צימר בגרמניה: "לא מקבלים ישראלים"
ארבע משפחות ישראליות שהזמינו חדרים באתר Booking קיבלו אישור להזמנה - אולם בעלי חדרי האירוח לא מוכנים לקבלם. מנהלת חדרי האירוח ל-ynet: "אי הבנה, מתנצלים, ניתן לאורחים כתובת של שכנים שלנו". Booking: "מתנצלים, הם יקבלו פיצוי"
ארבע משפחות ישראליות שביצעו הזמנה לחדרי אירוח ביער השחור בגרמניה, קיבלו לאחר שבוע הודעות כי הם אורחים לא רצויים, שעליהם לבטל את ההזמנה ושהם לא יחויבו על כך. את ההזמנה ביצעו ב-Booking.com, אחד מהאתרים המובילים להזמנות חדרי מלון בעולם.
"ביצענו את ההזמנה לפני מספר שבועות, עבור חופשה שאנחנו מתכננים לצאת אליה בחודש אוגוסט בקיץ הבא", סיפר איגור צחנסקי. "בגלל שאנחנו ארבע משפחות ו-17 נפשות, החלטנו לבצע את ההזמנה מוקדם ככל שאפשר, מפני שלא רצינו להישאר בלי חדרים ורצינו להיות בטוחים שאנחנו מקבלים מה שאנחנו רוצים".
לדבריו, ההזמנה נעשתה באתר לאחר בדיקה מקיפה. מדובר בחדרי אירוח ביער השחור במקום בשם מטנהוף. "קיבלנו אישור עבור כל החדרים שהזמנו ולא היינו אמורים לשלם עבורם מראש. את האישור קיבלנו גם מהאתר וגם מהמלון", סיפר. לדבריו, לאחר כמה ימים החלו כל ארבע המשפחות לקבל הודעות מהמלון.
4 הודעות, 4 ניסוחים
"כל משפחה קיבלה הודעה בנוסח אחר. משפחה אחת קיבלה מייל שהמקום מקבל אורחים לשהייה מינימלית של שבוע. משפחה אחרת קיבלה הודעה שהשהייה היא משבת עד שבת, משפחה אחרת קיבלה הודעה שבעצם המלון מלא ואילו המשפחה הרביעית קיבלה את ההודעה הבאה: "אנחנו לא רוצים אורחים מישראל. החדרים שלנו הם לא עבורם. נא לבטל את ההזמנה ב-Booking. לא תחויבו. תודה, שמידר". שמידר היא, אגב, ברברה שמידר, מנהלת אתר האירוח.
"פנינו מיד לאתר ההזמנות, שוחחנו גם עם נציגים מישראל וגם עם נציגים אחרים. אמרנו שזה לא מקובל עלינו והם אמרו לנו שנמתין, שהם יבדקו את הנושא וישלחו לנו כל מיני אופציות", סיפרה זאנה פבלוב. לדבריה, הנציגים הישראלים של האתר דיברו בצורה לא נאותה ואף כעסו על כך שהם מפרסמים את העניין. "אנחנו יודעים שב-Booking מחפשים לנו חדרים, אבל בינתיים לא קיבלנו שום דבר".
בתגובה לפניית ynet כתבה אותה ברברה שמידר: "היתה אי-הבנה גדולה, אורחים ישראלים רצויים בביתנו, הבעיה שאין אצלנו מקום, ושכחנו לעדכן זאת בלוח השנה. ניתן לאורחים שהזמינו כתובת של שכנים שלנו, אני חושבת שזה בסדר, אנו מתנצלים".
בשיחה עם נציגה של אתר Booking נאמר ל-ynet וידיעות אחרונות שהחברה מתנצלת על האירוע. "פנינו לאתר האירוח והם שלחו הודעה שהם כן מקבלים ישראלים ושאפילו היו להם הרבה אורחים מישראל. באתר האירוח טענו שהיתה אי הבנה ושהם נמצאים ברישום יתר, ולכן לא יכולים לקבל אורחים. אנחנו בחברה עושים הכל כדי למצוא להם פתרונות אחרים וגם הצענו להם פיצוי של 1,000 אירו, ואם יהיה צורך גם נגדיל את הפיצוי", מסרו מהאתר והוסיפו: "אנחנו מאוד מצטערים על כל האירוע".