ביקורות שליליות לסופר מריו הפילו את המנייה של נינטנדו
המשחק אמנם נמצא בראש ההורדות של אפל, אבל הציון הנמוך מאוד שקיבל והביקורות השליליות - הביאו לירידות במניה של נינטנדו
השרברב המפורסם לא מקפיץ את נינטנדו למעלה: בשבוע שעבר, לאחר תקופה ארוכה של ציפייה, השיקה חברת המשחקים היפנית את גרסת האייפון של הקלאסיקה "סופר מריו". אך למרות הורדות רבות - לא בטוח שהוא עומד בציפיות הגבוהות.
"סופר מריו ראן" (Super Mario Run) הושק בסוף השבוע האחרון לאייפון, וזכה בתוך 24 שעות למיליוני הורדות ברחבי העולם. הוא זינק לראש טבלת ההורדות בשורה של מדינות, כולל בישראל. זאת בין השאר בזכות שיתוף פעולה בין נינטנדו ואפל - שדאגה לקדם את המשחק בצורה אגרסיבית בדף הבית של האפסטור.
עם זאת, הסימנים המדאיגים הופיעו מיד: המשחק זכה לציון ממוצע נמוך מאוד של שני כוכבים באפסטור, ולשורה של ביקורות שליליות. המבקרים אמרו שמצד אחד המשחק צבעוני, מהנה וממכר. אך מצד שני, שחקנים רבים התלוננו על המחיר הגבוה: המשחק אמנם ניתן להורדה בחינם, אך לאחר 3 שלבים יש לשלם כ-40 שקלים כדי לפתוח את שאר השלבים. ואילו שחקנים מנוסים בסופר מריו התלוננו שנדרשות רק שעות בודדות עד שמסיימים את המשחק עד הסוף - כך שאין הצדקה למחיר הגבוה. ביקורת נוספת היא שהמשחק דורש חיבור אינטרנטי פעיל בזמן המשחק - כך שלא ניתן, למשל, לשחק בו בזמן טיסה.
ככל הנראה, הביקורות השליליות הרתיעו את המשקיעים - והמניה של נינטנדו ירדה השבוע ב-7.1%. הצניחה באה בניגוד חד לעלייה של 20% בחודש האחרון, שיוחסה בין השאר לציפייה להשקת המשחק באייפון.
מבחינת נינטנדו החשיבות של "סופר מריו ראן" גדולה, כי בפעם הראשונה היא מביאה את אחד ממותגי המשחק הקלאסיים שלה לעולמות הסמארטפונים. זאת לאחר ההצלחה האדירה של פוקימון גו, שהוא מותג ששייך לנינטנדו רק באופן חלקי ועקיף.