שתף קטע נבחר
 

המנוע המהפכני של אינפינטי - חזק כמו V6, חסכוני דיזל

אינפינטי חושפת מנוע חדש שמציע את הטוב מכל העולמות: חזק, חלק ושקט כמו V6, וחסכוני וזול לייצור כמו דיזל קטן. קראו כיצד הוא עושה זאת

אינפינטי חושפת מנוע חדש שמבטיח להיות חלק, שקט וחזק כמו V6 וחסכוני כמו דיזל. המנוע, טורבו-בנזין בתצורת 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, משתמש בטכנולוגיה המכונה VC-T (ר"ת Variable Compression-Turbocharged) שמאפשרת יחס דחיסה משתנה.

 

שינוי יחס הדחיסה - נפח חלל הצילינדר כשהבוכנה בנקודה הנמוכה ביותר חלקי הנפח בנקודה הגבוהה ביותר - בין גבוה (1:8) המיועד לביצועים ונמוך (1:14) המתאים יותר לחיסכון בדלק, נעשה על-ידי טלטל (החיבור הפיזי בין הבוכנה לגל הארכובה) בעל מנגנון המאפשר אורך משתנה. בנוסף, המנוע מצויד בהזרקת דלק משתנה ישירה לצילינדר, הפועלת ביחס דחיסה גבוה.

לדברי אינפינטי, המנוע החדש יחליף את ה-V6 בנפח 3.5 ליטר והוא מפיק 270 כ"ס ו-39.8 קג"מ, 5 כ"ס ו-5.6 קג"מ יותר מהמנוע היוצא. הוא מציע אופי פעולה חלק ושקט כמו מנוע V6 ובו בזמן יהיה חסכוני ב-27% ממנוע טורבו-בנזין בנפח מקביל (והרבה יותר מה-V6 היוצא), מה שיאפשר לו נתוני צריכה דומים למנוע טורבו-דיזל מודרני. בנוסף, היצרנית טוענת שעלות הייצור זהה למנוע טורבו-דיזל בנפח זהה.

באם הבטחות היצרנית יתקיימו בפועל, עשוי המנוע החדש להוות פריצת דרך משמעותית נוכח הירידה בפופולאריות של מנועי דיזל מודרניים לאחר פרשת דיזלגייט. המנוע החדש יוצג בתערכות פריז ויופיע לראשונה בייצור סדרתי בגרסת הייצור של ה-QX ספורט קונספט שהוצג בתערוכת בייג'ין, ויושק במהלך שנה הבאה. בעתיד הוא צפוי להגיע לכל דגמי היצרנית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים