שתף קטע נבחר
 

שלום, אני הולכת: המכוניות שעזבו השנה את הארץ

שוק הרכב ממשיך לשבור שיאי מכירות, אך מספר מכוניות עזבו את אולמות התצוגה המקומיים, חלקן ללא שוב. אלה הבולטות שבהן

לצד גידול מתמיד בשוק הרכב, שממשיך לשבור שיאים עם היצע גדל והולך של דגמים חדשים, יש גם מכוניות ש-2016 הייתה אחרונה כאן עבורם. הסיבות לכך רבות; כישלון מסחרי, התיישנות דגם, אי עמידה בתקינה אירופאית או הפסקת ייצור, הביאו להיעלמותן. קבלו את רשימת הבולטות שבהן.
 
מבחן השוואתי לשתי משפחתיות חדשות בפחות מ-100 אלף שקל

מבחן השוואתי למשפחתיות ב-100 אלף    (צילום: ירון שרון)

מבחן השוואתי למשפחתיות ב-100 אלף    (צילום: ירון שרון)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:


 

אינפיניטי QX50/EX37

רכב הפנאי הקומפקטי של אינפיניטי שווק כאן מאז השקת המותג בישראל ב-2008, אך נעלם מאולם התצוגה של היבואנית קרסו בסביבות חודש ינואר, עם מסירת המכוניות האחרונות ללקוחות. ה-EX37 - שהפך ל-QX50 כחלק משינוי השמות בחברה ב-2014 - נמכר בישראל עם מנוע V6 בנפח 3.7 ליטר (320 כ"ס) והנעה כפולה-קבועה. אך אינפינטי הפסיקה את ייצורו בתקינה אירופאית, בין היתר בגלל מנוע מיושן ובזבזני והחלטה שלא לרענן אותו עם יחידה יעילה יותר. הוא עדיין מיוצר בסין עבור השוק המקומי, בגרסת בסיס גלגלים ארוך. המחליף שיתבסס על ה-QX ספורט-קונספט, יושק כנראה בשנה הבאה.
 

ב.מ.וו Z4

הדור השני של ה-Z4 היה הראשון בב.מ.וו לאמץ את פתרון הגג הקשיח המתקפל, ונחת בישראל ב-2009 במספר גרסאות (204-306 כ"ס). ב-2012 עברה ה-Z4 מתיחת פנים קלה, כאשר מנועי ה-6 צילינדרים אטמוספריים מפנים מקום ליחידות 2.0 ליטר מוגדשות (184 או 245 כ"ס). שנה לאחר מכן הצטרפה גם גרסת בסיס של אותו מנוע (156 כ"ס). אלא שימיה של המכונית היו כבר ספורים, ושיווקה הופסק במקביל לעצירת הייצור. מכונית אחרונה נמכרה ביולי השנה ומחליפתה, ה-Z5 שפותחה בשיתוף טויוטה, תוצג בשנה הבאה.


טויוטה ספייס ורסו

 

טויוטה הפסיקה את ייצור הספייס וורסו בתקינה אירופאית, ו-275 יחידות אחרונות נמסרו ללקוחות ישראלים בתחילת השנה. הדגם האחרון החליף את היאריס וורסו ב-2005, בתחילה רק עבור השוק היפני. אלא שהדור השני כבר יצא את גבולות ארץ השמש העולה. הספייס ורסו נחתה בישראל ב-2011 כשהיא מצוידת במנוע בנפח 1.3 ליטר (99 כ"ס) ותיבת הילוכים רציפה. שלוש שנים לאחר מכן עברה הוורסו מתיחת פנים קלה שעידכנה בעיקר את העיצוב החיצוני. למרות שלא זכה להצלחה רבה בשוק הרכב החדש, הדגם זוכה לביקוש גבוה במיוחד בשוק המשומשים.

 

יונדאי ולוסטר


מכונית הקופה בעיצוב הייחודי זכתה לפופלאריות רבה כשהושקה בישראל ב-2011, במיוחד בזכות תג-מחיר אטרקטיבי. בתחילה שווקה הוולוסטר עם מנוע 1.6 ליטר בהזרקת בנזין ישירה (GDI) שהפיק 140 כ"ס ובשידוך לתיבת הילוכים ידנית או כפולת מצמד. בסוף 2012 הצטרפה להיצע ולוסטר טורבו (186 כ"ס), א תג-מחיר גבוה ויכולת דינמית פושרת, התגלו כמשמעותיים יותר מהמראה המושך. ההצלחה המסחרית הייתה פושרת במקרה הטוב והוחלט על הפסקת שיווק. מכוניות אחרונות נמסרו בתחילת השנה.

 

סיטרואן C-אליזה

 

מכונית הסדאן המיועדת לשווקים מתפתחים של סיטרואן, ה-C-אליזה, נחתה בישראל בסוף 2012 עם מנועי בנזין 1.6 ליטר (115 כ"ס, תיבת 4 הילוכים אוטומטית) או 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר (72 כ"ס, 5 הילוכים ידנית או רובוטית). בעיקר עבור שוק המוניות הוצעה גם גרסת 1.6 ליטר טורבו-דיזל (92 כ"ס). אלא שה-C-אליזה התקשתה להתרומם ולא הפכה אלטרנטיבה זולה למשפחתית כפי שקיוו ביבואנית. אחותה התאומה, פיז'ו 301, עברה לאחרונה מתיחת פנים הכוללת עדכון יחידת הנעה ואבזור יחד עם הוזלה נאה, ובה תתמקד היבואנית בעתיד. C-אליזה אחרונות נמסרו בפברואר.

 

רנו מגאן RS

 

אחת ממכוניות ההנעה הקדמית המהנות לנהיגה בכל הזמנים ושיאנית נורבורגרינג בעבר, אינה משווקת אצלנו יותר מאז פברואר. הסיבה: הפסקת ייצור לקראת השקת דור חדש (שלישי בשושלת) שיוצג בשנה הבאה ויגיע לישראל מיד לאחר מכן. המגאן RS הציעה מנוע 2.0 ליטר מוגדש עם 250 כ"ס כשנחתה כאן ב-2010, וההספק המרבי עלה ל-265 כ"ס ב-2013. היא שווקה כאן בשתי גרסאות; בסיסית ו-CUP עם מושבי רקארו, חישוקי "19 ודיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים