בכל העולם, גם בישראל: הכירו את ארגון Superbrands
כבר יותר מ-20 שנים שארגון Superbrands העולמי מזהה ומכתיר ביותר מ-70 מדינות את המותגים ואת המנהלים, שהפגינו הצטיינות מיתוגית במדינתם. החל מ-2009, פועל הארגון גם בישראל. הכירו את הארגון שמכתיר את מותגי-העל של ישראל
בשיתוף Superbrands
מי הם ה-Superbrands
Superbrands הינם מותגים שיצרו לעצמם את המוניטין הטובים ביותר בישראל. מדובר במותגים, שמציעים לצרכנים יתרונות רגשיים ו/או מוחשיים משמעותיים, בהשוואה למותגים מתחרים.
לעמוד מותגי-העל של סופרברנדס - לחצו כאן
ההיסטוריה של Superbrands
ארגון Superbrands הוקם בבריטניה בשנת 1994 על ידי מרסל קנובל בעקבות הצלחתה של תוכנית רדיו ב-BBC, שנועדה לתת לצרכנים עצות ותובנות לגבי המותגים הסובבים אותם. במרכזה של כל תוכנית עמד מותג והוצגו ההיסטוריה שלו, התועלות הנוכחיות שלו ותוכניותיו לעתיד. בעקבות הצלחת תוכנית הרדיו, הוקם Superbrands כארגון שנועד לקדם את תחום המיתוג ולציין לשבח את המנהלים ואת המותגים, שהפגינו פעילות שיווקית ומיתוגית יוצאת מהכלל במדינתם. כיום, מהווה הארגון סמכות בינלאומית בכל הקשור לציון לשבח של מותגים בכל העולם.
בשנת 1995, שהייתה השנה הראשונה שבה פרסם הארגון את רשימת ה-Superbrands בבריטניה, יצא לאור גם העותק הראשון של ספר ה-Superbrands, שכלל קייס סטאדי'ס של מותגים כדוגמת קוקה קולה, בריטיש איירווייס וטסקו.
בשנת 1997, יצא הארגון לראשונה אל מחוץ לגבולות בריטניה והחל לפעול באוסטרליה.
2000 הייתה שנת הפריצה הגדולה של Superbrands והוא החל לפעול גם בארצות הברית, דנמרק, הונג קונג, ספרד, צרפת, יפן, קנדה ועוד.
כיום, פועל Superbrands ביותר מ-70 מדינות ברחבי העולם. החל משנת 2009 הוא פועל גם בישראל.
ייחודו של הארגון הוא במתודולוגיה שפיתח, שמצליחה לזהות ולנתח ביצועי מותגים מכל התחומים ומכל הסוגים. כך, למשל, בישראל נותחו כל המותגים הפעילים במדינה: מקומיים ובינלאומיים, מותגי תאגיד ומותגים 'רגילים', מותגי צריכה ושירותים, מותגים מן השירות הציבורי ואפילו אנשים שהם מותגים.
המחקר של Superbrands
המתודולוגיה של Superbrands בנויה מארבעה שלבים:
המארגנים מיפו את ישראל והרכיבו את רשימת המותגים הפעילים בה - יותר מ-2,700 מותגים.
צוות מומחים המורכב מ-130 מנכ"לים וסמנכ"לים בכירים, ובראשות פרופ' יעקב הורניק מאוניברסיטת תל אביב, דירג את רשימת המותגים.
850 המותגים שקיבלו את הציון הגבוה ביותר עברו למחקר צרכנים.
הצרכנים הישראליים הם שקבעו מי הם ה-Superbrands של המדינה.
בניגוד למודלים אחרים, כאן לא מדובר בדירוג אלא ברף הצטיינות שמותג יכול לעבור אותו, או לא. רק מותגים שעברו את רף ההצטיינות שנקבע על ידי Superbrands, הוכתרו כ'מותגי על' בישראל.
מועדון ה-Superbrands
פעילותו של ארגון Superbrands אינה מסתכמת רק בציון לשבח של ה-Superbrands.
בנוסף, הוקם מועדון, שהחברות בו פתוחה רק למנהלים ולמנהלות של מותגים שהם Superbrands. מועדון יוקרתי זה כולל מפגשי Networking סגורים לחברי המועדון בדרגות מנכ"ל וסמנכ"ל, מפגשים מקצועיים, שת"פ עם בתי ספר למנהל עסקים, הרצאות בפני סטודנטים לשיווק ופעילות למען הקהילה.
בנוסף, נערך מדי שנה טקס 'האוסקר של המיתוג', במסגרתו מצוינים לשבח המותגים המצטיינים, מוענקים אותות Superbrands הבינלאומיים לאישים ישראליים, שתרמו תרומה ארוכת שנים לתחום השיווק והמיתוג, ויוצא לאור ספר ה-Superbrands שהוא למעשה "היכל התהילה של המותגים”.
לרשימת המותגים המלאה של ארגון Superbrands ישראל
כמה דברים שלא ידעת על ארגון Superbrands הבינלאומי
בכל שנה, יוצאים לאור 70 ספרי Superbrands בשפות השונות, המכילים קייס סטאדי מקצועיים של מותגים שזכו בתואר היוקרתי.
המהדורה הישראלית של ספר Superbrands שיצאה לאור בשנת 2009 בעברית, היתה הספר הראשון בתולדות הארגון שנקרא מימין לשמאל.
מותגי על נוספים בערוץ Superbrands
בשיתוף Superbrands