שתף קטע נבחר
 

40 מותגים כחול-לבן ברשימת ארגון Superbrands

59 מותגי על נכנסו השנה לרשימה הכללית של ארגון Superbrands. מתוכם, ישנם 40 מוגים ישראליים כחול-לבן. קבוצת שטראוס מחזיקה במספר הרב ביותר עם 16 מותגים. "Superbrands הינם מותגים שהקשר ביניהם לבין הצרכנים עמוק, חזק במיוחד"

ארגון ה-Superbrands הבינלאומי פרסם את רשימת מותגי העל הפעילים כיום בישראל. הרשימה גובשה לאחר מחקר צרכנים מקיף, במהלכו הכתירו הצרכנים מי בעיניהם הם "מותגים מצטיינים, הנושאים קשר רגשי חזק ועמוק במיוחד עם הצרכנים".

 

בין המותגים השונים מעולם מוצרי הצריכה הוכתרו קוקה קולה, במבה, סופר-פארם, ורשת האופנה H&M. בסקטור התקשורת וסחר אלקטרוני הופיעו אייפון, גרופון, ווטסאפ ופייסבוק. מתחום אישים ציבוריים עלו הנשיא ראובן ריבלין והדוגמנית גל גדות. בעמותות ניתן למצוא את "לתת", האגודה למלחמה בסרטן ועזר מציון.

 

השנה נרשמה בישראל כניסתו של אחד המותגים 'הצעירים' ביותר במעל ל-70 המדינות בהן פועל הדירוג הבינלאומי - רשת קופיקס בת השנתיים וחצי בלבד נבחרה על ידי הציבור כמותג-על בישראל.

 

בדומה שלנים קודמות, גם הפעם נמצא כי קבוצת שטראוס מחזיקה במספר מותגי העל הגבוה ביותר: 16 מותגים של החברה הוכתרו כ-Superbrands. ובמקום השני ישנה אסם עם 13 מותגים.

 

איך נבחרים ה-Superbrands?

בכל שנה ומדינה נערך מחקר מקיף בקרב הצרכנים אשר מדרגים את המותגים, וקובעים מי ראוי בעיניהם להיות מוכתר בתואר "מותג על". המותגים אינם צריכים לשלם על הגשת מועמדות או על הזכייה בתואר.

 

גם השנה, בשלב הראשון הרכיבו נציגי Superbrands בישראל את רשימת כל המותגים הפועלים במדינה - מוצרי צריכה ושירותים, מקומיים ובינלאומיים, ואפילו מגזר ציבורי ואנשים כדוגמת פוליטיקאים, אנשי תקשורת, אנשי עסקים ואמנים. בסוחפו של דבר, הרשימה כללה 2,692 מותגים.

 

בשלב השני, צוות שופטים, המורכב מ-140 מנכ"לים וסמנכ"לי שיווק מובילים ובראשות פרופ' יעקב הורניק מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב, ניפה ודירג את רשימת המותגים המלאה, כאשר רק המותגים שזכו מהשופטים בציונים גבוהים עלו לשלב מחקר הצרכנים. בשלב השלישי נערך מחקר הצרכנים על ידי מכון המחקר IPSOS, במסגרתו דירג מדגם ארצי ומייצג (800 צרכנים ישראליים) את 885 המותגים שעלו לגמר, לאחר שאלה חולקו ל-29 קטגוריות.

 

לדברי מנכ"לית Superbrands Israel אתי עמיעד, "Superbrands הינם מותגים שהקשר ביניהם לבין הצרכנים הוא עמוק וחזק במיוחד. מניתוח רשימת מותגי העל של ישראל רואים שאותו קשר אף הולך ומתחזק. הדבר מתבטא, בעובדה שלרשימת מותגי העל של ישראל הצטרפו השנה 59 מותגים חדשים ויצאו ממנה רק 11. כלומר, יותר מותגים עמדו ברף ההצטיינות הבינלאומי שמודד את עוצמת הקשר בין הצרכנים למותגים. מה שעוד מרשים לגלות ברשימה של השנה את השיעור הגבוה של מותגים ישראליים "כחול-לבן", שהצרכנים הכתירו כמותגי על".

 

ארגון Superbrands הבינלאומי הוקם לפני כ-25 שנים והוא פעיל כיום, כאמור, ביותר מ-70 מדינות, ובכללן ישראל. בכל מדינה בה הוא פועל, מציין הארגון לשבח את המותגים המצטיינים והמנהלים שביצעו פעילות שיווקית ומיתוגית ראויה לציון.

 

בנוסף, מפעיל הארגון מועדון מקצועי שכולל הפקת ספר המציג את סיפוריהם של מותגי העל של ישראל, עורך מפגשים מקצועיים ופעילויות למען הקהילה ויוזם הרצאות של בכירי הארגון בפני סטודנטים לניהול, שיווק ומנהל עסקים.

 

לרשימה המלאה ניתן ללחוץ כאן

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים