לימוד אמנויות הקרקס
המורה רן אייזנברג מביה"ס "אדנים" לחינוך מיוחד בחדרה מצא דרך מהנה מאוד לעזור לתלמידים לשתף ולהשתתף בשיעורים - חוויה של קרקס
בשיתוף פרס רקנאטי-קופ-רש"י
רן אייזנברג - ביה"ס "אדנים" לחינוך מיוחד בחדרה
היוזמה הינה שיעורי אמנויות הקרקס לתלמידי החינוך המיוחד. הנושאים העיקריים הנלמדים הם שיווי משקל, איזון ולהטוטים. הלימוד בשיעורים הינו אישי ופרטני, הפוגש כל ילד וילד במקום המדויק בו הוא נמצא, בדגש על התקדמות והתפתחות ממקום זה, תוך חיזוק יכולות פיזיות ורגשיות, אותן התלמיד יפגוש במהלך עבודתו.
בשיעור התלמיד מפעיל את צד ימין וגם את צד שמאל במידה שווה, כך שהצד החלש לומד מהצד החזק עד לכדי איזון ביניהם. דרך זו מבוססת על שיטה טיפולית שנועדה לפתוח מעצורים פנימיים וחסימות רגשיות דרך עבודה תנועתית.
התלמיד מפתח יכולות גופניות, מיומנות קואורדינטיבית, יצירתיות ומידת ריכוז גבוהה, ומגיע ליכולות גופניות ונפשיות שהוא לא היה מודע לקיומן. כמו כן, התלמיד מפתח ביטחון עצמי ברמה האישית והחברתית, יכולת התמדה, ריכוז, שליטה עצמית, התגברות על אי הצלחה מידית בביצוע תרגיל מסוים, יכולת לעבוד בשיתוף פעולה עם תלמיד אחר, התמודדות עם פחד קהל, ופתיחת ערוץ תקשורת חדש עם חבריו וסביבתו.
כל שיעור נפתח במעגל שיח, במסגרתו המורה מנחה את התלמידים לקראת העבודה, עם דגשים על כללי בטיחות והדגמה על אביזרים שונים או העלאת רעיונות למופעים וכד'. לאחר ההנחיה התלמידים פונים לעבודה עצמאית, כאשר המורה עובר בין התלמידים כדי לדייק, לעודד ולהדגים את הפעילות באביזרים השונים.
בסוף השיעור מתקיים מעגל מסכם, שבמסגרתו התלמידים משתפים את הקבוצה בעבודתם באותו היום ובהישגים אליהם הגיעו. המורה במהלך השנה התלמידים משתתפים בהופעות ובאירועים בית ספריים, דבר אשר מדרבן אותם ליטול חלק, להצליח, להפגין ולשפר כישורים ובעיקר להיות חלק אינטגראלי מהמערך הבית ספרי לצד תחושת גאווה, הישגיות ושייכות.
בשיתוף פרס רקנאטי-קופ-רש"י