שתף קטע נבחר
 

"לא בטוח שמכונית חשמלית היא העתיד"

את הקביעה הלא פופולרית הזו השמיע לאחרונה סרג'יו מרקיונה, העומד בראש קונצרן הרכב האיטלקי-אמריקאי פיאט-קרייזלר. ומה הוא חושב על ההצלחה של אלון מאסק וטסלה?

האיש החזק בקונצרן פיאט קרייזלר, סרג'יו מרקיונה, נחשב למי שלא נרתע מלהביע דעות לא פופולריות. כך קרה גם בראיון שערך עמו מגזין הרכב הבריטי רב ההשפעה Car. מרקיונה התבקש - בין היתר - לחוות דעה על ההצלחה הצפויה של דגמי מכוניות חשמליים, אך סירב במפתיע להתייחס למכוניות עם-סוללה כפני העתיד שאינו שנוי במחלוקת, כפי שחושבים יריביו בתעשייה.

 

טסלה 3: ההיסטריה לא מרשימה את מרקיונה:

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

"תעשיית הרכב נמצאת בצומת דרכים (בעניין הרכב החשמלי). ואני לא חושב שיש מישהו שיודע בביטחון לאיזה כיוון ללכת. השאלה החשובה ביותר היא איזו השפעה יש לטכנולוגיה על מה שאנחנו עושים. כמו למשל פיתוחי המכונית ללא-נהג (אוטונומית), אשר נראית כחלק ברור מהעתיד, וחלק לא יקר מדי. פיתוחים (מוטוריים) יעברו שלבים שונים עד שיהפכו ללא רלוונטיים, או חלק מהמציאות", אמר מרקיונה. האם מנוע הבעירה הפנימית עומד להכחד? מרקיונה ענה בשלילה. "למרות שהוא יהיה ללא ספק פחות פופולרי, הוא עדיין ישחק תפקיד מרכזי בעולם התחבורה.

 

בהמשך הסביר כי לדעתו, "מכוניות חשמליות הן כנראה 'הדבר הבא', אבל אני עדיין בהלם מההשפעה הענקית שהייתה לטסלה 3 (על השוק). עם 300 אלף הזמנות ממתינות ביד (למכונית שתעלה על הכביש בעוד שנה חצי בלבד), המניה מזנקת, שוב. וזה מזכיר לי את בועת האינטרנט", הוא אומר. "איפה המודל העסקי שיעבוד בטווח הארוך?" הוא שואל, ומיד מוסיף באירוניה - "אנשים צריכים הרי להבין שאין שום דבר שחברה אחרת אינה יכולה להעתיק...".

 

לשאלה האם פיאט-קרייזלר אינה יכולה לאמץ גישה דומה, ולייצר בדומה לטסלה, סוג של אייקון כפי שעשתה גם אפל עם האייפון, עונה מרקיונה: "ברוכים הבאים לעולם של אייקונים. אני לא מייצר אייפונים אלא מכוניות. ומדוע לא לייצר את מכונית האייפון הבאה? מכיוון שאם היא צריכה להיראות ולהריח כמו טסלה (כדי להיות ה'אייפון הבא'), אני לא יודע איך לעשות אותה נכונה מבחינת מודל כלכלי. אין דבר שטסלה עושים ואנחנו לא יכולם לעשות", הוא אומר וחוזר לתשובה הקודמת.

 

"אנחנו מייצרים מכוניות, מוכרים אותן ועדיין נשארים רווחיים. אבל אני ממש לא בטוח שאתה יכול להחזיר את כל ההשקעה (במכונית כמו טסלה 3), שלא לדבר על רווח משמעותי באמצעות 'חשמול'. (לדעתי) התשובה נמצא במקום אחר (ולא דווקא החשמלי), והשאלה הגדולה שנשאלת היא האם אנחנו עושים מספיק כדי לחפש את המקום האחר ההוא".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
מריקונה - חשמלי זה לא הכי
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים