שתף קטע נבחר
 

מבחן אופניים ברגמונט טריילסטר 7.0 פלוס - רחב זה הכי

אופני הרים עם צמיגים שמנמנים הופכים שכיחים בסינגלים הפופולאריים. יצאנו לרכיבת מבחן על אחד המעניינים שבהם

צמיגים רחבים הם לא בהכרח דבר טוב בתרבות המערבית. שימו לב למלחמות החורמה של מדורי הבריאות והכושר בצמיגים הללו. אבל דווקא באופני שטח, יש להם יתרון אמיתי שמתבטא בהתלהבות של ממש בביצה המקומית.

 

 (רוני נאק) (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

על אופני הרים ועוד - מגזין שטח

 

האופניים: ברגמונט מגדירה את האופניים האלה - גרסה 7.0 של דגם טריילסטר - כרב-שימושיים, הגדרה שאפשר לפרש בדרכים שונות. אבל אלה בכל זאת אופניים עם מהלך מתלים של 145 מ"מ, עם התאמה לרכיבת שבילים אגרסיבית, סינגלים, סלעים, דרדרות ומדי פעם טיול אתגרי ארוך.

 

 (רוני נאק) (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

הזוג הזה מאובזר בהתאם. שלדת אלומיניום עם גיאומטריה שמרנית יחסית המתאימה לאיזון בין יציבות לזריזות תמרון, כמה תוספות אופנתיות ומתלה רב-חיבורי. העברת ההילוכים באחריות SRAM 1X11 עם מעביר GX, מצמד מאחור ושיפטר GX תואם. הבלמים מגיעים ממאגורה המצוינת, עם בוכנה יחידה ורוטורים בקוטר 180 לפנים ומאחור. יש מוט מושב הידראולי והאבזור ההיקפי ממותג BGM - מותג הבית של היצרנית.

 

המתלים מגיעים מרוקשוקס. מונארך RT עם שיכוך החזרה ונעילה השולט במהלך המתלה האחורי, ו-YARI מלפנים עם מהלך של 150 מ"מ, נעילה ושיכוך החזרה. חבילה מאד סולידית ומוכחת. סט הגלגלים - מבית BGM - עם חישוקים רחבים שאוחזים בצמיגי שוולבה ברוחב "3 וקוטר "27.5. משקל אופני המבחן עמד על 14.7 ק"ג, והמחיר 15.3 אלף שקלים.

 

 (רוני נאק) (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

רכיבה: בחרנו לבחון את האופניים בשילוש הסינגלים הקדוש בבן שמן (כחול+ירוק+אדום) ובשני אירועים שונים. בנוסף נדדנו לחולות של געש אחרי הגשם, פלוס טיול מדהים בוואדי קלט (הרבה ירידות, מעט עליות מאד תלולות). החששות הראשונים לגבי התנגדות מוגזמת לגלגול עקב רוחב הצמיג יוצא הדופן, התפוגגו די מהר. תוספת האחיזה בפניות, בבלימה ובדיווש בעליה על דרדרת, סלעים לחים וסתם חלקי טבע אכזריים, מורגשת ביותר. עיקר המשחק כאן הוא עם לחצי אוויר. כשבמקרה קיצוני אפשר לרדת ל-13 PSI במחיר היגוי לא הכי מדויק, ומצד שני יכולת ספיגה מרשימה. בוואדי קלט למשל, האופניים האלו שיפרו מאד את איכות החיים באוכף.

 

 (רוני נאק) (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

חבילת המתלים והבלמים הסטנדרטית מצוינת. אין לי יותר מדי הערות לגבי אלו למעט הצורך להשקיע את הזמן והסבלנות לכיול ראשוני. היתרון - עם צמיגים כה רכים אפשר לבחור בכיול קשה שיעזור לספוג דרופ או סלע גדול. בלמים? אחרי הרצה ראשונית הייתה עוצמה מרשימה עם מינון מעולה שאפשרו שליטה מושלמת בסף הנעילה.

 

קיטורים: שימו לב שצמיגים רחבים לא מאפשרים להשתמש במנשאי אופניים צרים. שלי למשל מגיע עד 2.4, כך שביליתי עם האופניים בתוך המכונית. עם נתון משקל של כמעט 15 ק"ג, טיפוס ארוך הופך לאתגר אמיתי, למרות האחיזה ויחסי ההעברה הקצרים. הגריפים הדקים הציקו לי בטיול הארוך. וזהו.

 

סיכום: כאופני שבילים אגרסיביים, האופניים הללו עומדים היטב בהגדרות היצרן. הצמיגים הרחבים אכן מספקים אחיזה נוספת שתרגישו בכל ירידה דרדרתית, טיפוס או פניה חלקלקה. האם זה מספיק כדי להתייחס אליהם כשלב הבא באבולוציה ולא כאופנה נוספת חולפת? רק ימים יגידו.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים