שתף קטע נבחר
 

מכירים ויקטורי? אז זהו, שנגמר

אחרי 18 שנות פעילות מודיעה פולריס על סיום פעילות מותג האופנועים ויקטורי, ששם לעצמו מטרה להתמודד עם הארלי דייוידסון - ונכשל

זה התחיל כפרויקט שאפתני לפני כמעט שני עשורים. חברת פולריס, שעשתה לעצמה שם בכל הקשור לכלי רכב שמככבים במקומות בהם הדרך אינה סלולה, החליטה להקים מותג חדש, כזה שיהווה תחרות לאחת והיחידה, הארלי דיווידסון. זו היתה מלחמה ארוכה בה ויקטורי לא ממש ניצחה. למען האמת, הפסידה בגדול.

 

עוד אוברדרייב? בבקשה

 




 

יש מי שיציין כי למותג חדש יש מעט מאד סיכוי לנצח או אפילו להוות תחרות של ממש לוותיק, המוערך והאהוב ביותר בתחום. בעיקר כשהוא מותג שחורג הרחק-הרחק מעבר לעניין הדו-גלגלי הטהור. ואכן, למרות שהציגה עשרות דגמים במהלך השנים, ולמרות שבסקרי שביעות רצון היא ממוקמת תמיד גבוה למדי, ויקטורי לא הצליחה להפוך לרווחית, ובשנתיים האחרונות העסק פשוט הפך בלתי הגיוני להרצה.

 

בין היתר מכיוון שפולאריס החליטה ב-2011 לרכוש גם המותג האגדי אינדיאן, ובתוך שנתיים כבר החלה לשווק אופנועי אינדיאן לצד ויקטורי, כשהיא מכוונת למעשה לאותו פלח שוק בעייתי ממילא. התוצאה: ויקטורי, מותג שבנתה במו ידיה, ולא הצליח להמריא. אינדיאן, מותג חזק משמעותית וותיק מאוד (נוסד ב-1901 - למרות שלא שווק באופן רציף), שנמכר ללא מאמץ כבר בשנתו הראשונה לרנסנס במספרים דומים.

 

שני מותגי קאסטום אף יצרנית לא ממש צריכה, ופולריס - שהמתינה כמה שנים עד ההחלטה הכואבת - מודיעה כעת כי פעילות ויקטורי תופסק. העתיד, בכל הקשור בקאסטומים, מתבטא מבחינת פולאריס באינדיאן, בלבד. כדי להרגיע את המשווקים והרוכשים, מתחייבת פולריס לעזור לספקים שלה להיפטר מהמלאי הקיים, וללקוחות היא מבטיחה להמשיך ולכבד את האחריות שהעניקה לכלים. כמו-כן תמשיך החברה לספק חלפים ושירות ב-10 השנים הקרובות. החברה גם מודיעה שלאור התפחות שוק ה-Side By Side, לא צפויים פיטורים כואבים.

 

ויש גם נקודה ישראלית לסיפור הזה. זה זמן מה ששמועות בדבר הגעתם של אופנועי ויקטורי ואינדיאן לישראל מתרוצצות בשוק. היבוא ייעשה, מן הסתם, על-ידי יבואני פולריס בישראל - דל"ב מוטוספורט. ובכן, ויקטורי כבר לא יגיעו. אינדיאן, אולי כן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים