הקמפיין המוזר של חברת התעופה ההולנדית
חברת התעופה ההולנדית KLM פתחה בקמפיין אינטרנטי המסביר לצופי יוטיוב מהי חברת תעופה, מהו מטוס, מהו שדה תעופה ומה הם דיילים. מה הרעיון שמאחורי ההסברה להדיוטיות, ומה דעתכם על הפרסומת? הצביעו!
מה זה KLM? רובנו אולי לא מכירים את פירוש ראשי התיבות (קפצו לסוף הכתבה אם אתם סקרנים), אך בהחלט יודעים כי מדובר בחברת התעופה ההולנדית, מהגדולות באירופה ומהבולטות בעולם.
עם זאת, בחברה פתחו בתחילת השבוע במהלך מוזר למדי: סדרת סרטוני הסברה שהועלו לרשת, כמו גם אתר חדש ומיוחד תחת הכותרת "It's an Airline". כלומר, "זו חברת תעופה". סדרת הסרטונים כוללת בין היתר כאלה המסבירים מהו מטוס, מהו שדה תעופה, מה עושים דיילים, וסרטון המפרט את יעדי החברה באופן משמים והזוי לחלוטין.
למשימה גוייס השחקן האמריקני קן מרינו, מי שכיכב בעבר בסיטקום "Marry Me". במהלך הסרטונים נראה מרינו משתטה ומסביר בהתלהבות יתר את כל אחד מהנושאים האמורים. בשל אופיים של הסרטונים, בדקנו שוב ושוב - לא מדובר בבדיחה אלא בקמפיין אמיתי של החברה שהועלה לעמוד היוטיוב הרשמי של KLM.
האישור לכך שמדובר בתוכן "אמיתי" ניתן אתמול (ב') מפי סגן נשיא החברה, כריסטוף אטרד, שהסביר כי הקמפיין מופנה לקהל האמריקני. "המותג שלנו לא היה בולט ורצינו לספר שמדובר בחברת תעופה, ושהיא הולנדית. הרעיון הוא להציג את מקור החברה ואת החדשנות שלה".
באשר לסוג ההומור המוזר בו בחרו להשתמש, אמר ג'ון לימוטה, מנהל חברת ההפקה של הקמפיין: "זה לא הומור רחב שבא להחמיא לחברה ולפאר אותה. בחרנו בגישה ה'קלולסית' המקסימה שבה להציג את המובן מאליו הופך למשהו שיתחבב על הצופים".
אגב, אין זו הפעם הראשונה בה החברה בוחרת בסוג זה של הומור. כבר לפני שנתיים עבדה עם אותה חברת הפקה על מנת ליצור את הסרטון "Holland. The Original Cool", סרטון תדמית הומוריסטי דומה, שזכה למיליון צפיות. אז האם ההומור העצמי המוזר עובד? על פי המספרים, מאוד יכול להיות שכן.
אגב, השם המלא שמאחורי האותיות KLM הוא, אם תהיתם: Koninklijke Luchtvaart Maatschappij, או בתרגום לעברית: קווי התעופה הממלכתיים ההולנדיים. תגידו שלא כל יום לומדים משהו חדש.
מה חשבתם על הפרסומת? הצביעו!