שתף קטע נבחר

 

"גולדה" התחילה לחפור מתחת לקרקע בגוש דן

שמה של ראש הממשלה הרביעית ניתן למכונה העצומה שהחלה לחפור בעומק של 30 מטרים את התוואי האדום של הרכבת הקלה. השר כץ בטקס השקת הכרייה: "מאחל לכולנו לחפור מהר, ולהגיע ליעד. המציאות תיראה אחרת"

 

 

תחילת כריית הקו האדום ברכבת הקלה

תחילת כריית הקו האדום ברכבת הקלה

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

"גולדה" מתחילה לעבוד בתל אביב (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
"גולדה" מתחילה לעבוד בתל אביב(צילום: מוטי קמחי)

מתחילים לחפור את הקו האדום של הרכבת הקלה: שר התחבורה ישראל כץ הכריז היום (א') על השם שניתן למכונת החפירה הראשונה בתוואי של הרכבת הקלה בגוש דן: "גולדה" על שמה של ראש ממשלת ישראל הרביעית גולדה מאיר. "גולדה מאיר הייתה הראשונה שכיהנה כראש ממשלה והיא בין השישה שהניחו כאן אבן פינה", אמר השר כץ בהשקת העבודות של מכונת הכרייה TBM בתל אביב. "אני מאחל לכולנו לחפור מהר, ולהגיע ליעד".

 

כץ אמר עוד עם תחילת החפירה, שמתבצעת ארבעה חודשים לפני המועד המתוכנן, כי "ההחלטות שקיבלתי בשלוש הממשלות האחרונות כשר תחבורה היו לשנות את המציאות, לחבר את הפריפריה למרכז ולהוביל פרויקטים בתשתיות. הגודל של הפרויקט במשך השנים הרתיע רבים ובמשך ארבעה עשורים זה הוזנח, מנהיגות לא פוחדת מאתגרים על מנת לשנות מציאות, אנחנו מבצעים".

 

שר התחבורה הוסיף: "המציאות שתהיה כאן בגוש דן כולה תיראה אחרת, זה ההבדל כולו. בעידן שבו מתוגמלים נבחרי ציבור על ציוצים ולא על מעשים, כדאי להזכיר שמנהיגות נשענת על מעשים וקבלת החלטות ובעיקר על כושר הביצוע. החיים הם לא מציאות מדומה".

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

בסך הכול יעבדו במהלך החפירה שמונה מכונות TBM ("חפרפרות") על כרייה של 12 קילומטרים שתתבצע 30 מטרים מתחת לקרקע בתוואי שעובר בערים בני ברק, רמת גן ותל אביב.

 

הכרייה מתחילה מתחת לדרך איילון ותמשיך בשלב ראשון לעבר תחנות הרכבת התת-קרקעיות בתל אביב המוקמות בימים אלה: ארלוזורוב, שאול המלך, יהודית וקרליבך.

 

כך פועלת מכונת הכרייה    (נת"ע)

כך פועלת מכונת הכרייה    (נת"ע)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

 (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
(צילום: gettyimages)

כל אחת משמונה Tunnel Boring Machine היא באורך של 115 מטרים ובקוטר של כ-7.5 מטרים. משקלה כל אחת מגיע לכ-900 טון. 20 פועלים ומהנדסים מחברת הכרייה הסינית CRTG נמצאים בתוך המכונה בכל רגע נתון. קצב ההתקדמות של כל מכונה מגיע ל-10 מטרים ליום.

 

כיצד פועלת המכונה? בחזיתה יש ראשי קידוח שעל ידי סיבוב ודחיפה שוברים את האבן וחופרים את המנהרה (ראש הקידוח מונע במנועי חשמל). על חזית ראש הקידוח יש כפות שאוספות את החול שנכרה ומעבירות אותו למרכז ראש הקידוח. משם הוא עולה למערכת מסועים והם משנעים את החומר מחוץ למנהרה.

 

לכל מכונת כרייה צמוד מסוע המפנה את העפר המוצא מתוך המנהרה אחורה. המכונה גם מרכיבה באמצעות מערכת רובוטית הידראולית את טבעות הבטון של דיפון המנהרה. הכרייה תתבצע בעומק האדמה מבלי לגרום לרעידות או להפרעות על פני השטח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
"גולדה" בפעולה
צילום: מוטי קמחי
מומלצים