שתף קטע נבחר

בקרוב: טיסות ישירות לשנגחאי ולסינגפור

חברת התעופה הסינית היינאן איירליינס, המפעילה כיום טיסות לבייג'ינג, תחל לטוס לשנגחאי לקראת סוף השנה. נתוני הלמ"ס: פי 3 תיירים סינים בינואר 2017. צוות ישראלי יצא לסינגפור כדי לזרז את הגעת סינגפור איירליינס לישראל

הסינים הבטיחו - וזה קורה: חברת היינאן איירליינס, הפועלת כיום בקו שבין תל אביב לבייג'ינג, תחל בהפעלת קו ליעד נוסף בסין - שנגחאי. במשך זמן רב בחנה חברת התעופה את כדאיות הפעלת הקו אליו לא קיימות טיסות ישירות מישראל כיום, עד שהחליטה להוציאו לפועל. ל-ynet נודע כי החברה תחל בין החודשים ספטמבר לאוקטובר להפעיל את קו תל אביב-שנגחאי, ככל הנראה ארבע פעמים בשבוע.

היינאן איירליינס (מתוך אתר החברה) (מתוך אתר החברה)
היינאן איירליינס

היינאן איירליינס נכנסה לישראל באפריל 2016, ותוך כשישה חודשים בלבד משבירת המונופול של אל על בקו, הפכה למוביל העיקרי בו, עם יותר מ-60% מהנוסעים בקו הטסים עם החברה הסינית. המספרים הללו נתמכים גם בנתוני הלמ"ס, המלמדים כי לא רק שאנחנו נוסעים לסין - אלא גם הסינים באים אלינו.

 

על פי נתוני הלמ"ס, בחודש ינואר 2017 הגיעו לישראל כ-210 אלף תיירים, גידול של 27.3% בהשוואה לנתוני ינואר 2016. 8,900 מהם - הגיעו מסין. מדובר בזינוק עצום בהשוואה לנתונים המקבילים אשתקד, שכן בינואר 2016 הגיעו לארץ 3,300 תיירים. השנה כאמור, הגיעו כמעט פי שלושה.

 

לצד פעילותה המתרחבת של חברת היינאן התורמת רבות להגעת התיירים, ניתן לציין גם את החלטת ממשלת סין לראות בישראל יעד תיירותי רשמי, כמו גם פעילות השיווק המאסיבית שעורך משרד התיירות הישראלי בסין. כל אלה ביחד מוכיחים שהסינים מתחילים לגלות את ישראל.

 

צעד נוסף בדרך לסינגפור

בתוך כך, משלחת ישראלית רשמית מטעם רשות שדות התעופה נפגשה השבוע עם בכירי חברת סינגפור איירליינס - בסינגפור, על מנת לזרז גם את הגעתה של חברת התעופה הסינגפורית לארץ. על פי הניתוח הכלכלי המקיף שהוצג לחברה, היא תוכל להפעיל ארבע טיסות בתפוסה מלאה בקו שבין שתי המדינות וכמאה אלף נוסעים כבר בשנת הפעילות הראשונה שלה, כאשר 40% מהנוסעים יישארו בסינגפור. 60% צפויים להמשיך ליעדים נוספים באזור כמו מלבורן או סידני, בנגקוק והאיים, מנילה, ויעדים אחרים.

סינגפור איירליינס (צילום: עמית קוטלר) (צילום: עמית קוטלר)
סינגפור איירליינס(צילום: עמית קוטלר)

עוד דרך לשכנע את הסינגפורים להגיע לישראל היא מענק משרד התיירות לחברות תעופה זרות שמפעילות קו ליעד חדש. אם חברת סינגפור איירליינס תחליט לטוס לישראל, היא תקבל מענק של מעל מיליון דולר. את הניתוח הכלכלי הכין הכלכלן עידן מימון מרשות שדות התעופה ומי ששימש כיו"ר ועדת הכלכלה העולמית של ארגון ACI (המועצה הבינלאומית של נמלי תעופה).

 

במהלך הפגישה הוצגו לאנשי חברת התעופה נתונים לגבי הגידול בנוסעים בנמל התעופה בן גוריון ועל גודלו של השוק בין ישראל לאסיה, אוסטרליה וניו זילנד. מהנתונים עולה כי יותר ממיליון נוסעים טסים מדי שנה מישראל ליעדים במזרח, רובם הגדול בטיסות לא ישירות. בין השאר, כ-325 אלף טסו בקו בין ישראל לתאילנד, יותר מ-200 אלף בקו בין ישראל לסין, כ-100 אלף טסו בקו להונג קונג , 67 אלף טסו בקו ליפן, כ-55 אלף לאוסטרליה ומספר דומה לדרום קוריאה וכ-50 אלף טסו בקו בין ישראל לפיליפינים, ומספר דומה גם לסינגפור.

 

בנוסף לכך, קהלים נוספים הם כ-210 מיליון נוצרים שחיים במזרח אסיה וחלקם עשויים לבוא לבקר בישראל, וכן הקהל העסקי. בין ישראל לאסיה יש תנועה גדולה של אנשי עסקים ויש מגבלה בטיסות קישור בין ישראל לבין אוסטרליה ומזרח אסיה. עם כניסתה של קתאי פסיפיק לישראל והפעלת טיסה יומית שלה בקו שבין תל אביב להונג קונג, יעמוד מספר הטיסות הישירות למזרח אסיה על שלוש בלבד - טיסותיהן של קתאי, קוריאן והיינאן, וגם נתון זה הוצג לסינגפור איירליינס במטרה לזרז את פתיחת הקו.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית קוטלר
מטוס סינגפור איירליינס
צילום: עמית קוטלר
מומלצים