IBM חשפה צ'אט-בוט לתמיכה בנושאי אבטחה
הצ'אט-בוט עושה שימוש ביכולות ניהול השיחה של ווטסון על מנת לתקשר עם לקוחות
חברת IBM חשפה בשבוע שעבר פרוייקט מחקר חדש, Havin, במסגרתו מפתחים מומחי החברה "סייען אישי מונחה קול בנושא אבטחה". המערכת החדשה ממנפת את טכנולוגיית השיחה של ווטסון, על מנת לנהל שיחות מורכבות יותר עם מומחי אבטחה, לפעול על פי פקודות קוליות ולהשלים את עבודת המומחה. בנוסף הושק צ'אט-בוט העושה שימוש ביכולות ניהול השיחה של ווטסון על מנת לתקשר עם לקוחות ולתת מענה לפניות טלפוניות אל מוקדי האבטחה.
"ככל שצוותי אבטחה מפתחים את האסטרטגיה והטקטיקה שלהם במלחמה בפושעי סייבר, תהפוך הצגת יכולות קוגניטיביות חדשות במסגרת מרכזי פעילות האבטחה לעניין קריטי על מנת לעמוד במשימות השונות", הסביר אלון בילורובסקי, מנהל קבוצת Security Solutions ב-IBM ישראל. "מחקר עדכני של IBM מצא כי צוותי אבטחה בארגונים עומדים בממוצע מדי יום מול 200 אלף אירועי אבטחה - ומבזבזים מדי שנה 20 אלף שעות בטיפול בהתראות שווא. הצורך בטכנולוגיות קוגניטיביות בתחום תפעול מרכזי האבטחה יהיה קריטי על מנת להתמודד עם ההכפלה הצפויה בחמש השנים הקרובות במספר אירועי האבטחה, ולנוכח הידוק הרגולציה הכלל-עולמית".
בילורובסקי הוסיף: "מהמחקר עולה עוד כי רק 7% מאנשי המקצוע בתחום האבטחה משתמשים כיום בכלים קוגניטיביים - אולם השיעור הזה צפוי לגדול פי שלושה בתוך 2-3 השנים הבאות".
הטכנולוגיות החדשות של IBM נחשפו יחד עם הודעה על זמינותה המלאה ללקוחות של מערכת ווטסון לאבטחת סייבר - המשלבת בינה רבודה (augmented intelligence), במשימות התפעול של מרכזי ניהול אבטחה (SOC). בשנה האחרונה, הוכשרה מערכת ווטסון לעבוד בסביבת השפה הייחודית לעולם אבטחת הסייבר, תוך שהיא קולטת יותר ממיליון מסמכים בתחום האבטחה. ווטסון מסוגל עתה לסייע לאנליסטים בתחום האבטחה לסרוק אלפי דו"חות המוצגים בשפה טבעית, אשר לא היו נגישים עד כה לכלי האבטחה המודרניים מהדורות הקודמים.