שתף קטע נבחר

 

תצוגת אופנה באוטובוס

אמנדה מל, אמנית ומעצבת שגרה בעשר השנים האחרונות בישראל, החליטה לחזור לניו יורק והדהימה את שבוע האופנה היוקרתי בתצוגה מקורית במיוחד

בשבוע שעבר, כשאנה ווינטאור ופמלייתה מיהרו לתצוגת האופנה היוקרתית של אוסקר דה לה רנטה במסגרת הפאשן וויק המפורסם של ניו יורק, הם לא יכלו שלא להבחין באוטובוס תלמידים צהוב שחונה ממש ליד. מהאוטובוס בקעו צלילי מוזיקה, דוגמניות נכנסו ויצאו ממנו, ובמושביו ישבו עיתונאי אופנה.

 

אמנדה מל, אמנית ומעצבת אופנה שחזרה לניו יורק אחרי 10 שנים בישראל, החליטה שאת הקולקציה שלה היא תציג השנה בשבוע האופנה החגיגי. בעוד שתצוגה ממוצעת תעלה לכל מעצב רבע ואפילו חצי מיליון דולר, השכרת האוטובוס עלתה לה 2000 דולר בלבד. "התקציב שלי אמנם היה נמוך", היא מספרת בראיון מיוחד ל’ידיעות אמריקה’, "אבל גם אם היה לי תקציב שמן יותר, הייתי עושה בדיוק אותו דבר".

 

על המסלול באוטובוס. צילום: Brurya Dym ()
על המסלול באוטובוס. צילום: Brurya Dym

 

לפני חודש היא החלה לתכנן את התצוגה שלה. את עבודת היחצנות עשתה בעצמה, הזמינה עיתונאים ואושיות אופנה, וכדי שיהיה מקום לדוגמניות להתארגן ולהחליף בגדים, היא שכרה יו הול ששימש ביום המופע כאחורי הקלעים של 13 הדוגמניות שהחליפו לבוש פעמיים.

לכל אורח שישב במושבי הילדים, המתינה שקית חומה עם סנדביץ' קלאסי של חמאת בוטנים וריבה עם ג'וס בוקס תפוחים. הנהג היה הדי ג'י, שהפעיל את המוזיקה לדוגמניות שצעדו בצפיפות האוטובוס. "אני בכלל לא ראיתי את ההופעה", מספרת אמנדה. "הייתי ביו הול, דאגתי שכולן יצאו מוכנות לתצוגה. כשעליתי בסוף התצוגה לאוטובוס הייתי בשוק. זה עבד פשוט מצוין".

 

אפקט המקוריות עשה את העבודה. האורחים הגיבו בהתלהבות, עוברי אורח רצו לדעת מי המעצבת שמציגה את דגמיה בסקול באס צהוב, ואמנדה מוסיפה ומתארת את העניין התקשורתי. "בבוקר שאחרי קמתי לשצף של ידיעות. כתבו על התצוגה בניו יורק פוסט, ביאהו, בכל מקום. באן בי סי ביקשו לראיין אותי וגם בסי אן אן תיאמנו ראיון. אבל בעקבות ברייקינג ניוז סביב דונלד טראמפ הראיון נדחה".

 

"גם אם התקציב היה גבוה יותר הייתי עושה אותו דבר". צילום:Brurya Dym  ()
"גם אם התקציב היה גבוה יותר הייתי עושה אותו דבר". צילום:Brurya Dym

 

אמנדה מל חזרה לניו יורק מישראל במטרה לקדם את מותג האופנה שלה. בפעם הראשונה היא הגיעה לניו יורק בגיל 7 מארגנטינה. את ניו יורק עזבה בשנת 2006 לטובת תל אביב. "רציתי לנסות לגור במקומות חדשים, אהבתי את ישראל, אני אמנית ואהבתי את סצינת האמנות שם. למדתי ב"מדרשה"אמנות, פרסמתי מיצגים ותערוכות. לא ידעתי עברית בשלב זה, אבל למדתי".

 

 

עם השנים הבינה אמנדה שעל אף האהבה לאמנות ולאווירה האמנתית בישראל, כדי לקדם את מותג האופנה שלה היא חייבת לשוב לניו יורק. "אהבתי את האמנות אבל בשביל עסקי האופנה צריך להיות בעיר ענקית ומקום שבו הכל קורה. אני לא יכולה לדמיין אופנה בשום מקום אחר, הכל קורה כאן, הקשר למדיה כאן הוא קרוב יותר. כשווג מבקשים ממני פריטים להפקה אני יכולה בקלות להעביר להם. המפעלים באיכות טובה, החומרים הם איכותיים".

בינתיים, עד לקולקציה הבאה, אמנדה היא מפעל של איש אחד. את הקולקציה שלה, אותה היא מגדירה בסגנון 'קול קידס', היא תעביר בחודש הבא גם לשבוע האופנה של פריז. רגע לפני, היא מציגה בימים אלו לקניינים ומקווה שהסיקור התקשורתי הגדול יקדם את המכירות. בינתיים, היא מעידה, נראה שזה עובד מצוין.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים