מובילאיי נגד טסלה, טסלה נגד מובילאיי
שתי היצרניות ממשיכות להאשים האחת את האחרת בכשלים טכנולוגיים בעקבות תאונת הדרכים הקטלנית, שאירעה בעת נסיעה אוטונומית
מובילאיי וטסלה בקרב אדיר על דעת הקהל. מלחמת הגרסאות בין אמנון שעשוע, מייסד חברת הטכנולוגיה הישראלית מובילאיי, לבין היזם האמריקאי ובעל יצרנית הרכב טסלה אלון מאסק, מתלקח. כפי שדיווחנו אתמול (ה'), שעשוע אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי יצרנית המכוניות החשמליות טסלה "דוחפת את מעטפת הבטיחות". בכך התייחס לטענותיה של חברה האמריקאית, אשר חשפה לאחרונה עדכון למערכת הנהיגה האוטונומית "אוטו-פיילוט", לפיהן היא מציעה כעת נהיגה אוטונומית בטוחה יותר בזכות עדכון תוכנה, תוך התבססות מופחתת על המצלמה שמספקת חברת מובילאיי.
יש להזכיר בהקשר זה כי בהמשך לתאונה הקטלנית הראשונה בה היה מעורב רכב אוטונומי, טענה טסלה כי המצלמה אותה מספקת מובילאיי, כשלה בזיהוי המשאית שחצתה את נתיב הנסיעה של הטסלה S. מובילאיי הגיבה להאשמות מרומזות אלו בחריפות, והודיעה כי היא מבטלת את שיתוף הפעולה ארוך השנים עם טסלה.
אלא שדבריו של שעשוע נתפסו כמתקפה חזיתית על טסלה, וזו האחרונה הגיבה, כצפוי. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, בטסלה טוענים כי מובילאיי החליטה על הפסקת שיתוף הפעולה לאחר שהובהר להם כי החברה האמריקאית מפתחת מערכות עצמאיות. "לאחר שמובילאיי הבינה כי טסלה מפתחת מערכות עצמאיות, ניסתה החברה להכריח את טסלה להפסיק את פיתוח המערכות העצמאיות, לשלם יותר למובילאיי (על השימוש במוצריה) ולהבטיח שימוש במוצרי החברה הישראלית בעתיד", כך צוטט דובר טסלה בסוכנות הידיעות רויטרס.
במובילאיי הזדרזו להגיב להאשמות אלה וטענו בהדעה לתקשורת כי דברי טסלה אינם נכונים וכי העובדות מאשרות זאת. "עמדתה של מובילאיי הייתה ועודנה כי מערכת "אוטו-פיילוט" של טסלה אינה מתאימה לנהיגה אוטונומית. תקשורת - בין אמנון שעשוע ואלון מאסק - מאז חודש מאי 2015 מלמדת כי מובילאיי ביטאה את השגותיה באשר לרמת הבטיחות בשימוש במערכת אוטו-פיילוט מבלי לאחוז בהגה.
יש להניח כי זה רק סיבוב נוסף של קרבות בין שני האישים ושתי החברות, אשר עד לא מזמן שיתפו פעולה באופן הדוק.