הכירו את Playbuzz
מפת הסטרארטפים הישראלים בניו יורק מאגדת בתוכה למעלה מ-300 סטארטפים ישראלים. בכל שבוע נזכה להצצה מיוחדת למסלול שעשו מישראל לתפוח הגדול. סטארט-אפ השבוע שלנו הוא פלייבאז. צמד הישראלים מאחורי הרעיון ענו על השאלון שלנו.
playbuzz
פלטפורמת המדיה המובילה בעולם ליצירה והפצה של תוכן דיגיטלי חווייתי, המאפשרת ליצרני תוכן ומפרסמים ליצור ולהנגיש תוכן בפורמטים המעודדים מעורבות קוראים ושיתוף במדיה החברתית.
תעודת זהות:
מייסדים: שאול אולמרט ותום פחיס
שנת הקמה: 2012
שנות עבודה בניו יורק: משנת 2015. במשרדי החברה בניו יורק מועסקים כיום 20 עובדים. כעשרה עובדים נוספים ממוקמים במשרדים נוספים בארה״ב מתוך 150 עובדים בחברה בסך הכל
הרעיון מאחורי הסטארטאפ: פלייבאז הינה פלטפורמת המדיה המובילה בעולם ליצירה והפצה של תוכן דיגיטלי חווייתי, המאפשרת ליצרני תוכן ומפרסמים ליצור ולהנגיש תוכן בפורמטים המעודדים מעורבות קוראים ושיתוף במדיה החברתית. בעולם שבו התוכן הוא המלך, אך סבלנות הקורא הולכת ופוחתת, מציעה פלייבאז טכנולוגיה המייצרת ויראליות באופן מוכח. החברה מציגה נתונים כגון completion rate של למעלה מ 85% (לעומת 20% בתכנים שלא יוצרו בפלייבאז) והעלאת משך הקריאה הממוצע של מאמרלמעל שתי דקות. כיום פלייבאז משתפת פעולה עם למעלה מ 15,000 אתרי תוכן מהמובילים בעולם, כולל Huffington Post, MTV ו- BBCואחראית לקמפיינים מצליחים עבור מותגים מובילים, כגון Unilever, Ford, Clinique, American Express ועוד.
איך נולד הרעיון?
ראינו שאנשים רעבים מאי פעם לתכנים מעניינים. הסמארטפון מאפשר גישה מהירה למגוון אין סופי של תכנים, אבל אלו נוצרו בפורמט שמקורו בעולם הדפוס, ואינו מותאם למבנה המכשיר ולנסיבות הצריכה הניידת והאינטנסיבית. הבנו שהאתגר להצלחה בעולם החדש הוא היכולת להתאים תכנים לעולם המשתנה, ולהביא מתודולוגיות מתחומי הביג דאטא והמשחקים, על מנת לטייב את התוכן והנגשתו לצרכן.
מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?
הצעד הראשון הוא לבנות צוות קטן שמאוחד בחזון והכוונה שלו. כמו כל סטארטאפ, במהלך הדרך גילינו שחלק מהתזות שלנו לגבי השוק נכונות, וחלק מוטעות. דברים מסוימים ניתן להגשים בקלות, ואחרים הם מעבר לתקציב ומגבלות הזמן שלנו. לאורך הדרך הזו חשוב שיהיה צוות קטן של אנשים שחולקים חזון ותובנות משותפות. רק כך ניתן לנווט במציאות משתנה ולמצוא יחד את הטקטיקות הנכונות להגשמת החזון.
מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?
ניו יורק היא בירת המדיה של העולם. היא מאכלסת את הריכוז הגבוה ביותר בעולם של חברות תוכן, תקשורת ופרסום. מעבר לכך, ניו יורק היא מעוז החדשנות העולמי ומושכת אליה מגוון של אנשים יצירתיים מכל העולם ומכל התרבויות. כחברה גלובלית, יש לנו נציגויות בכל השווקים המרכזיים בעולם, אבל הנהלת החברה יושבת במרכז העצבים של העולם- ניו יורק.
מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?
נקודת המפנה הייתה ביום שהחלטנו לייצר אתר משלנו שיהווה דוגמה לספקי תוכן כיצד ניתן לייצר תכנים מעולים באמצעות פלייבאז. האתר הקטן שפתחנו הפך בתוך שנה לאחד מעשרים האתרים הפופולארים בארה״ב ולאתר המשותף ביותר בפייסבוק בעולם. אלפי גופי תוכן, מהמובילים בעולם, לקחו דוגמה והחלו להשתמש גם הם במערכת יצירת התכנים שלנו. למדנו שמובילות שוק עוברת דרך דוגמה אישית.
לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?
לא היינו משנים דבר. אמנם היו לאורך הדרך לא מעט אתגרים, משברים ותהליכים מורכבים- אבל פלייבאז הפכה לחברה שהיא היום בזכות המסע הזה. אנחנו גאים ב DNA הארגוני שבנינו, בצמיחה המרשימה ומעל הכל –בצוות הנפלא והמרקם האנושי הייחודי של החברה.
מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?
ההחלטה לפתוח משרד חדש או לעבור מקום היא ייחודית עבור כל חברה בהתאם לנסיבותיה. הבחירה תלויה בגורמים שונים הקשורים במוצר, בקהל היעד, בשווקים השונים ועוד. במקרה שלנו, ברגע שראינו ששותפי התוכן הרבים העושים שימוש במערכת שלנו הבינו שהשימוש בתכני פלייבאז הוא חלק אינטגראלי מאסטרטגית התוכן שלהם, ולא רק שימוש אנקדוטאלי, הבנו שאנחנו רוצים לנהל מערכות יחסית צמודות איתם, שמבוססות על קשר שותף ומחייבת נוכחית מקומית.
מאז הקמת הסטארטאפ, כמה כסף גייסתם?
31 מליון דולר, כאשר את סבב הגיוס האחרון הובילו Saban Ventures ודיסני.
מחפשים עובדים?
בהחלט! פלייבאז ממשיכה לצמוח כל הזמן, ומחפשת עובדים מוכשרים למשרדים ברחבי העולם. הנכם מוזמנים לבדוק את המשרות הפתוחות בעמוד הקריירה באתר החברה.
חפשו ב- https://publishers.playbuzz.com
כתובת בעיר:
49th W 23rd st
מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY
www.israelimappedinny.com