הבריטס: הדואט של כריס מרטין וג'ורג' מייקל
דיוויד בואי זכה בפרסים אחרי מותו, קייטי פרי רקדה עם שלדים בדמויותיהם של דונלד טראמפ ותרזה מיי, וגם ברונו מארס הופיע בלבוש דגל ארה"ב, אך המחווה הגדולה של טקס פרסי המוזיקה הבריטית הגיעה דווקא מן העולם הבא - עם דואט-בין-מסכים של כריס מרטין וג'ורג' מייקל המנוח. לפחות לא הייתה שם הולוגרמה
טקס פרסי הבריטס התקיים הערב (ד') בלונדון, וכבכל שנה - חגגה תעשיית המוזיקה הבריטית את עצמה לדעת. אם נהיה כנים - לא מעט משמות האמנים שכיכבו על הבמה מוכרים חלקית בלבד לקהל הישראלי, בעוד שחלק מהזכיות היו די תמוהות.
כך למשל זכתה להקת The 1975, הרכב מגה פופולרי בעיקר בריטניה, בקטגוריית ההרכב הבריטי הטוב ביותר, כשהיא מביסה את הלהקה הגדולה באמת, רדיוהד. בריטניה וישראל, כה שונות אך... כה שונות. רגע מפתיע נוסף אך ראוי בהחלט נרשם כשדיוויד בואי זכה בפרסים בקטגוריות החשובות של הערב, האלבום הטוב ביותר (על "Blackstar") והזמר הבריטי הטוב ביותר - יותר משנה אחרי מותו.
דאנקן ג'ונס, בנו של הענק המוזיקלי המנוח שעלה לקבל בשמו את פרס האלבום, סיפק את אחד הרגעים המרגשים של האירוע (ולא האחרון). "איבדתי את אבי בשנה שעברה, אך גם הפכתי לאב", אמר לאחר שקיבל את הפסלון מאיש אואזיס לשעבר, נואל גאלאגר. "אחרי שהתגברתי על ההלם, ביליתי זמן רב בלנסות לחשוב מה הייתי רוצה שבני יידע על סבא שלו. יהיה זה אותו דבר שמעריציו של אבא שלי ידעו ב-50 השנים האחרונות - שהוא תמיד היה שם כדי לתמוך באנשים שחשבו שהם קצת משונים ושונים". את הפרס הקדיש ג'ונס "לכל המשוגעים באשר הם".
ביונסה זכתה בפרס הזמרת הבינלאומית בעוד יריבתה לטקסי הפרסים אדל זכתה בפרס הזמרת העולמית, למרות שלא ממש ברור מה ההבדל בין שני הפרסים. "הפרס הזה שווה את כל העולם בשבילי", אמרה זמרת ה-"Hello" בקטע וידאו שצילמה מבעוד מועד, והוסיפה: "אני במקום מאוד יבש, ולכן יש מאחורי צמחייה מפלסטיק, כדי שזה ייראה כאילו אני במקום הרבה יותר נחמד".
שיר המחווה המלא של כריס מרטין לג'ורג' מייקל
את פרס הזמר הבינלאומי קטף באופן לא מפתיע דרייק, שהשנה שעברה נחשבת לשנת הפריצה שלו בתעשיית המוזיקה. את הפרס החשוב של הערב, "אייקון הבריטס", לקח רובי וויליאמס ובכך הצטרף אל חבורה מכובדת שכוללת את דיוויד בואי ואלטון ג'ון. וויליאמס, אגב, הקליט לפני שנתיים שיר בשם "The Brits", בו הוא מתאר את חוויותיו מהאירוע, ונשמע שם שהוא מנהל יחסים אמביוולנטיים עם הטקס.
אבל עם כל הכבוד לפרסים, מערבים מסוג זה זוכרים בעיקר את חלק ההופעות - ואכן היו מספר כאלו. הבולטת של הערב הייתה הופעתם המשותפת של כריס מרטין וג'ורג' מייקל המנוח - האחד בלייב על הבמה, השני לייב פחות, מוקרן מאחוריו על מסכי הענק במונטאז' מתוך הופעות. השניים "ביצעו" את שירו של מייקל מ-1986, "a Different Corner". לרגע המצמרר קדם נאום שנשא אנדרו רידג'לי, שותפו הוותיק של מייקל ללהקת וואם!.
"בחג המולד 2016 אבד ג'ורג' מייקל, הסינגר-סונגרייטר הגדול בדורו, אייקון בתקופתו וחברי הטוב", אמר חצי הצמד המצליח. "ב-1975 היינו שני בנים שחלקו הומור משותף, אהבה למוזיקה חוגגת-חיים ותחושה משותפת שהבנו משהו", אמר בדמעות.
איתו על הבמה עמדו הזמרות פפסי ושירלי, גם הן מתהילת וואם!. "תמיד ידענו שג'ורג' יהיה כוכב בזכות עצמו", אמרה פפסי. "היה לו קול מהמם, מדויק ומושלם". "כל מי שביקש את עזרתו קיבל אותה בסוף", הוסיפה שירלי שדמעה גם היא, "הוא היה לי כמו אח והייתי גאה בכל הישגיו".
עוד בגזרת ההופעות נרשמה אחת נוספת של כריס מרטין, שביצע לצד הצמד הצ'יינסמוקרז את שירם המשותף החדש, "Something Just Like This". גם קייטי פרי ביצעה את שירה החדש, "Chained to the Rhythm", עם הרבה רוח וצלצולים, כלומר לצד שלדי ענק לבושים באדום ושחור, כרפרנס ישיר לפגישה בין נשיא ארצות הברית, דונלנד טראמפ, לבין ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי. כן, אפילו קייטי פרי פיתחה מודעות פוליטית.
בהופעה הזו נרשמה גם פדיחה קלה: ממש כמו ההתרסקות של מדונה בטקס לפני שנתיים, הפעם היה זה תורה של רקדנית ליווי של פרי לבחון את חוקי הגרביטציה בנפילה מן הבמה. יש לציין כי בעודה עושה זאת היא הייתה מחופשת לבית. כן הופיעה להקת The 1975, לרקע טוקבקי נאצה שנכתבו עליהם, כאילו לא מדובר בקונספט שחוק בשלב זה.
גם אד שירן ביצע על הבמה את שירו החדש, ואילו ברונו מארס הופיע עם שירו "That's what I like", כשהוא לבוש בצבעי דגל ארצות הברית, בטקס שמאדיר את מצטייני תעשיית המוזיקה הבריטית. אולי הוא התגעגע.