לאדה חוזרת לישראל ותשווק על-ידי קרסו
יצרנית הרכב הרוסית חוזרת לאולמות התצוגה בישראל, למעלה מעשור לאחר הבטחתה הקודמת לקאמבק. הזכיינית בישראל - קרסו מוטורס. ואיזה דגמים היא תשווק כאן?
לאדה חוזרת לישראל, ותעשה זאת תחת כנפי יבואנית הרכב קרסו. קונצרן הרכב הענק רנו-ניסאן, המחזיק במרבית מניות חברת הרכב הרוסית Autovaz, יצרנית מותג המכוניות לאדה, מגדיל את מספר המותגים שהוא משווק בישראל עם המותג הרוסי. כך הודיעה היום חברת קרסו מוטורס, נציג הקונצרן בישראל.
- 2001 - לאדה חוזרת
בהודעה מטעם היבואנית נאמר כי "חברת קרסו מוטורס שמחה להודיע על חתימת חוזה הפצה ושיווק בין חברת JSC AVTOVAZ, יצרנית מותג LADA, ובין חברת קרסו מוטורס. התקשרות זו תואמת את אסטרטגית הצמיחה של קרסו מוטורס וחבירה למותגים הקשורים לקבוצת רנו-ניסאן". בקרסו מציינים כי "רנו-ניסאן מחזיקים ב-74% מחברת AVTOVAZ". באשר למגוון הדגמים שישווקו בשראל, אומרים בקרסו כי "בחודשים הקרובים נגבש עם היצרן את האסטרטגיה להשקת דגמי LADA בישראל".
יש להזכיר כי לאדה תהפוך כך למותג הבסיס השני של קרסו בישראל, אשר השיקה לפני כשנה וחצי מחדש את מותג הרכב דאצ'יה המתהדר בתגי-מחיר אטרקטיביים יחסית. כמו דאצ'יה, גם ללאדה הייתה תדמית בעייתית בשוק המקומי והמערב-אירופי. אלא שדאצ'יה הוכיחה כי שיווק נכון והסתמכות על הקוצרן האם רנו-ניסאן, מסוגלים להעלים את הרתיעה מרכישת רכב "זול". יצרנית הרכב מציגה צמיחה חדה בכל שוק בו היא נמצאת כיום, לרבות הישראלי. יש להניח שלאדה, כאשר תגיע הנה, עשויה להוות לה תחרות מסוימת.
מקרסו נמסר ל-ynet כי שני הדגמים הצפויים להגיעה ארצה בשלב ראשון הם הווסטה והאקס-ריי, הראשון כמשפחתית קטנה והשני כגרסת "פנאי" על בסיס זהה. לשניהם מנוע 1.6 ליטר עם 106 כ"ס, בעוד שלאקס-ריי גם מנוע בנפח 1.8 ליטר עם 122 כ"ס. בכל המקרים משודכת למנוע תיבת הילוכים ידנית.
אבי קנת סמנכ"ל סחר בקרסו, מסר בשיחה עם ynet "כי המשא ומתן מתבשל כבר כמה חודשים, מכיוון שלאדה הפכה לחלק מהקונצרן ומבצעת תהליך של הפיכה למותג גלובאלי, תוך בניית רשת בינלואמית שישראל היא חלק ממנה. קו המוצרים העתידי עשוי להתאים ולהיות רלוונטי גם לשוק שלנו, ולכן החלטנו על כך. ברור שהמכוניות לא יהיו בהיי-אנד של תעשיית הרכב, וזה מצריך מחשבה ובניית אסטרטגיה בשיתוף היצרן כיצד לשווק את לאדה בצורה נכונה. אני מאמין שזה לא יקרה לפני אמצע שנה הבאה".