שתף קטע נבחר
 

המארינס בחר בפולריס MRZR, עם מנוע דיזל

רכב השטח של פולאריס יסייע לכוחות בנשיאת ציוד ופינוי מהיר של פצועים, לאחר שהרשים בתרגיל רחב היקף

פולריס תצייד את המארניס ב-RZR-D4, גרסה הצבאית בעלת מנוע טורבו-דיזל לרכב השטח SBS (ר"ת Side By Side) הפופולארי. זאת לאחר תרגיל מוצלח עליו דיווחנו לפני מספר חודשים, שביצעה החטיבה המוטסת ה-82 של צבא ארה"ב עם נאט"ו, ובו השתתפו כעשר יחידות של ה-RZR. לפי הדיווחים, הצבא האמריקאי ירכוש בשלב ראשון 144 יחידות.

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

ה-MRZR משמש ככלי רכב מסייע לכוחות חי"ר, נוסע בצמוד להם ונושא ציוד כבד או מסייע בפינוי מהיר של פצועים בתנאי שטח קשים. הוא מוצע בגרסה קצרה עם שני מקומות ישיבה, או ארוכה המסוגלת להסיע עד שישה חיילים על ציודם או שני נוסעים וצמד אלונקות. הוא מציע שתי גרסאות: עם מנוע בנזין בנפח 900 סמ"ק (בדומה ל-RZR 900S) או טורבו-דיזל חדש (המוצע רק בגרסה ארוכה) שאותו רכשו המארינס.

 

 

מנוע הטורבו-דיזל בעל 3 צילינדרים ובנפח 993 סמ"ק ייעודי לגרסה הצבאית, ויתכן שלכן נמנעת פולריס מפרסום נתוני הספק. יש לשער כי הוא יציע נתון מומנט גבוה יותר ממנוע הבנזין, מאפיין נחוץ בנהיגה בשטח קשה. בנוסף הוא צפוי להציע צריכת דלק טובה משמעותית אשר תאפשר טווח מבצעי גדול יותר.

 

יכולת נשיאת המשקל של גרסת הדיזל זהה לבנזין (680 ק"ג), וכמותה היא בעלת תמסורת וריאטור ומערכת הינע מחוזקות, כדי להקנות שרידות גם בעומסים גבוהים - שטח קשה ומשקל גבוה. עוד ברשימת השינויים: מיגון מסיבי לחלק התחתון, התקנים ייעודיים לציוד ופירוק מהיר לכלוב הבטיחות על-מנת לאפשר הטסה במסוק-מטוס V22 אוספריי.


 

בצה"ל משרתת הגרסה הצבאית הקודמת של פולריס על בסיס הריינג'ר, ה-MVRS 700 תחת השם "סבל חי"ר". הם נכנסו לשירות ב-2008 והחליפו טרקטורני הונדה פורטרקאס 300 (יאגי). טבילת האש הראשונה שלהם הייתה מספר שבועות לאחר שנחתו במבצע עופרת יצוקה, בשירות יחידות מיוחדות. בצוק איתן הם כבר פעלו בצורה רחבה יותר ועסקו בעיקר בפינוי פצועים בשטח החולי של עזה, שהקשה על עבירות כלי רכב ממוגנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים