שתף קטע נבחר

 

המשרד להגנת הסביבה: ירידה בפליטת מזהמים בחיפה

מהדו"ח הרבעוני שמפרסם המשרד עולה כי חלה ירידה של עשרות אחוזים בפליטת מזהמים בתעשייה משנת 2009. מנכ"ל המשרד: "יש עוד עבודה משמעותית לעשות"

כשברקע פרסום הנתונים הקשים על תחלואה בסרטן, מתברר כי נמשכת מגמת ההפחתה בפליטת מזהמים בתעשייה באזור מפרץ חיפה, כך עולה מהדו"ח הרבעוני שמפרסם המשרד להגנת הסביבה, המתפרסם היום (ג'). 

 

צילום: אלי סגל

צילום: אלי סגל

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

התכנית, עליה הכריז השר להגנת הסביבה לשעבר אבי גבאי, החלה באוגוסט 2015 ומושקעים כ-330 מיליון שקלים בחמש השנים הקרובות בשיפור איכות האוויר במפרץ חיפה, בהגברת הפיקוח והאכיפה, בניטור מזהמים, בביצוע מחקרים בריאותיים ועוד.

 

בתחום התעשייה עולה כי נמשכת המגמה של הפחתה ניכרת בפליטת המזהמים בתעשייה משנת 2009, המסתכמת עד כה בהפחתות בשיעור של 90%-58% במזהמים שונים. לאחרונה נערכו דיונים ציבוריים להיתרי הפליטה למפעלי גדיב וכרמל אולפינים מקבוצת בז"ן והוצא צו להסדרה מיידית של תקלה במפעל כרמל אולפינים.

 

בנוסף, נערכו 24 סיורי פיקוח ב-19 מפעלים גדולים, מחצית מהם סיורי פתע. נערכו 341 בדיקות פתע ב-44 ארובות ב-11 מפעלים ובדיקות פתע לדליפות לא מוקדיות ב-10 מפעלים. בתחום בדיקות הפתע המשרד להגנת הסביבה ספג ביקורת קשה אשתקד ממבקר המדינה, שקבע כי קיימים כשלים חמורים בפיקוח על מפעלים מזהמים. הסיבה לאי הטיפול והפיקוח הוסבר בקיצוץ בתקציב המשרד, אך מאז גויס כח אדם חדש.

 

אחד הגורמים העיקריים לזיהום אוויר הוא בתחום התחבורה. במשרד אישרו תמיכה כספית בסך מיליון שקלים לעיריית חיפה לצורך יישום אזור אוויר נקי מרכבי דיזל מזהמים בתחומה. חברת "אגד" נחשבת לאחת החברות המזהמות העיקריות בתחבורה באזור. בדו"ח נכתב כי חברת אגד פרסמה מכרז לרכש 30 אוטובוסים חשמליים ומכרז לרכש 30 אוטובוסי גז טבעי ועיריית חיפה פרסמה מכרז לרכש 28 משאיות איסוף אשפה המונעות בגז טבעי דחוס במימון משותף עם המשרד להגנת הסביבה.

 

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר, שהתארח באולפן ynet, אמר: "הממשלה החליטה לפני כעשרה חודשים לקחת אחריות ולהקצות מאות מיליוני שקלים לטיפול בבעיית זיהום האוויר במפרץ חיפה ואנחנו כל רבעון מדווחים בצורה מסודרת ושיטתית. בתעשייה אנחנו כבר רואים תחילה של ירידה בפליטות ובזיהום אוויר. אני אומר שוב תחילה, יש עוד עבודה משמעותית לעשות, זה השקעות של הרבה כסף וזמן במפעלים כדי שנראה הפחתות דרמטיות ומשמעותיות, אבל שמה אנחנו כבר רואים תחילה של עבודה. בתחבורה הפעולות שאנחנו עושים ייכנסו לפעולה רק ברבעונים הקרובים ואז נתחיל לראות גם כן ירידה בתחבורה. צריך שתהיה ירידה גם בתעשייה וגם בתחבורה בשביל שהמצב בחיפה, ולא רק בחיפה, בכל מדינת ישראל, ישתפר פלאים בנושא של זיהום אוויר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים