פיז'ו 3008 החדשה: החל מ-140 אלף שקלים לדיזל
רכב הפנאי של פיז'ו הגיע ארצה בגרסתו העדכנית, וישווק כאן במגוון גרסאות ומנועים. הגרסה הזולה ביותר - דווקא עם מנוע דיזל
פיז'ו 3008 כבר כאן, ועולה החל מ-140 אלף שקלים לגרסת הדיזל. חברת לובינסקי, יבואנית פיז'ו לישראל, חשפה היום (א') את רכב הפנאי 3008 בגרסתו העדכנית. גדול משמעותית, קל יותר ועם תג-מחיר שאמור להפוך אותו לשחקן משמעותי מבעבר בקטגוריית הפנאי, הגדלה והתחרותית מאי פעם.
ה-3008 העדכני מבוסס על הפלטפורמה המודולארית שמשותפת לו ול-308 הקומפקטית, ומציע לצד מידות רוחב וגובה דומות לדגם היוצא, בסיס גלגלים ארוך (+6.2 ס"מ) יותר האמור לסייע למרחב פנים מאחור ולנפח תא המטען (+92 ליטר, 520 ליטר בסך הכל), יחד עם תוספת של 8 ס"מ לאורך - 445 ס"מ מפגוש לפגוש. יחד עם זאת, פיז'ו טוענים למשקל עצמי נמוך ב-100 ק"ג מהדגם המוחלף , נתון האמור לסייע לתצרוכת דלק נמוכה יותר.
לישראל יגיע ה-3008 כמובטח עם מגוון מנועים, הבסיסי שבהם יהיה טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר עם הספק מרבי של 120 כ"ס בשילוב תיבת שישה הילוכים אוטומטית שתשמש את כל הגרסאות. מעליו יתייצב טורבו בנזין בנפח דומה אך עם 165 כ"ס, ובפסגת ההיצע המקומי, לפחות בינתיים, יהיה 2.0 ליטר טורבו-דיזל עם 180 כ"ס ותיבת הילוכים דומה. ההנעה תהיה קדמית בכל המקרים. בהמשך - כאשר תצויד גם בתיבה אוטומטית - צפויה להגיע גרסת מנוע בנפח 1.2 ליטר (בנזין) עם 3 צילינדרים והספק מרבי של 130 כ"ס.
רכב הפנאי של פיז'ו ישווק בישראל ב-3 גרסאות אבזור-גימור. הבסיסית שבהן היא ה"אקטיב", עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "12.3 ותצוגת נתונים משתנה, לצד מסך מגע בגודל "8 ששולט על מערכות שונות ברכב. יש כמובן גם דיבורית מובנית וחיבור בלוטות', מערכת לזיהוי עייפות נהג, חיישני חנייה אחוריים, בקרת אקלים וחישוקי "17 קלים. מערכת הבטיחות שתוצד לגרסה זו תהיה מתוצרת מובילאיי.
גרסת גימור "פרימיום" היקרה שמעליה מוסיפה על כך גם גג שמש נפתח, מושבים מחוממים ומתכווננים (נהג) חשמלית עם זכרונות, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חניה גם מלפנים ומסביב ובקרת אקלים מפוצלת, מערכת זיהוי תמרורים ושמירה על סטייה מנתיב, אורות דרך אדפטיביים, תא מטען נפתח חשמלית גם באמצעות חיישן רגל, חישוקי "19 ועוד. ה-"GT" תוסיף על אלה מושבים קדמיים בריפוד אלקנטרה עם אפשרות לעיסוי, מבשם ריח ואפקט קולי מלאכותי של המנוע דרך מערכת השמע.
בשתי גרסאות הגימור הבכירות יעשה ה-3008 שימוש במערכות בטיחות מתקדמות מקוריות. מערכת בלימה אוטונומית צפויה להצטרף למגוון הגרסאות בהמשך.
מחיר הדגם הבסיסי עומד על 140 אלף שקלים (אקטיב) בעוד הדגם בעל מנוע הבנזין יעלה 150 אלף שקלים (אקטיב) או 170 אלף (פרימיום). הדיזל החזק מכולם יעלה 210 אלף שקלים ויגיע לכאן ברמת אבזור GT הכוללת בנוסף