שתף קטע נבחר

דחיפה נחוצה לרכב החשמלי? ניסאן משיקה חשמלית ללא טעינה

ניסאן חושפת יחידת הנעה חשמלית חדשה שאינה נטענת משקע חשמל, מציעה באופן מעשי טווח נסיעה בלתי מוגבל ומנטרלת את בעיית תשתית הטעינה המגבילה. את הכוח החשמלי מספק מנוע בנזין המשמש כגנרטור

ניסאן חושפת יחידת הנעה חשמלית חדשה המכונה e-POWER, שתוצע בעתיד בכל דגמי היצרנית. עיקר החידוש הוא בהיעדר צורך בטעינת מצברים משקע חשמל, בדומה ליחידות הנעה דומות אחרות. לטעינת המצברים שמספקים חשמל, התקינה החברה מנוע בנזין קטן המשמש כגנרטור קבוע. בכך מציעה ניסאן טווח נסיעה בלתי מוגבל על-ידי הסוללה ופותרת את בעיית הבעיות של הרכב החשמלי. יחידת ההנעה הוצגה בנוט ותשווק בשלב ראשון רק ביפן. בין היתר מכיוון שהחטיבה האירופאית של ניסאן הצהירה על הפסקת שיווק הדגם באירופה.

 

 

המנוע החשמלי מגיע מהליף, המכונית החשמלית הנמכרת בעולם עם יותר מ-250 אלף יחידות שנמכרו מאז הושקה לפני 7 שנים. הוא מניע ישירות את הגלגלים הקדמיים ונטען באמצעות מנוע בנזין קטן המשמש כגנרטור יחיד לסוללות (ללא אפשרות טעינה משקע חשמל). ניסאן לא מסרה נתוני תפוקה וטווח נסיעה ליחידת ההנעה החדשה, פרט לכך שצריכת הדלק של מנוע הבנזין תנוע בין 34 ל-37.2 ק"מ לליטר.

 

 

היצרנית מציינת שיחידת ההנעה - מנוע הבנזין והמנוע החשמלי - ממוקמים מלפנים, בעוד המצברים ממוקמים מתחת למושבים הקדמיים, ובכך נמנעת פגיעה בשימושיות ובמרווח בתא הנוסעים, בשונה ממכוניות היברידיות אחרות. הדבר גם יאפשר בעתיד להתקין את יחידת ההנעה בדגמים נוספים, בהם המיקרה החדשה שהוצגה לאחרונה בתערוכת פריז והג'וק העתידי. המצברים עצמם קטנים באופן יחסי ומשקלם נמוך, ולכן ניתן להתקינם במכוניות קומפקטיות ללא פגיעה בביצועים.

 

 

כדי לבדל את הנוט e-POWER מגרסאות רגילות, זוכה הנוט ללא-מגבלת-טווח לסבכה קדמית בצורת V, אזכור יחידת ההנעה על צדי המרכב וארבעה צבעי מרכב חדשים. תא הנוסעים מקבל הגה בעיצוב חדש, מושבי עור שונים ותומכים וידית בורר הילוכים בצורת חוגה, עם לוח מחוונים בעל תצוגה משתנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים