המכונית הקיצונית ביותר של מרצדס - AMG GT-R
מרצדס חושפת גרסה קיצונית למכונית הספורט שלה, עם עיצוב ומכלולים שהגיעו ישירות ממכונית המירוץ של המותג. היריבה הגדולה תהיה פורשה 911
מרצדס חושפת את גרסה קיצונית למכונית הספורט שלה AMG GT R, במטרה להתחרות בגרסה הספורטיבית של פורשה 911, ה-GT3 RS.
כמו יריבתה, גם ה-R נולדה בהשראת גרסת המירוצים מסבב ה-GT3 שניצחה לאחרונה במירוץ 24 השעות של נורבורגרינג. היא מאמצת בדרך גם חלק מהאלמנטים העיצוביים והמכאניים של מכונית המסלול.
סבכה קדמית ענקית (מכונה פאן-אמריקנה), פגוש אגרסיבי עם פתחי אוורור גדולים מלפנים, מייצרים חזית מאיימת למראה. מאחור מזדקר מסיט אוויר רחב, דומיננטי לא פחות. יש גם חישוקי אלומיניום ייחודיים בקוטר "20 עם צמיגי מישלין פיילוט-ספורט קאפ 2. ספוילר אחורי מסיבי פחם מתרומם חשמלית, ומייצר לדברי מרצדס כוח הצמדה של 155 ק"ג במהירות המרבית - 318 קמ"ש. מדף ברצפת המכונית הממוקם מתחת למנוע ועשוי מסיבי פח אף הוא, יורד עד 4 ס"מ ומייצר כך אפקט וונטורי המפחית את התרוממות החרטום. גם הוא מייצר כוח הצמדה נאה - כ-40 ק"ג במהירות של 250 קמ"ש.
סבכה קדמית ענקית (מכונה פאן-אמריקנה), פגוש אגרסיבי עם פתחי אוורור גדולים מלפנים, מייצרים חזית מאיימת למראה. מאחור מזדקר מסיט אוויר רחב, דומיננטי לא פחות. יש גם חישוקי אלומיניום ייחודיים בקוטר "20 עם צמיגי מישלין פיילוט-ספורט קאפ 2. ספוילר אחורי מסיבי פחם מתרומם חשמלית, ומייצר לדברי מרצדס כוח הצמדה של 155 ק"ג במהירות המרבית - 318 קמ"ש. מדף ברצפת המכונית הממוקם מתחת למנוע ועשוי מסיבי פח אף הוא, יורד עד 4 ס"מ ומייצר כך אפקט וונטורי המפחית את התרוממות החרטום. גם הוא מייצר כוח הצמדה נאה - כ-40 ק"ג במהירות של 250 קמ"ש.
מנוע ה-V8 עם צמד מגדשי טורבו, יחס דחיסה גבוה ותוכנת ניהול מעודכנת מייצר 585 כ"ס ו-71.4 קג"מ, 75 כ"ס ו-5.1 קג"מ יותר מגרסת ה-S. תיבת 7 הילוכים כפולת-מצמד קיבלה יחסי העברה שונים ומערכת ניהול שונה, ומעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים. המיאוץ ל-100 קמ"ש מסתיים תוך 3.6 שניות, שתי עשיריות פחות מה-S, אבל עדיין 0.3 שניות לאט יותר מה-911 GT3 RS.
עצמות העצה מלפנים עשויות אלומיניום, מגיעות היישר ממכונית המירוץ ומסייעות להפחתת המשקל הלא-מוקפץ, נוספה קורת רוחב אחורית מסיבי פחם, ואילו בולמי הזעזועים האדפטיביים מציעים שלושה מצבי קשיחות (נוחות, ספורט וספורט +). השינוי המשמעותי ביותר הוא היגוי אקטיבי (לראשונה במרצדס) של 1.5 מעלות לגלגלים האחוריים. עד מהירות של 100 קמ"ש הם פונים בזווית הפוכה לגלגלים הקדמיים ומשפרים את רדיוס הסיבוב וחדות הכניסה לפניה, ומעל 100 קמ"ש הם פונים באותה זווית של הגלגלים הקדמיים ומשפרים את היציבות הכיוונית. במפתיע, מערך הבלמים נותר כמו בגרסה "הרגילה", עם דיסקים בקוטר 390 מ"מ מלפנים ו-360 מ"מ מאחור. בלמי קרבון בקוטר 402 מ"מ מלפנים ו-360 מ"מ מאחור יוצעו כאופציה. בשונה מיריבתה, ה-AMG GT R תיוצר באופן סדיר ותשווק בישראל בהזמנה מיוחדת, עם תג-מחיר שיהיה גבוה משמעותית מ-1.375 מיליון השקלים שעולה גרסת הבסיס.
מרצדס AMG GT R