טוב לי בראלי: אליפות העולם נפתחת
אחרי שנים ארוכות בהם הסבב נשלט בידי נהג דומיננטי וקבוצה דומיננטית, העונה חלו שינויים רבים ויש סיכוי לא רע שנקבל שנה תחרותית מהנה
השינוי הגדול ביותר בכלל לא קשור ישירות לספורט. פרשת זיוף נתוני זיהום האוויר של חברת פולקסווגן הסבה לחברה הפסדי ענק. בסוף השנה שעברה הודיעה החברה על הפסקת כל פעילות קבוצות הספורט המוטורי במטרה לצמצם בהוצאות. כתוצאה מההחלטה נאלצה קבוצת הראלי, שזכתה 4 שנים ברציפות באליפות היצרנים והנהגים, לסיים את דרכה. סבסטיאן אוז'ייה, אלוף העולם בארבע השנים האחרונות, נאלץ לחפש לו בית חדש. באופן מפתיע הוא בחר להצטרף לקבוצת אם-ספורט, קבוצה פרטית (לא קבוצה במימון יצרן) שלא רשמה עד היום הישגים משמעותיים באליפות.
חברת טויוטה, שנעדרה מהסבב במשך 18 שנים, חזרה לאליפות. במשך שנתיים עמלו בחברה היפנית על פיתוח הדגם החדש, המבוסס על טויוטה יאריס. טומי מקינן, שזכה בעבר 4 פעמים באליפות, מונה להיות מנהל הקבוצה וליווה את הפיתוח, כמו גם את בחירת הנהגים. יארי-מאטי לאטוולה הפיני, שנאלץ גם הוא למצוא לעצמו בית חדש בסביבות הפרישה של פולקסווגן, הצטרף לקבוצה. לצידו ינהג יוהו האנינן, נהג פיני נוסף.
קבוצת סיטרואן, שבעונה שעברה התמקדה בפיתוח המכונית החדשה והשתתפה באליפות רק באופן חלקי, חוזרת לפעילות מלאה. דגם ה-DS3 הוחלף בדגם חדש המבוסס על ה-C3. הנהג הבולט בקבוצה יהיה כריס מיק הבריטי, שבעונה שעברה ניצח בראלי פורטוגל ופינלנד. הקבוצה היחידה בה לא נעשה שינוי במצבת הנהגים היא יונדאי, בה ימשיכו לנהוג תיירי נובייל, שסיים את העונה שעברה במקום השני, דני סורדו, שסיים במקום הרביעי והיידן פאדון, שסיים במקום החמישי .
אז מה צפוי לנו העונה? האליפות תפתח במונטה קרלו, ובחודש הבא היא תגיע למסלולים המושלגים של שוודיה. במארס תגיע האליפות למקסיקו, משם תמשיך לצרפת ותחזור לדרום אמריקה לראלי ארגנטינה. שבעת המרוצים לאחר מכן יתקיימו ברחבי אירופה ובאמצע חודש נובמבר תגיע העונה לסיומה בראלי אוסטרליה.
זכייה חמישית של אוז'ייה, הנוהג הפעם עבור קבוצה קטנה, תהיה הפתעה גדולה ותכתיר אותו לאחד מגדולי הנהגים בכל הזמנים. המועמדת המובילה לזכייה באליפות היצרנים היא יונדאי. לנוביל יש הזדמנות נהדרת לזכות גם באליפות הנהגים, כאשר מתחרה נוסף על התואר הוא דני סורדו, בן קבוצתו.