אושרה תוכנית האב לקירוי נתיבי איילון
עיריית ת"א-יפו אישרה את התוכנית לפרויקט פארק גג האיילון, במסגרתה ייערך קירוי נתיבי התנועה ומעל יוקמו פארק ציבורי ומרכזי ספורט ופנאי
הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו אישרה הבוקר (ד') את תוכנית האב לפרויקט קירוי האיילון - המסמך התכנוני המציע עקרונות תכנון לפיתוח העתידי של אזור מסדרון האיילון, תוך קירוי מקטעים נרחבים של נתיבי איילון.
צפו בתכנון הפרויקט:
עיריית ת"א אישרה את קירוי נתיבי איילון
אישור תוכנית האב מהווה שלב מקדים לעריכת תוכנית בניין עיר אשר תסדיר את התשריט הסטטוטורי לביצוע הקירוי. להערכת הגורמים המלווים את הליך קידום התוכנית באגף תכנון העיר, תוכנית בניין העיר תאושר בתוך שנתיים עד ארבע שנים. בכך מתקדם התכנון לקראת הקמת הפרויקט המוניציפלי הגדול בישראל, אשר ישנה את כל אזור מרכז העסקים הראשי, תוך קישור בין מזרח העיר למרכזה.
פרויקט קירוי איילון, אשר שטחו עשוי להגיע לכ-240 דונם, ייצור שטח ציבורי חדש ופתוח על בסיס שטח קיים. נתיבי איילון, שהיום חוצים בפועל את העיר ללא הפסקה לשני חלקים ומהווים מוקד של זיהום אוויר ומטרדי רעש במרכז העיר, ייקורו ויהפכו למוקד של פנאי, מסלולי אופניים והליכה, שטחים ירוקים, בתי קפה ופעילות מסחרית תומכת - מעל נתיבי איילון.
התוכנית מחלקת את הפרויקט למספר מקטעים בהתאם למאפיינים השונים של האזורים השונים במסדרון האיילון ומתן דגש על חיבוריות והמשכיות של תנועת הולכי רגל ושבילי אופניים לרוחב בכיוון מזרח ומערב, דרך צירים עירוניים ראשיים, כדוגמת רחובות לה גארדיה ולוינסקי. עלות הפרויקט נאמדת בכ-2 מיליארד שקל, ובכך למעשה נחשב לפרויקט המוניציפאלי הגדול בישראל.
איתי פנקס, חבר מועצת העיר תל אביב-יפו ויו"ר וועדת ההיגוי לפרויקט קירוי איילון, אמר כי "קירוי האיילון הופך מחזון למציאות קיימת. צעד אחר צעד ואישור אחר אישור, רצועת התשתיות העמוסה ביותר במזרח התיכון בדרך להפוך לזיכרון ישן ובמקומה תקום ריאה ירוקה גדולה ומרכז אורבאני חדש ותוסס שיחבר את העיר מכל צדדיה, עם הפנים לדרום".