שתף קטע נבחר
 

תערוכת דטרויט (חלק א') - רכבי הפנאי החדשים

תערוכת דטרויט, החשובה ביותר עבור השוק האמריקאי פתחה את שעריה היום. 4 דגמים של רכבי פנאי הוצגו בה, שניים כרכבי תצוגה עתידיים ושניים כגרסאות ייצור שצפויות להגיע לישראל עוד השנה

תערוכת הרכב שפותחת את השנה האזרחית נערכת בדטרויט - בירת תעשיית הרכב האמריקאית ובכך היא משמשת כבמה להצגת דגמים חדשים עבור אחד משווקי הרכב הגדולים בעולם. ארבעה רכבי פנאי, קטגוריה שצוברת פופולאריות בכל העולם, הוצגו בתערוכה. שניים בגרסאות ייצור סופיות שיגיעו לישראל עוד השנה ושניים כרכבי תצוגה עתידיים.

 

מרצדס GLA

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

מרצדס מעדכנת את ה-GLA רכב הפנאי הקומפקטי שמתבסס על ה-A קלאס. השינויים העיצוביים מינוריים וכוללים יחידות תאורת לד במקום קסנון, סבכה קדמית מודגשת, פגוש חדש ואגרסיבי יותר וחישוקים בעיצוב שונה. למערכת המולטימדיה נוסף צימוד לסמארטפון דרך Apple CarPlay ו-Android Auto עם מצלמת 360 היקפית.
 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

אל צמד מנועי טורבו-בנזין, 1.6 ליטר עם 156 כ"ס ב-GLA200 ו-2.0 ליטר עם 211 כ"ס ב-GLA250 תצטרף גרסת ביניים, ה-GLA220 עם הספק מופחת של 184 כ"ס ממנוע ה-2.0 ליטר. כל המנועים ישודכו לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית בגרסת הבסיס, וכפולה-קבועה במנועי ה-2.0 ליטר. הגרסה הספורטיבית, ה-GLA 45 AMG קיבל את אותם שינויים עיצוביים ויחסי העברה שונים בתיבת ההילוכים (הילוך שלישי ושביעי קצרים יותר). מנוע 2.0 ליטר עם 381 כ"ס והנעה כפולה קבועה נותרו ללא שינוי. בישראל הוא ינחת באמצע 2017.

 

פולקסווגן טיגואן אולספייס

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

גרסה אולספייס לפולקסווגן טיגואן החדש מציעה מקום לשבעה נוסעים תודות לשורת מושבים שלישית המתאפשרת תודות לבסיס גלגלים ארוך בכ-11 ס"מ ואורך כללי שצמח ב-21.5 ס"מ בהשוואה לגרסה הרגילה. שורת המושבים השניה נעה על מסילה וניתנת לכיוון נפרד של כל אחד מהמושבים (40:20:40). גם תא המטען מציע יותר נפח, 730 ליטר בקיפול השורה השלישית 115 ליטר יותר מהטיגואן הרגיל.

 

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

היצע המנועים יהיה דומה לטיגואן, כולל טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר עם 150 כ"ס, ו-2.0 ליטר עם 180 או 220 כ"ס, אשר יחוברו לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית או כפולה. מצ'מפיון, נמסר כי כדאיות הייבוא של הגרסה המוארכת תיבחן בעתיד. הגרסה הרגילה תגיע ככל הנראה ברבעון השני של השנה.

 

אודי Q8

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

ה-Q8, הוא התשובה של אודי לב.מ.וו X6 המצליח ובשונה ממרצדס GLE קופה הוא מצליח להציג מראה ספורטיבי ודינמי מבלי להעתיק את צללית המתחרה הבווארי, אך יחד עם זאת פחות מרשים במציאות ממה שניתן היה לצפות. החזית קרבית עם סבכת פסים ענקית, פגוש אגרסיבי עם פתחי אוורור גדולים ומסיטי אוויר ויחידות תאורה צרות ומחודדות.

 

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)
 

 

ה-Q8 המוצג כקונספט יתבסס על פלטפורמת MLB-EVO משותפת ל-Q7 ולפורשה קאיין שיראה אור בקרוב. לכן הוא צפוי להצטייד באותן יחידות הנעה; V6 טורבו-דיזל ובנזין עם מגדש-על, דרך V8 דיזל רב-מגדשי בגרסת SQ8 החזקה מכולן, כולל יחידת הנעה היברידית-נטענת. אלו ישודכו לתיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעת "קוואטרו" כפולה-קבועה.

 

אינפינטי QX50

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

אינפינטי QX50 המחליף את קודמו הוותיק שחוגג עשור הוצג כ"אב טיפוס" לקראת תחילת ייצור במהלך 2018. הוא הראשון בקו העיצוב החדש של דגמי הפנאי של היצרנית ונראה במציאות טוב לא פחות מבתמונות עם יחידות תאורה צרות ומשולבות לד, סבכה קדמית מודגשת, קו חלונות גבוה, בתי גלגלים מובלטים וידיות פתיחת דלתות מוסלקות.

 

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

ה-QX50 יהיה ראשון לקבל את מנוע הטורבו-בנזין החדש של אינפינטי, עם יחס דחיסה משתנה VC-T (ר"ת Variable Compression-Turbocharged). הוא מפיק 270 כ"ס ו-39.8 קג"מ, 5 כ"ס ו-5.6 קג"מ יותר מה-V6 בנפח 3.5 ליטר אותו יחליף. לדברי היצרנית, הוא מציע ביצועים טובים יותר, אופי פעולה חלק ושקט בדומה ל-V6, ובו בזמן הוא חסכוני בצריכת הדלק ב-27% ממנוע טורבו-בנזין בנפח מקביל ועוד יותר מה-V6 היוצא.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים