חצינו את ישראל במסע גרוטאות - היה עתיק
ברור שלא תהיה לכם בעיה לחצות את המדינה לאורכה ולרוחבה בשטח, עם רכב גדול ומפואר שעולה מאות אלפי שקלים ומצויד במיטב הטכנולוגיה. אבל מה עם גרוטאה שעולה 3,500 שקל בלבד? ובכן, גילינו שגם כך אפשר
מסע הגרוטאות של ישראל הגיע לקו הסיום. ותתפלאו, מ-20 המכוניות שזינקו למסלול של מאות קילומטרים עמוסי דרכי עפר, נחלים ורכסי הרים, ממצוקי דרגות שמעל ים המלח ועד הים התיכון באזור בוסתן הגליל, שרדו לא פחות מ-18, ושבעה טוסטוסים ואופנועים ישנים.
- מירוץ גרוטאות ישראלי - ספורט מוטורי ממש בזול
צפו במסע:
את ההשראה למסע הישראלי סיפק "מונגול-ראלי", מסע חוצה יבשות המתחיל באנגליה ומסתיים במונגוליה, בו משתתפים כלי רכב שערכם אינו עולה על 1,000 פאונד. הרעיון בארץ דומה: לאפשר לקהל הרחב חוויה מוטורית יוצאת דופן עם מכוניות זולות ובמחיר שווה כמעט לכל כיס, 650 שקלים למשתתף. "רצינו לעשות דבר כזה בארץ ושאלנו חברים מי בעניין. הייתה התלהבות מטורפת", מספר אופיר, אחד מהוגי ויוזמי הפרויקט. וההתלהבות גם מתבטאת בשטח, תרתי משמע, שכן המסע הנוכחי הוא כבר השלישי במספר.
המסע הזה הוא למעשה חוויה אתגרית-השרדותית. החל משלב ההכנות בו נדרש מהמתחרים להשיג רכב במחיר של 3,500 שקלים. "מטרת המחיר הנמוך היא קודם כל לייצר אתגר וחשיבה "מחוץ לקופסה" בכל הקשור להכנת הרכב, מיגונו והכנתו לנשיאת ציוד בתקציב זעום", הוסיף ינאי חיליק, שהגה והפיק את הפרויקט.
מנצחים? יש גם יש, אבל בניגוד למירוץ, הקריטריונים שונים ומקוריים. בפרס "הרכב היפה ביותר" זכה צוות הטייסים, "השורדים הקשוחים" הם רוכבי הטוסטוסים ירון אסטרייכר, רועי אטיאס וירון ליעד. מצטיין האירוע הוא דני יעקובסון. בתואר המבוקש ביותר - "חמור האירוע" - בו זוכה מי שביצע את המעשים המטופשים ביותר, זכה דני גור. המשתתף שעשה הכי הרבה בלגן אבל גם עזר לכולם. תכירו, "חמור גרוטראלי החדש".
הכתב היה אורח מארגני המירוץ