סוכני הביטוח: ירידה ברמת השירות בביטוח הכללי
על פי הסקר השנתי בתחום הביטוח הכללי שערכה לשכת סוכני הביטוח בקרב יותר מ-1,000 סוכנים, חלה ירידה ברמת השירות של החברות. מי קיבלה את הציון הנמוך ביותר בטיפול בתביעות המבוטחים?
הסקר השנתי של לשכת סוכני הביטוח בתחום הביטוח הכללי (אלמנטרי) מעלה כי חלה ירידה ברמת השירות של החברות, במהלך השנה האחרונה. הסקר, שכלל 1,160 סוכנים והוצג היום (ג') בכנס לשכת סוכני הביטוח המתקיים באילת, דירג את רמת השירות של החברות על פי שביעות רצון הסוכנים העובדים עמם.
הסקר בדק 13 קריטריונים של שירות הכוללים בין הייתר את יחס עובדי החברה לסוכן, מהירות הטיפול בתביעות, זמינות עובדי החברה, הוגנות החברה בתשלום תביעות, תעריפי החברה ועוד. בבחינת מהירות הטיפול בתביעות המבוטחים דורגה מנורה במקום האחרון עם ציון של 6.3 ושומרה במקום הראשון עם ציון של 7.9. מבין חברות הביטוח הגדולות דורגה הראל במקום הראשון עם ציון של 7.7.
בפרמטר הבוחן את הוגנות חברת הביטוח בקבלת החלטות בנושא תשלום תביעות, דורגה גם כן מנורה במקום האחרון ושומרה והראל במקומות הראשונים.
בציון הכללי שנתנו סוכני הביטוח בסקר, שבוצע על ידי מכון שריד, ולקח בחשבון גם פרמטרים הקשורים לתגמול הסוכן ולא רק כאלו הקשורים בשירות למבוטח - דורגה שומרה ראשונה, אחריה הכשרה ביטוח ולאחר מכן הראל. את המקומות האחרונים "תפסו" איילון והפניקס.
אריה אברמוביץ, נשיא לשכת סוכני ביטוח בישראל, אמר בעקבות ממצאי הסקר: "על אף הירידה ברמת השירות שחברות הביטוח מעניקות לסוכן הביטוח, הסוכן ממשיך לתת את השירות המיטבי והמקצועי ללקוחותיו. אנו מקווים שחברות הביטוח יפיקו לקחים, ישפרו את מדדיהן, דבר אשר יסייע לסוכנים להמשיך לתת שירות מצויין לקהל המבוטחים".