שתף קטע נבחר

עמוק באדמה: כך מגיעות המזוודות למטוס שלכם

תמיד תהיתם מה עובר על המזוודות שלכם בין מסירתן בשדה התעופה לבין הגעתן למטוס? חברת התעופה SWISS סיפקה ל-ynet הצצה נדירה אל מתחם המיון התת-קרקעי בשדה התעופה בציריך, מהגדולים והעמוסים באירופה. בואו איתנו אל העולם שמתחת לאדמה

צפו: מיון מזוודות בציריך    (צילום: עמית קוטלר עריכה: עמית גלז)

צפו: מיון מזוודות בציריך    (צילום: עמית קוטלר עריכה: עמית גלז)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

אתם מגיעים לשדה התעופה, מוסרים את המזוודה שלכם (לאחר שהתפללתם לא לעבור את המשקל המותר), היא מקבלת תג מיוחד ונשלחת לדרכה. מהרגע הזה, בו אתם מסתכלים אל המסוע שמאחורי דיילי הקרקע, כל שנותר לכם לעשות הוא להתפלל לאלוהי התעופה ולקוות שהמזוודה תגיע איתכם, בזמן, ולמקום הנכון.

צ'ק אין בציריך. כאן אתם נפרדים מהמזוודות (צילום: עמית קוטלר) (צילום: עמית קוטלר)
צ'ק אין בציריך. כאן אתם נפרדים מהמזוודות(צילום: עמית קוטלר)

על פי ההגדרות הבינלאומיות, נמל התעופה בן גוריון נחשב כבר מהשנה שעברה לשדה בינוני בגודלו (10-25 מיליון נוסעים בשנה). בשדה התעופה של ציריך שבשווייץ עברו בשנה שעברה 26 מיליון נוסעים, מה שמקפיץ אותו למעמד של שדה גדול, ולמקום ה-17 בין שדות התעופה של אירופה כולה. דווקא בשדה זה זכינו, באופן נדיר ביותר, להצצה אל העולם שמתחת לפני האדמה, מתחם מיון המזוודות.

 

ברוכים הבאים ללונה פארק התת-קרקעי

במבט ראשון, זה נראה כמו רכבת הרים שהוצאה מהלונה פארק והוצבה מתחת לאדמה בשדה התעופה. המזוודות נוסעות כאן, או יותר נכון "טסות" במהירות של עד 36 קמ"ש.

אל לב האדמה: ירידה למתחם המזוודות בשדה בציריך (צילום: עמית קוטלר)
אל לב האדמה: ירידה למתחם המזוודות בשדה בציריך(צילום: עמית קוטלר)
 

לאחר סריקתן הביטחונית הנעשית כמעט ללא מגע יד אדם, נחלקות המזוודות לשלוש קטגוריות, ולשלושה מסועים בקומות שונות. ראשונות הן אלה שממשיכות בביטחה עד לבטן המטוס, ומחולקות באופן אוטומטי ובדיוק מהפנט אל יעדן על פי הברקוד המודפס שקיבלתם על ידית המזוודה. הבאות בתור הן אלה שנשלחות לסריקה אוטומטית חוזרת וקפדנית יותר, בעקבות חשד מסוים שהתעורר בדרך.

מסועי המזוודות. עולם תת-קרקעי ענק (צילום: עמית קוטלר) (צילום: עמית קוטלר)
מסועי המזוודות. עולם תת-קרקעי ענק(צילום: עמית קוטלר)
 

הסוג השלישי של המזוודות הן אלה המכילות חומרים אסורים ונשלחות לפתיחה ידנית. אמנם מאז שנאסר לנעול מזוודות הנשלחות אל בטן המטוס התהליך נעשה קל יותר טכנית, אך הוא עדיין מורכב ומטבע הדברים גם מסוכן לעובדים הפותחים אותן.

 

במתחם זה נפתחות מאות מזוודות מדי יום, וחל איסור מוחלט לצלמו. לצד העובדים באזור זה תצוגה מסודרת בצמוד לקיר של פריטים שנוסעים ניסו לשלוח במזוודותיהם, ואלה הוצאו והוחרמו. בין היתר תמצאו פה גזיות מלאות בגז, מסורים חשמליים, כלי נשק, טיונרים של מדפסות ועוד שלל חפצים שחל איסור להטיס - גם לא במזוודה.

המיון נעשה במספר קומות, על פי סיווג המזוודה (צילום: עמית קוטלר) (צילום: עמית קוטלר)
המיון נעשה במספר קומות, על פי סיווג המזוודה(צילום: עמית קוטלר)
 

לצד חלוקת המזוודות, תמצאו במתחם המזוודות גם מסועים ועליהם כלובי חיות המחמד המוטסות בבטן המטוס. גם בעלי החיים עוברים סריקה ביטחונית אוטומטית, ולאחר שהם מצטיידים במזון ושתייה, הם מועברים בכלובים אל המטוסים.

רגע לפני שהן מגיעות אל המטוס: המזוודות מועמסות על העגלות (צילום: עמית קוטלר) (צילום: עמית קוטלר)
רגע לפני שהן מגיעות אל המטוס: המזוודות מועמסות על העגלות(צילום: עמית קוטלר)
 

לאחר המיון והבדיקה המקיפה, המזוודות (והחיות) שאושרו לעלייה למטוס מוסעות כאמור בחזרה אל פני הקרקע, שם ממתינות עבורן עגלות המסע המגיעות אל המטוסים.

המזוודות מועלות לטיסה (צילום: עמית קוטלר) (צילום: עמית קוטלר)
המזוודות מועלות לטיסה(צילום: עמית קוטלר)

לשדה התעופה של ציריך יש הרבה במה להתגאות ואפשר להבין מדוע SWISS חשפה כאן את דרכי המזוודות. השיטה החדשנית בה עובד מיון הכבודה נחשבת למוצלחת במיוחד, והביאה לירידה דרמטית בטעויות בהעברת המטען או באובדן מזוודות, גם כשמדובר במאות טיסות טרנסאטלנטיות שיוצאות מהשדה ביום. זו אחת הסיבות שבגללן השדה של ציריך נחשב לאחד הטובים והמדויקים באירופה. אם תרצו, מתקתק ממש כמו שעון שווייצרי.

 

הכותב היה אורח SWISS בציריך

שדה התעופה של ציריך. התייעלות בכבודה (צילום: עמית קוטלר)
שדה התעופה של ציריך. התייעלות בכבודה(צילום: עמית קוטלר)

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית קוטלר
הדרך של המזוודות אל המטוס
צילום: עמית קוטלר
מומלצים