איביי רוכשת סטארט-אפ לחיזוי התנהגות צרכנית מנתניה
חמש שנים מאז הרכישה המקומית הקודמת שלה: ענקית המסחר האלקטרוני רוכשת את סיילספרדיקט ב־30–40 מיליון דולר. הסטארט־אפ, שהוקם לפני ארבע שנים, מצליב בין רשימת לקוחות של חברות מסחריות לפעילותם באתרי אינטרנט ורשתות חברתיות
ענקית המסחר האלקטרוני מעמק הסיליקון מבצעת בישראל רכישה נוספת לאחר חמש שנים שבהן לא רכשה כאן חברות. איביי רוכשת את SalesPredict של קירה רדינסקי וירון זכאי-אור, חברה מבוססת אלגוריתם של בינה מלאכותית שמסוגלת לחזות התנהגות צרכנית על בסיס התנהגות קודמת או דפוסים של סיבתיות.
סכום העסקה לא נמסר, אך הוא מוערך בכ־30-40 מיליון דולר. זאת לאחר שהחברה גייסה כ-5 מיליון דולר בלבד ממשקיעים דוגמת קרן הון הסיכון הישראלית פיטנגו, מנוע החיפוש הרוסי יאנדקס, קבוצת ההשקעות של פורשי הנהלת אמדוקס אפטרדוקס וקרן ההון סיכון SGVC של דובי פרנסס.
עם הקמתה ב־2012, התמקדה החברה ביישומים שיווקיים של בינה מלאכותית. היא עבדה עבור אנשי מכירות בארגונים והפיקה עבורם את רשימת הלקוחות הפוטנציאלים הרלוונטיים להם ביותר (לידים) על בסיס טכנולוגיית כריית מידע ממערכות המחשוב שלהם.
סיילספרדיקט מפיקה רשימת לידים המתועדפים עבור איש המכירות בארגון. לאחר הפקתם, החברה מבצעת עבודת השוואה אל מול הרשתות החברתיות. לדוגמה, ניתן לבדוק עד כמה הלקוח עוקב אחרי החברה ברשתות החברתיות, כיצד נראים הרגלי הגלישה שלו, וכן היא מוודאת את פרטי הקשר של איש המכירות בהתבסס על המקורות השונים.
איביי נוטשת את המוצר עצמו
איביי מגיעה מעולם מעט שונה מזה שבו פעלה סיילספרדיקט עד כה ולכן לפי הערכה, תנטוש איביי את המוצר המקורי של החברה שהיא קונה, כך שהרכישה נחשבת בעיקר לקניית כשרונות.
הרכישה, לטענת גורמים באיביי, תתמוך ב"בתחומי הבינה המלאכותית, למידת המכונה וכן מדעי הנתונים של איביי על מנת לתמוך במערך הנתונים המובנים שלה". עסקה זו מצטרפת לרכישה קודמת שביצעה איביי, זו של אקספרט מייקר, גם היא נגעה לתחום הנתונים המובנים.
עם סגירת העסקה יצטרפו עובדי סיילספרדיקט לחטיבת הנתונים המובנים של איביי ויעבדו במרכז הפיתוח בנתניה. ירון זכאי־אור, מייסד־שותף ומנכ"ל החברה הנרכשת ישמש כמנהל המוצר והטכנולוגיה וקירה רדינסקי, מייסדת-שותפה וסמנכ"ל טכנולוגיות תשמש כדירקטורית מדע-נתונים ומדענית ראשית באיביי ישראל.
עמית מניפז, אחד הישראלים הוותיקים באיביי שמשמש כיום כמנהל חטיבת הנתונים המובנים של החברה, מסביר את הרכישה כ"מהווה ציון דרך בתוכניות שלנו ליישם גישות למידה בכדי ליצור את קטלוג המוצרים ומדריך התמחור המקיף בעולם. "המומחיות של סיילספרדיקט באנליטיקה חיזויית (Predictive Analytics) ולמידת מכונה תתרום לפעילות של החטיבה הזו. עבור הקונים שלנו, היא תסייע להבין טוב יותר את מאפייני בידול המחירים של המוצרים ועבור המוכרים. היא תסייע לנו ליצור את המודלים החיזויים המסוגלים להגדיר את הסבירות של מכירת מוצר נתון במחיר נתון על פני זמן", הוא אמר
רכישה חמישית בישראל
פעילות חטיבת הנתונים המובנים באיביי כוללת שלוש יוזמות עיקריות: איסוף הנתונים; עיבוד והעשרת נתונים; ויצירת חוויות מוצרים. סיילספרדיקט תתרום לשלב עיבוד והעשרת הנתונים ובמיוחד לתובנות הנוגעות למלאי המוצרים.
קודם לכן ביצעה איביי בישראל, יחד עם פייפאל, ארבע רכישות: שופינג.קום, פרוד סיינסס, גיפטס פרוג'ט וסייאקטיב.
סיילספרדיקט הוקמה ב-2012 על ידי רדינסקי, אז חוקרת צעירה שזכתה בפרסים ותארים כמדענית ויזמת מבטיחה וצעירה, ועל ידי זכאי-אור, לשעבר מנהל מוצר במיקרוסופט ובקונטרה. החברה מעסיקה בנתניה כ-20 עובדים שיעברו רק כמה רחובות ממשרדם המקורי כדי לעבוד בענקית המסחר הגלובלית.