עד 10:00: כביש 1 נחסם לתנועה בשני הכיוונים
זהירות, פקקים: כביש ירושלים-תל אביב נחסם לתנועה למשך 12 שעות בשני הכיוונים ממחלף לטרון ועד גינות סחרוב לקראת פתיחת מנהרות הראל בפעם הראשונה. למפת החסימות המלאה
כביש מספר 1 (ירושלים-תל אביב) נחסם לתנועה בשני הכיוונים החל מאמש (יום ה') בשעה 22:00 ועד היום (יום ו') בשעה 10:00 לטובת עבודות התשתית האחרונות לקראת פתיחת מנהרות הראל. נתיבי התנועה נחסמו בין מחלף סחרוב בכניסה לירושלים למחלף חמד ובין מחלף שער הגיא למחלף סחרוב בכיוון ההפוך.
מאגף התנועה במשטרה נמסר כי מומלץ לנסוע בדרכים חלופיות, דוגמת כביש 443 לבאים מכיוון כביש 1 במזרח, ונסיעה דרך מודיעין וכביש 443 לבאים מכיוון כביש 431. לבאים מכביש 38 מומלץ לנסוע דרך כביש 395, כיכר אשתאול רמת רזיאל עד עין כרם, או לחלופין דרך כביש 375, מנתיב הל"ה צור הדסה ועד ירושלים.
התנועה אל מנהרות הראל תנותב ממחלף חמד ועד למוצא בכביש 1. בעקבות פתיחת המנהרה יבוטל מחלף הראל, והכניסה והיציאה למבשרת ציון תהיה דרך מנהרה חדשה שנחפרה במקום. הכניסה ליישוב תהיה אך ורק דרך המחלף החדש, עקב חסימת הכניסה מכיוון מחלף מוצא לפני כחצי שנה בעקבות פתיחת גשר מוצא.
נתיבי ישראל: "ההחלטה לסגור את הכביש בחמישי בלילה - מסיבות מקצועיות"
גורמים בארגוני החירום הפנו טענות כלפי ההחלטה לחסום את הכביש באחד הלילות העמוסים בתנועת רכבים במהלך השבוע: "אירועים רבים מתקיימים בחמישי בלילה, מדובר ביום קריטי מבחינה תחבורתית גם בשעות הקטנות של הלילה. ראוי לחסום כביש ביום פחות עמוס כדי לצמצם סכנות ולהגביר את השליטה על המתרחש". עוד ציינו את עבודות התשתית שנערכו בערב שבת בתל אביב ואמרו: "אם בתל אביב עשו את זה, למה לא בירושלים?".אורכן של המנהרות, שייפתחו מחר בעשר בבוקר בשני הכיוונים יהיה 800 מטרים וקוטרן כ-15 מטרים. בכל מנהרה יהיו שלושה נתיבי נסיעה. בשלב הראשון, ייפתחו לתנועה רק שני נתיבים מתוך השלושה שמתוכננים, ועם השלמת העבודות בחודשים הקרובים ייפתחו כל הנתיבים של המהרות, הגשרים והכביש החדש וצפויה להיות הקלה בזרימת התנועה לכיוון ירושלים וממנה.
נתניהו: "הדרך לבירת ישראל מעולם לא הייתה קצרה יותר"
הבוקר הגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ להשתתף בטקס פתיחת המנהרות והגשרים במקום. "אנחנו מציינים היום אירוע בקנה מידה היסטורי", אמר נתניהו. "הדרך לבירת ישראל מעולם לא הייתה קצרה יותר. אני רוצה להודות לשר ישראל כץ ולאנשי משרד התחבורה שמשקיעים מרץ וכוחות במהפכה התחברותית הלאומית שהשקנו בשנת 2009 והתוצאות מדברות בעד עצמן. היום אפשר לומר בביטחון מלא, בבירור, רואים את האור בקצה המנהרות".
שר התחבורה ישראל כץ הוסיף: "תוך כמה חודשים יהיו שלושה נתיבים והתנועה תזרום בצורה מהירה יותר. בשנה הבאה נפתח את קו הרכבת המהירה לירושלים בפסח. מהמישור ועד לירושלים נוכל להגיע תוך חצי שעה כולל עצירה בנתב"ג. אדם יוכל לרכוש כרטיס, לטוס, להגיע לנתב"ג, לעלות לרכבת ובעשרים דקות להגיע לכותל. זה לא חלום, הרוב כבר בוצע".