שתף קטע נבחר

בלי חברת תעופה ובלי מספרי טיסה: כך "מוכרים" כרטיסים לראש השנה באומן

עשרות אלפי חסידי ברסלב צפויים להמריא החל מהשבוע הבא לאומן לרגל ראש השנה. חברה בשם "אומן אייר" שמוכרת כרטיסי טיסה במזומן לקייב, טרם עדכנה את לקוחותיה במספרי הטיסה ובחברות התעופה הצפויות להטיס אותם. מועדי הטיסות שנמסרו לחסידים - בשעות עוצר ההמראות הלילי של נתב"ג. בשיחה עם החברה סירבו לענות לשאלות ynet ובחרו לומר: "לא חייבים לענות לך, לא תחסר לנו בטיסה, תרשום שאנחנו רמאים"

האזינו לשיחות עם "אומן אייר"

האזינו לשיחות עם "אומן אייר"

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

הרכבת האווירית השנתית של חסידי ברסלב לאומן תצא לדרך ב-29 בספטמבר, ובמהלך הימים שלאחר מכן צפויים להמריא יותר מ-30 אלף חסידים ומאמינים. התנהלותה של אחת מחברות גמילות החסידים בירושלים, "אומן אייר", שהוקמה על מנת ספק כרטיסי טיסה במחירים מוזלים לקייב, מעוררת דאגה.

מודעת "אומן אייר". באיזו חברת תעופה טסים?
מודעת "אומן אייר". באיזו חברת תעופה טסים?

לקוחות שכבר רכשו כרטיסי טיסה סיפרו בימים האחרונים ל-ynet על חששות כבדים לפני שיגיעו לשדה התעופה. "אני פוחד שכל הכסף ששילמתי ילך לעזאזל", אמר אחד החסידים שכבר שילם 590$ במזומן. "עדיין אין חברת תעופה שתטיס אותנו וכל הזמן אומרים לי 'תתקשר לברר פרטים מחר'. ביקשתי שישלחו לי את כרטיס הטיסה האלקטרוני ואמרו שעדיין אין להם אותו".

 

על קבלות התשלום שמספקת החברה, מופיעה חותמת עם מספר עמותה - אולם בדיקת ynet מגלה כי היא אינה קיימת ברשם העמותות.

 

ברשימה שהעבירה החברה לאחד מחסידי ברסלב שהתכוון לרכוש כרטיס טיסה לקייב, מופיעות 16 טיסות שמתחייבת החברה להוציא לפועל בין 29 בספטמבר ל-6 באוקטובר. מדובר בטיסות עם קוד חברה של חברות הפועלות ביוון (OA - Olympic Airlines) והודו (9W - Jet Airways) שלא טסות כלל לישראל וממנה.

 

מטוסים שלא טסים, המראות שלא קיימות 

גם סוג המטוס המצוין ברשימה, בואינג 747-200 המיושן, יצא כמעט לחלוטין משימוש וברשימות הבינלאומיות מתועדים כ-15 מטוסים בלבד מדגם זה שעדיין פעילים ברחבי העולם. גם שעות הטיסה של חלק מההמראות, מעוררות תהייה. על פי הרשימה, חלק מהטיסות ימריאו בין השעות 01:40 ל-05:30, שעות בהן קיים עוצר טיסות בנתב"ג.

לוח הטיסות שהגיע לידי אחד המזמינים. מספרי טיסה לא קיימים, מטוס לא בשירות, שעות טיסה בזמן עוצר ההמראות בנתב"ג והקודים של חברות התעופה מיוון והודו ()
לוח הטיסות שהגיע לידי אחד המזמינים. מספרי טיסה לא קיימים, מטוס לא בשירות, שעות טיסה בזמן עוצר ההמראות בנתב"ג והקודים של חברות התעופה מיוון והודו

בשיחה עם "אומן אייר" סירבה החברה לענות לשאלות ynet ואף סירבה להעביר שאלות למנהל החברה, ברוך קנפלר. "אל תירשם, אני לא משכנע אותך להירשם", אמר שמעון מהמוקד הטלפוני של "אומן אייר". "כרטסנו עד עתה 4-5 מטוסים מלאים ואתה לא תחסר לי", המשיך המוקדן. "מבחינתי אתה לא צריך להירשם. אנחנו לא עושים תרמית - אם אתה חושב ככה, אל תירשם. תרשום שעבדנו עליך, מה עוד?'".

 

נציג החברה ציין בטלפון שהנוסעים יוטסו בחברה אחרת, שונה מאלה הנמצאות ברשימה שהועברה לחסידים והגיעה לידי ynet. מדובר בחברת מטוסים פרטיים בשם "פרייבט פלייט". על פי אתר החברה הבריטית הנושאת שם זה, מדובר בעסק קטן המפעיל טיסות עסקים פרטיות במטוסים בני 8-12 מושבים. בשיחת טלפון לחברה נאמר ל-ynet: "הייתה פנייה אלינו, אבל הדבר הבטוח כרגע זה שהם לא יטוסו איתנו, אולי הם יטוסו בחברות אחרות".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים