אחרי 3 רבעונים אפל חוזרת לצמוח: הכנסותיה ברבעון הרביעי עלו ב-3.3%
ענקית הטכנולוגיה מכה את התחזיות עם הכנסות רבעוניות של 78.35 מיליארד דולר - מעל הצפי שהיה להכנסות של 77.4 מיליארד דולר. במקביל הרווח הנקי ירד ב-2.8% ל-17.9 מיליארד דולר - יותר מהתחזיות המוקדמות
זהו הרבעון הטוב ביותר בהיסטוריה של חברות ציבוריות, שמדיח מהמקום הראשון את הרבעון המקביל מ-2015. מדובר ברבעון הראשון שבו חוזרת החברה לצמיחה בהכנסות, אחרי שלושה רבעונים רצופים של ירידות, על רקע מכירות אייפון חלשות.
למרות העלייה בהכנסות, הרווח הנקי דווקא רשם ירידה של 2.8% ל-17.89 מיליארד דולר. ואולם גם כאן ניצחה אפל את התחזיות: הרווח למניה עמד על 3.36 דולר, לעומת תחזיות אנליסטים לרווח של 3.22 דולר למניה.
עלייה נאה במכירות האייפון הובילה את הצמיחה הכנסות. מכירות המכשיר עלו ב-5.5% והגיעו ל-78.29 מיליון יחידות. היה בכך די והותר כדי לפצות על הירידה של 19% במכירות האייפד שהסתכמו ב-13.08 מיליון יחידות. חרף השקת דגמי המקבוק פרו החדשים והמדוברים לקראת עונת הקניות שלפני חג המולד, מכירות המקים של אפל שמרו על קיפאון יחסי עם צמיחה של 1% בלבד ומכירה של 5.37 מיליון יחידות.
אפל לא מפרסמת נתוני מכירות של האפל ווטש, ומצרפת אותם לקטגוריית "מוצרים אחרים" שכוללת גם את אפל TV, אוזניות ביטס ואייפוד. והנתונים של קטגוריה זו לא מבשרים טובות לשעון החכם של החברה: היקף ההכנסות שלה ירד ב-8% והסתכם ב-4.02 מיליארד דולר.
מנגד, קטגוריית השירותים, שכולל הכנסות ממכירות באייטיונז, אפסטור ושירותים מקוונים אחרים, ממשיכה לבסס את מעמדה כמנוע צמיחה מרכזי, עם עלייה של 18% להכנסות של 7.17 מיליארד דולר - גבוה יותר מההכנסות ממכירות האייפד (5.53 מיליארד), קרוב להכנסות ממכירות המק (7.24 מיליארד) אך עדיין רחוק מאוד מההכנסות מהאייפון (54.38 מיליארד).