בזכות העובדים: השנה של אנגלו-סכסון
השנה המשיכה אנגלו-סכסון בביסוס מערך הדרכה משומן שנועד לגדל דור של סוכני נדל"ן מעולים. במקביל עוברת הרשת תהליך דיגיטציה של כל מערך הנכסים
בשיתוף Superbrands
רשת תיווך הנדל“ן אנגלו-סכסון נוסדה בישראל בשנת 1964 על ידי דייב בלומברג, עולה חדש מדרום אפריקה ובעל אידיאולוגיה ציונית, שהקים את החברה מתוך רצון לספק מענה בתחום הנדל“ן לעולים חדשים ולמשקיעים זרים. המסר שליווה את הקמת אנגלו-סכסון היה אז, “Have a Foothold in Israel“.
מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands:
שנת הטאצ' האישי של בנק דיסקונט
כיום, הבעלים של הרשת הוא רונן שטרית, שהתחיל את דרכו באנגלו-סכסון לפני כ-20 שנה כיועץ נדל“ן בסניף בלוד. בשנים האחרונות נמצאת הרשת בתהליך התרחבות הכולל פתיחת סניפים חדשים וגיוס יועצים. הרשת מונה כיום 80 סניפים, הפרוסים מאילת ועד ראש פינה. כל הסניפים מופעלים על ידי זכיינים.
מוקד הפעילות המרכזי של הרשת הוא תיווך ושיווק של בתים ודירות מיד שנייה, אולם במהלך השנים נוספו לכך מוקדי עיסוק נוספים - בהם שיווק פרויקטים ושיווק נדל“ן מסחרי. בנוסף שולבו בפעילות הרשת מוצרים משלימים, כגון ייעוץ למשכנתאות, תיווך עסקים, ביטוח משכנתאות וניהול נכסים.
הסביבה התחרותית
בתחום תיווך הנדל“ן פועלים בישראל שחקנים רבים - החל במתווכים עצמאיים, דרך משרדי תיווך אזוריים, וכלה במספר רשתות תיווך ישראליות ובינלאומיות.
המודל של אנגלו-סכסון הינו ייחודי בשוק הישראלי. בכל אזור פועל בבלעדיות רק זכיין מקומי אחד מטעם אנגלו-סכסון, המפעיל יועצי נדל“ן המתמחים באזורים מוגדרים. זאת לעומת רשתות מתחרות, שבהן יש מספר זכיינים בכל עיר או אזור.
האתגרים השיווקיים
ההתפתחויות הטכנולוגיות של השנים האחרונות השפיעו גם על תחום הנדל“ן. לוחות האינטרנט והרשתות החברתיות מספקים ללקוחות הקצה - מוכרי ורוכשי הנכסים - ערוץ ישיר למאגרי הנכסים הקיימים בשוק, ומאפשרים להם ליצור קשר ישיר ביניהם, מבלי להיעזר בשירותי התיווך. כתוצאה מכך, האתגר המרכזי של אנגלו-סכסון הוא להדגיש עבור לקוחות הקצה – הן הקונים והן המוכרים - את הערך המוסף של יועץ הנדל“ן. עבור הקונים, יועץ הנדל"ן חוסך באופן משמעותי את זמן חיפוש הנכס שמתאים בדיוק לצרכיהם, בעוד שמוכרי נכסים נהנים מיכולתו של יועץ הנדל"ן לשווק עבורם את הנכס באופן אופטימאלי ולקבל עבורו מחיר ראוי בזכות היכרותו עם השוק והנגישות שלו לקונים פוטנציאליים.
אתגר נוסף ומשמעותי לא פחות שעומד בפני אנגלו-סכסון הוא שיפור תדמיתם של יועצי הנדל“ן, ותדמיתו של עולם התיווך בכלל.
הפתרונות היצירתיים
כדי לתת מענה לאתגרים השונים העומדים לפתחה, פעלה אנגלו-סכסון בשנה החולפת בשני מישורים עיקריים: בתחום ההדרכה ובתחום הדיגיטלי.
במערך ההדרכות של הרשת שולבו כלי הדרכה דיגיטליים ופרונטליים. המערך הכולל נתן מענה לזכיינים, למנהלים וליועצים והעניק יתרון מובהק אל מול שחקנים אחרים בשוק הנדל"ן.
בנוסף הושקו כלים דיגיטליים לניהול המידע והידע, וכלים דיגיטליים לשיווק הנכסים. המערך הכולל של הכלים נותן מענה לשוק מתחדש ומתעדכן, ומעניק אף הוא יתרון מובהק מול כל השחקנים האחרים בשוק. כלים אלו מאפשרים לזכיינים וליועצים לתת שירות מקצועי, אישי ועדכני ללקוחות הקצה של אנגלו-סכסון.
השקעה במערך הזכיינים והיועצים
באנגלו-סכסון הבינו בשנים האחרונות שתהליכי הלימוד והטיפוח של הזכיינים והיועצים הם בעלי חשיבות עליונה להצלחתה של הרשת בעולם הנדל"ן הישראלי הצפוף. באנגלו-סכסון למדו שהשקעה בלימוד והעשרת היועצים מועילה לא רק לאחוזי המכירות - אלא שהיא בעלת השפעה עצומה גם על נאמנותם למקום העבודה.
לפיכך הקימה הרשת מערך הדרכות ולימודים סדור, שנועד לספק מסד ידע רחב ליועצים חדשים, ליועצים ותיקים ולזכיינים - ולאפשר לצוות של אנגלו-סכסון לעקוף את המתחרים הפעילים בשוק הנדל"ן הישראלי.
כך למשל, לפני כשנתיים השיקה אנגלו-סכסון תכנית קליטה רב-שכבתית ליועצים חדשים, וקורס ניהול מעמיק ליועצים. השנה עבר מערך ההדרכה של הרשת מהפכה אמיתית. הרשת מספקת ליועצים מגוון כלים הדרכתיים ומלווה אותם צעד-צעד בדרך להצלחה. במהלך כל השנה עורכת אנגלו-סכסון עשרות הרצאות הפתוחות ליועצים ולזכיינים, במגוון עצום של נושאים - החל בסדנאות לצילום נכסים בסמארטפון וסדנאות למתן שירות בעולם הדיגיטלי, דרך קורסים לניהול זמן, ועד סדנאות לגיוס נכסים באופן בלעדי.
הליווי הצמוד שמספקת הרשת לזכיינים ותהליך ההכשרה של היועצים, לצד המוניטין רב-השנים של אנגלו-סכסון, מייצרים ברשת תחושות של משפחתיות ומקצוענות - המהוות את נקודת הבידול המרכזית של אנגלו-סכסון בג‘ונגל הצפוף של שוק הנדל“ן הישראלי.
מעבר לעידן הדיגיטלי
שוק הנדל“ן בישראל הוא שמרני מאוד. מרבית מהלכי השיווק במסגרתו נערכים עדיין בערוצי המדיה המסורתית, ובעיקר באמצעות פרסום מודעות בעיתונות המקומית. בסביבה שמרנית זו החליטה אנגלו-סכסון לנצל את הפריסה הארצית הרחבה של סניפי הזכיינים, לצד יכולות טכנולוגיות מתקדמות ופעילות בערוצים הדיגיטליים בכדי לבסס מהלך תקשורתי חדשני.
לאחר תהליך ארוך של מחקר, לימוד השוק והבנת הצרכים של היועצים והזכיינים, החלה בשנה שעברה אנגלו-סכסון בתהליך ארוך טווח, במסגרתו היא מבצעת מהפכה דיגיטלית בתחום ניהול הנכסים.
המערכת הדיגיטלית החדשה של אנגלו-סכסון תושק בסוף 2016, ותאפשר ניהול של כל מאגר הנכסים של סניפי הרשת, דיווח עסקאות ברמת החברה, ניהול מועדון לקוחות מתקדם, ומגוון של יישומים שיווקיים לעולמות הדיגיטל.
תהליך מיתוג מחדש
כדי לתמוך במהפכה הדיגיטלית המתחוללת גם בתחום השיווק, החלה השנה אנגלו-סכסון בתהליך של ריענון המיתוג. לצורך אפיון המהלך הקימה החברה ועדות היגוי המתמחות בפרסום והדרכה, בשיתוף מלא עם הזכיינים - במטרה לנסח במדויק את הערכים והחזון של הארגון, בהדגשת נקודות החוזק שלו.
הסלוגן שנבחר ללוות את המיתוג המחודש הוא "הגעת למקום הנכון". הרעיון מאחורי הסלוגן הוא לתקשר את המיצוב של אנגלו-סכסון כגוף אמין ומקצועי, שאפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות. בנוסף יוצר המהלך החדש שפה אחידה לכלל סניפי הרשת, כזו אשר תגביר את גאוות היחידה של היועצים והזכיינים ותחזק את נאמנותם.
דברים שלא ידעת על אנגלו-סכסון
מטה הנהלת אנגלו-סכסון מורכב מצוות הכולל נשים בלבד (שש במספר).
בשנות ה-70 המוקדמות פתחה אנגלו-סכסון רשת מקומית בקפריסין תחת השם “אנגלו-מדטרינייאן“, אך הרשת נסגרה עם פרוץ מלחמת האזרחים בין היוונים לטורקים.
רונן שטרית, יו“ר הדירקטוריון והבעלים של אנגלו-סכסון, התחיל את דרכו בחברה לפני 20 שנים כיועץ נדל“ן בסניף לוד. לאחר שרכש את הזיכיון בסניף לוד - ולאחר מכן גם את הזיכיונות ברמלה, שוהם, באר יעקב וראש העין - רכש שטרית את החברה כולה מידי הבעלים דאז, אפריקה ישראל.
רשת אנגלו-סכסון הייתה החברה הראשונה בישראל לפעול במודל של זכיינות.
וורנר לובל, המייסד השותף של הרשת, מחזיק עד היום בזיכיון לאזור ירושלים תחתיו פועלים שישה סניפים; איתן בלומברג, בנו של מייסד הרשת, מחזיק בזיכיון הרצליה פיתוח.
אבני דרך בחייו של אנגלו סכסון
1964 - משרד התיווך אנגלו-סכסון נפתח ברחוב רוטשילד בתל-אביב.
1977 - רשת אנגלו-סכסון מגיעה לפריסה של 30 סניפים.
1992 - המייסד דייב בלומברג מוכר את חלקו לחברת אפריקה ישראל.
2010 - רונן שטרית קונה את אנגלו-סכסון מאפריקה ישראל.
2014 - אנגלו-סכסון מיישמת אסטרטגיית דיגיטל בשיווק, בפרסום ובהדרכה.
2016 - אנגלו-סכסון מתחילה תהליך של מיתוג מחדש.
מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands
בשיתוף Superbrands