שתף קטע נבחר

אודי A5 ספורטבק חדשה - בישראל באמצע 2017

אודי חושפת דור חדש ל-A5 ספורטבק, לפני השקתה הרשמית בתערוכת פריז. עיקר השינוי נוגע לתא נוסעים מעוצב ומרווח מבעבר, פלטפורמה חדשה וקלה והיצע מנועים חזק וחסכוני יותר

אודי משיקה את ה-A5 ספורטבק החדשה, לפני חשיפתה הרשמית בתערוכת פריז. הדור השני של דגם הקופה-4-דלתות יתחרה בעיקר בב.מ.וו סדרה 4 גרנד-קופה כשתנחת כאן באמצע 2017.

 

 

בדומה ל-A5 קופה החדשה, השינויים העיצוביים גם בגרסת הארבע דלתות מינוריים, ומסתכמים ביחידות תאורה צרות ומכסה מנוע שונה. אלא שמתחת לכסות מדובר בדגם חדש לחלוטין המתבסס על פלטפורמת MLB של ה-A4 הנוכחית, המפחיתה את המשקל העצמי ב-85 ק"ג או פחות, בזכות תכנון מתקדם ושימוש באלומיניום. עיקר השינוי הוא בבסיס הגלגלים שצמח ל-282.4 ס"מ, האמורים לתרום למרחב מחייה משופר לנוסעים, ב-1.1 ס"מ לכתפי היושבים מלפנים וב-2.4 ס"מ למרווח הרגליים מאחור.

 

 

תא הנוסעים עבר עדכון משמעותי עם צג דיגיטלי בגודל "12.3 המחליף את לוח מחוונים האנלוגי, ומאפשר תצוגת נתונים משתנה. יש גם פתחי אוורור לכל רוחב הקונסולה ובורר הילוכים בעיצוב מצערת מטוס. יש מסך בגודל "7 בגרסאות הבסיס או "8.3 כאופציה, הניצב במרכז הקונסולה ונשלט בעזרת מערכת MMI, וכולל אפשרות צימוד ל-Apple CarPlay או Android Auto.

 

 

היצע המנועים דומה לגרסת הקופה, ולדברי היצרנית הם חזקים ב-17% וחסכוניים ב-22% מהקודמים. המנוע הרלוונטי לישראל הוא 2.0 ליטר טורבו-בנזין בשתי רמות הספק - 190 כ"ס בבסיסית (13 כ"ס יותר מה-1.8 טורבו היוצא) ו-250 כ"ס בגרסה הבכירה (20 כ"ס יותר ממנוע ה-2.0 ליטר בדור הקודם). שניהם ישודכו לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית בלבד, לעומת מולטיטרוניק רציפה ב-1.8 ליטר היוצא והנעה כפולה-קבועה (קוואטרו) ב-2.0 ליטר הקודם. בנוסף, מנוע זה יוצע גם בגרסה המאפשרת שימוש בגז טבעי ובעלת הספק של 170 כ"ס.

 

 

המתלה האחורי עבר שינוי בתצורה (מטרפזי לרב-חיבורי) בעוד הקדמי כוייל מחדש. כאופציה תוצע מערכת בולמי זעזועים אדפטיביים המשנים את קשיחותם בהתאם למצב הנהיגה הנבחר. גם תגבור ההגה האלקטרו-הידראולי עבר כיול מחדש, וכאופציה ניתן יהיה להזמין הגה ביחס העברה משתנה בהתאם למהירות הנסיעה.

ל-S5 הספורטיבית מנוע V6 טורבו בנפח 3.0 ליטר המפיק 354 כ"ס (תוספת 21 כ"ס לעומת המנוע הקודם בעל מגדש העל), משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית פלנטארית (כפולת-מצמד ב-S5 הקודמת) והנעה כפולה קבועה. יחידת הכוח החדשה משפרת את הביצועים עם 4.7 שניות ל-100 קמ"ש, קיצוץ של 0.2 שניות לעומת הדגם הקודם, בדרך למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. דיפרנציאל אחורי אקטיבי המאפשר חלוקת כוח משתנה בין צמד הגלגלים האחוריים והגה עם יחס העברה משתנה, יוצעו כאופציה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים