מיצובישי ספייס סטאר (2017־2013)
למרות שמה, לא בדיוק מעבורת חלל, אלא מכונית קטנה, זולה וחסכונית ולכן מיוצרת בתאילנד. ב-2016 הגיעה גרסה מתוחת פנים, עם שיפורי איכות ואבזור. דו"ח רכישת רכב משומש
קבוצה: בין מיני לסופר-מיני
דגמים: 5 דלתות, 5 מקומות ישיבה
טווח מחירים: 35-מ אלף שקל לידנית 2013-מ, ועד 83 אלף שקל לאוטומטית "פרימיום" חדשה מ-2017 (מחירון לוי יצחק)
תעודת זהות: למרות שמה, לא בדיוק מעבורת חלל, אלא מכונית קטנה שנועדה להיות זולה וחסכונית. לכן היא גם מיוצרת בתאילנד. ב-2016 הגיעה גרסה מתוחת פנים, עם שיפורי איכות ואבזור
פרטים טכניים: מנועי בנזין, 3 צילינדרים. 1,000 סמ"ק 71) כ"ס) ידני עם 5 הילוכים, 1,200 סמ"ק 80) כ"ס) עם גיר רציף. הנעה קדמית
זיהום אוויר: 100־99 גרם C02 לק"מ, קבוצת זיהום 3 .15-מ ירוקה כמו פפאיה
בטיחות: בינונית. רק 4 5-מ כוכבים במבחן הריסוק האירופי בתקן הקודם והמקל יותר. 6 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות (ESC). דגמי 2016 ומעלה מגיעים עם חיישני התרעה על סטייה מנתיב והתנגשות מלפנים בהתקנה מקומית (מובילאיי), אין מערכות בטיחות אקטיבית.
שמירת ערך: ירידה של 20% בשנה הראשונה ו-10% בכל אחת מהשנים הבאות
מה לבדוק לפני שקונים: מכוניות רבות נמכרו לחברות ליסינג ובמכירות 0 ק"מ. בדקו היטב מקוריות הרכב ושלמו בהתאם
למי היא מתאימה: לחסכנים ולמי שנוסע למרחקים ארוכים.
למה כן: זולה, מרווחת יותר מדגמי מיני במחיר שלה כמו קיה פיקנטו-יונדאי i10 ושברולט ספארק, זריזה מהן וחסכונית מהן בכ-30%־40%. בקרת שיוט ובקרת אקלים, אופציה לכניסה ללא מפתח, פנסי קסנון בדגם המחודש ומערכת מולטימדיה מתקדמת
למה לא: מראה סתמי, תא נוסעים בסיסי בעיצובו ובחומריו ששופר רק במעט במתיחת הפנים. צפופה יותר מרוב מכוניות הסופר-מיני-מיני האחרות, רועשת בהאצה בגלל הגיר הרציף, נוחות סבירה בלבד, נוטה בסיבובים כמו ישראלי ששתה יותר מדי גריי גוס בקוסמוי
למחפשי מציאות: הוזלה השנה כחדשה ל-72 אלף שקל לדגם האוטומטי הבסיסי, אבל גם יונדאי i10 ושברולט ספארק נמכרות במחירים דומים. סיאט איביזה, שעולה כחדשה 81 אלף שקל, עדיפה על פניה כמעט בכל
השורה התחתונה: רחוקה מצמרת הקבוצה, אבל מספקת תמורה טובה לכסף
ציון: 3.5 כוכבים
הכתבה התפרסמה ב"ידיעות אחרונות"