"הנוסעים שלנו טובים יותר": הפרסומת שמעצבנת את אמריקה
פרסומת חדשה של חברת התעופה "אמריקן איירליינס" המפארת את נוסעיה "הטובים בעולם" (ובאותה הזדמנות מעליבה את מי שלא) - הצליחה לעצבן מאוד את הצופים בארצות הברית. בתקשורת האמריקנית זועמים: "אולי החברה צריכה להתמקד במתן שירות טוב יותר?"
טיסות שלא ממריאות ולא נוחתות בזמן? מרווח מצומצם לרגליים? אוכל בעייתי במטוס? נוסעים בעייתיים? תשכחו מכל אלה. מדובר בשטויות. הבעיה האמיתית בעולם התעופה היא... אתם, הנוסעים. כך לפחות יכול להשתמע מהפרסומת החדשה של חברת התעופה "אמריקן איירליינס".
הפרסומת שמשודרת בימים אלה בארצות הברית והצליחה לעצבן לא מעט צופים אמריקנים, כוללת שלל משפטים המתארים את נוסעי חברת התעופה. "הם אורזים כמו שפותרים פאזל", "הם מביאים אוזניות מהבית", "הם יודעים שמצב הרוח שלהם משפיע על האווירה בטיסה" ועוד. הפרסומת מסתיימת במשפט המתאר את מי שבוחרים לטוס עם החברה כ"נוסעים הטובים בעולם".
"אני מנסה להיות נוסע טוב יותר, אולי ינסו להיות חברה טובה יותר?"
תגובות נזעמות של צופי הפרסומת הגיעו לחשבון הטוויטר של החברה כמו גם פורסמו תחת הסרטון שהועלה ליוטיוב. בין היתר קראו שם "לפטר את מחלקת השיווק של 'אמריקן איירליינס'". תגובות נוספות תיארו את אופיו של הקמפיין ככזה ש"לוקח אותנו אחורה בזמן".
התלונות על הפרסומת הגיעו גם לרשת הטלוויזיה ABC, שם בחר אחד הכתבים לבקר בחריפות את התשדיר. "אני מנסה להיות 'נוסע טוב', אבל אולי החברה צריכה גם להתמקד במתן שירות טוב יותר", אמר הכתב ניק וואד בשידור. "מה עם המרווח המצומצם לרגליים, הדרישה לתשלום עבור דברים שהיו בעבר בחינם, העיכובים וביטולי הטיסות?". עוד הוסיף הכתב: "בפעם הבאה שתינוק יבכה לידי בטיסה אדע שאני אשם, כי לא הבאתי אוזניות מהבית".
בנוסף, "ניו יורק טיימס" פרסמו מכתב שנשלח לעורך העיתון בעניין הפרסומת, ובו שטח אחד הקוראים את טענותיו נגד החברה. "הייתי כלוא שעות במטוס על הקרקע בלי לדעת אם ומתי הוא יזוז, אחרי עיכובים רבים שיכנו אותי במלון נורא ואיום. לחברה הזו יש בעיות בהתנהלות, לא לנוסעים".
כזכור, "אמריקן איירליינס" הפסיקה לטוס לישראל לפני כשנה, לטענתה בשל אי כדאיות הקו.