וולוו מצהירה על כוונות - XC40 ו-V40 חדשות בדרך
היצרנית השוודית חשפה שני אבות טיפוס של דגמים עתידיים, כולל מנוע היברידי-נטען מודרני. השקה ראשונה צפויה בשנה הבאה
יצרנית הרכב השוודית וולוו חשפה אב-טיפוס ל-XC40, רכב פנאי קומפקטי שיתחרה באודי Q3, ב.מ.וו X1 ומרצדס GLA. במקביל נחשפה גם גרסת סדאן לדור הבא של ה-V40. סדרה 40 מוצעת כיום בתצורת מרכב אחת - חמש-דלתות-האצ'בק הפופולארית באירופה. צמד הדגמים החדש יאפשר ליצרנית להרחיב את היצע המכוניות שהיא משווקת בשאר חלקי העולם, ובעיקר בשני השווקים החשובים והגדולים ביותר - האמריקאי והסיני.
לשני דגמי התצוגה עיצוב חיצוני מרשים, המאמץ כמקובל את הקו החדש של היצרנית. שניהם יתבססו על פלטפורמת CMA המודולארית (ר"ת Compact Modular Architecture) המיועדת לדגמים הקומפקטיים של החברה, בשונה מהפלטפורמה הקודמת ששימשה גם את פורד פוקוס, זכר לבעלת הבית הקודמת. הפלטפורמה החדשה היא הראשונה שמפותחת בשיתוף פעולה עם בעלת הבית ג'ילי, ותשמש בעתיד בסיס גם לדגמים של היצרנית הסינית.
הפלטפורמה החדשה תאפשר לוולוו להציע, לצד מנועי טורבו-דיזל וטורבו-בנזין, גם גרסת פלאג-אין (היברידית-נטענת) תחת הכינוי "T5", כחלק מייעדי החברה לשיווק של מיליון מכוניות עם יחידת הנעה חשמלית עד 2025. ה-T5 תשלב בין מנוע טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים והספק מרבי של 182 כ"ס, למנוע חשמלי בהספק 75 כ"ס. התפוקה המשולבת עומדת לפי וולוו על 250 כ"ס, ותעבור לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת-מצמד. בוולוו אומרים עוד כי המנוע החשמלי יעביר את כוחו לגלגלים דרך מצמד האחראי על שילוב הילוכים זוגיים (2-4-6), וכך תתאפשר העברת הילוכים חלקה יותר. גרסת סדרתית מוכנה לייצור של ה-XC40, תוצג במהלך 2017. ה-V40 תעשה הופכת בכורה במהלך 2018 או 2019.
וולוו XC40