הכירו את BEHALF
מפת הסטרארטפים הישראלים בניו יורק מאגדת בתוכה למעלה מ-300 סטארטפים ישראלים. בכל שבוע נזכה להצצה מיוחדת למסלול שעשו מישראל לתפוח הגדול. סטארט-אפ השבוע שלנו הוא BEHALF. הישראלים שמאחורי הרעיון ענו על השאלון שלנו.
BEHALF
מתמקדת במימון הון חוזר לעסקים קטנים. היא מציעה לעסקים אפשרות לממן פעילויות שוטפות במהירות באמצעות מתן אשראי תוך שניות, על בסיס תשלומים עתידיים.
תעודת זהות
מייסדים: בנג׳י פיינברג, שי פיינברג וג׳רמי אזקו
שנת הקמה: 2011
שנות עבודה בניו יורק: 4 שנים. פתחנו את המשרדים פה ב-2013. כיום לחברה משרדים בישראל ובניו יורק.
הרעיון מאחורי הסטארטאפ: מרבית העסקאות בין עסקים לעסקים (B2B) בארה״ב נעשות בהמחאות והעברות בנקאיות.עבור עסקים רבים, הדבר מייצר קושי חמור במימון חלק מההוצאות כמו רכישת ציוד, התרחבות או ניצול הזדמנויות עסקיות שונות. ביהאף (BEHALF) מציעה לעסקים אלו אפשרות לממן פעילויות עסקיות שוטפות במהירות באמצעות מתן אשראי על בסיס תשלומים שהחברה עתידה לקבל. בקשת האשראי והעיבוד שלו מתרחשים תוך שניות בתהליך מאוד ידידותי. תנאי התשלום ללקוח הם אטרקטיביים ותחרותיים בשוק, מותאמים לו אישית ועל פי תוכנית תשלום אותה הוא בוחר.
איך נולד הרעיון?
הרעיון נולד מתוך ההבנה שעולם הפיננסים עוד רחוק מהדבקת הפער כפי שאפשר לראות בהרבה תעשיות מובילות בשוק. המהפכה הדיגיטלית עדיין טומנת הזדמנויות לתפוס נתח שוק משמעותי באמצעות מתן מענה טכנולוגי מתקדם. חקרנו והבנו שאפילו עסקים בריאים, מצליחים וצומחים סובלים מהעדר פתרונות זמינים ומהירים למימון פעילויות שוטפות. אם בעל עסק צריך לקנות מלגזה חדשה כדי לעמוד בזמני אספקה ללקוחות שלו, הוא לא יכול לחכות. הוא צריך את הכסף עכשיו.
מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?
רעיונות טובים יש הרבה, אבל סטארטאפ נמדד קודם כל בביצוע. המציאות תמיד מאתגרת את הרעיון הראשוני. אתה מתחיל במסלול מסוים ואחרי חודשים של עבודה מגלה שהמציאות מתנהגת באופן שונה ממה שציפית. בנקודה כזאת צריך לחשב מסלול מחדש. בסופו של דבר ההצלחה מגיעה למי שיש לו את אורך הנשימה, ההתמדה והכישרון לבצע את השינויים הנדרשים כדי להתאים את הרעיון לצורכי המציאות.
מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?
מראש ידענו שאנחנו מייעדים את ביהאף לשוק האמריקאי. ברגע שהיינו מוכנים עם השירות ידענו שאנחנו צריכים לפתוח משרד בארה״ב. בחרנו בניו יורק מכיוון שהיא מרכז פיננסי והרבה מן הלקוחות הפוטנציאליים שלנו נמצאים כאן. בנוסף, מבחינת שעות העבודה מול ישראל, החוף המזרחי נוח יותר מן החוף המערבי.
מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?
אין רגע מרגש יותר מאשר כששותף גדול ראשון מאמץ את הפתרון שלנו ואף מפיץ אותו הלאה. לראות את השירות שבנית מקבל חיים משלו ועומד במבחן המציאות, זה הרגע שאתה מבין שיש לך משהו אמיתי ביד.
לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?
יכול להיות שהיינו משקיעים יותר זמן ומשאבים כדי לבסס עוד את הטכנולוגיה הראשונית איתה יצאנו לדרך. אני מניח שהרבה סטארטאפים מתמודדים עם הדחף החזק להשיק את המוצר ולהתחיל למכור. בפרספקטיבה של זמן, יתכן והיינו צריכים להמתין עוד קצת.
מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?
כאשר ההטכנולוגיה בשלה וצריך לבנות את התשתית השיווקית כדי להפיץ אותה.
מאז הקמת הסטארטאפ, כמה כסף גייסתם?
60 מיליון דולר.
מחפשים עובדים?
לאחרונה סיימנו סבב גיוס עובדים נוסף וכרגע אין לנו משרות פנויות. אבל, אם נמשיך לעמוד בייעדי הצמיחה שלנו ל-2017 אנחנו בהחלט נצטרך להמשיך ולהתרחב.
מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY
WWW.IsraeliMappedinNY.com