אופל אסטרה במבחן ראשון - משחקת גולף
כשהיא מחזיקה בתואר היוקרתי מכונית השנה באירופה, אופל אסטרה החדשה מבטיחה לאתגר את הטובות והאיכותיות שבקטגוריה. לקחנו אותה למבחן מפרך ובדקנו האם יש לה את הכלים הדרושים
אופל מנסה בשנים האחרונות להתחקות אחר פולקסווגן, ולמצב את עצמה כאיכותית ומובילה טכנולוגית בין יצרניות הרכב הפופולאריות. האסטרה החדשה, דור שישי למחליפת הקאדט המיתולוגית והמכונית הנמכרת ביותר של היצרנית, מחזיקה מאז תערוכת ז'נבה בתואר מכונית השנה באירופה. בין היתר תודות לכך, מכוונת לראשות קטגוריית המשפחתיות האצ'בק בניסיון להדיח בפעם הראשונה את פולקסוואגן גולף מהבכורה. משנחתה בישראל בדקנו האם הפעם יש לה את היכולת לעשות זאת?
מתחרים: פולקסווגן גולף, פיג'ו 308, טויוטה אוריס, יונדאי i30
מחיר רכב מבחן (בסיס): 135 אלף שקל (132 אלף שקל)
טוב: התנהגות כביש, ביצועים, אבזור בגרסה הבכירה
בסדר: מרווח פנים, בידוד רעשים
טעון שיפור: נוחות נסיעה, צריכת דלק
ציון סופי:
איך נראה
העיצוב החיצוני שמרני במיטב המסורת הגרמנית, ושומר על קשר הדוק לדגם היוצא. עיקר השינוי הוא ביחידות תאורה גדולות וסבכה מודגשת מלפנים, פנסים צרים יותר מאחור וצביעה שחורה לקורה C. השדרוג בפנים נוכח יותר, ועיקרו הפחתת המתגים בקונסולה המרכזית, תודות למערכת מולטימדיה מקורית IntelliLink נוחה לתפעול עם מסך מגע. מתגי השליטה מההגה עדיין קטנים מדי וקשים לשימוש, מתג בקרת היציבות סמוך מדי למתג חיישני חניה, ומתג בלם היד החשמלי קטן מדי.
איכות החומרים שופרה משמעותית, אך תאי האחסון מועטים. המושבים נוקשים אך תומכים היטב בגוף. למרות שהיא קטנה באופן יוצא דופן בכל מימד מהדגם היוצא (כולל בסיס הגלגלים 266.2 ס"מ, 2.3 ס"מ פחות), המרווח מאחור שופר בעיקר לרגליים תודות להגבהת המושב. תא המטען הצטמצם (ב-35 ליטר ל-335 ליטר) ולכן הוא מציע נפח קטן מהמתחרות, לרבות גלגל חלופי זמני.
גרסת הבסיס ("אנג'וי", 132 אלף שקלים) כוללת מסך מגע בגודל "7 עם צימוד דרך Appel CarPlay וממשק משתמש בעברית, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חיישני גשם ותאורה ושש כריות אוויר עם מערכת מובילאיי. גרסת "אנג'וי-פלוס" (135 אלף שקל) מוסיפה מסך מגע בגודל "8, מצלמת רוורס וחיישני חניה מלפנים ומאחור. אך בעיקר מערכות בטיחות מתקדמות וחשובות כמו שמירה אוטונומית על נתיב, בלימה אוטונומית המונעת או מצמצמת נזקים בתאונות עד מהירות של 30 קמ"ש, וגם זיהוי תמרורים.
דירוג הבטיחות של משרד התחבורה:
איך נוסע
למנוע נפח זהה לדגם היוצא (1.4 ליטר), אך בפועל הוא חדש לחלוטין. הוא מייצר 150 כ"ס (10 כ"ס יותר) ומציע זמינות כוח טובה (25 קג"מ ב-2,000 סל"ד). הוא משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית חדשה (יחסי העברה שונים) והיא מהירת תגובה וחלקה מקודמתה. יחידת הכוח החדשה, בשילוב דיאטה של 85 ק"ג, מספקת ביצועים טובים למדי הן בתאוצה מהמקום (8.9 שניות ל-100 קמ"ש, פחות 1.1 שניות) והן בתאוצות הביניים. עדיין חסר מצב "ספורט" שיחדד את תגובות המצערת ותיבת ההילוכים בנהיגה נמרצת. בנוסף, במצב ידני, תצוגת ההילוך הנבחר בלוח המחוונים קטנה מדי.
המיתלים נוקשים למדי, כמעט ברמה (מיותרת) של מכונית ספורטיבית, ולכן ניכר כי האסטרה אינה מחבבת כלל ועיקר את מפגעי הסלילה המקומיים. במילים פשוטות, נוחות הנסיעה בכביש עירוני אינה טובה. גם בידוד הרעשים לוקה בחסר עם נוכחות גבוהה מהמצופה של רעשי דרך ותמסורת. לעומת זאת, היכולת הדינמית טובה מאוד, פועל יוצא של הפחתת המשקל וכיול המיתלים הנוקשה. זוויות הגלגול מצומצמות, האחיזה גבוהה מהמקובל בקטגוריה והחרטום מגיב בצייתנות לשינויי כיוון למעט תחת כוח בתנאים קיצוניים. ההגה חד ומדויק, אבל נטול משוב ומרגיש מלאכותי. במהלך המבחן הייתה צריכת הדלק סבירה ועמדה בממוצע על 11.7 ק"מ לליטר.
איך בסוף
האסטרה החדשה טובה משמעותית כמעט בכל סעיף מהיוצאת; תא הנוסעים שלה איכותי, מאובזר ומרווח יותר, ובנוסף הביצועים והתנהגות הכביש טובים יותר. מנגד, נוחות הנסיעה בהחלט לוקה בחסר וגרסת הבסיס נטולת אביזרי בטיחות מתקדמים המהווים כיום יתרון ברור בקטגוריה. אין ספק שלאסטרה החדשה יש את הכלים כדי להפוך לחלק מחבורת החוד של המשפחתיות הקומפקטיות בישראל, אם הקהל הרחב רק יסכים להתייחס אליה כשווה בין שוות, מה שלא עשה עד היום.
מנוע | 4 צילינדרים, טורבו |
נפח / סוג דלק | 1,399 סמ"ק / בנזין |
הספק מרבי | 150 כ"ס ב-5,600 סל"ד |
מומנט מרבי | 25 קג"מ ב-2,000 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים |
קדמית / אוטומטית, 6 יחסים |
אורך | 437 ס"מ |
רוחב | 180.9 ס"מ |
גובה | 148.5ס"מ |
בסיס גלגלים | 266.2 ס"מ |
משקל | 1,308 ק"ג |
נפח תא מטען | 335 ליטר |
100-0 קמ"ש | 8.9 שניות |
מהירות מרבית | 210 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 18.1 ק"מ לליטר |
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) | 162 גרם לק"מ |
קבוצת מיסוי ירוק |
4 מתוך 15 |
מחיר רכב מבחן (בסיס) | 135 אלף שקל (132 אלף שקל) |
כריות אוויר | 6 |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות (Euro NCAP) | 5 כוכבים |