הונדה X-ADV ברכיבת בכורה: כוכב נולד
יצרנית האופנועים והקטנועים הונדה מוכרת היטב בזכות רעיונות מקוריים שהגיעו לייצור סדרתי והפכו למובילי דרך. אריאל אלסיבוני רכב לראשונה על הקטנוע הגדול והחדש שלה, והגיע למסקנה ששוב זה קורה
קטגורית קטנועי העל לא חידשה לנו דבר כבר כמה שנים. למעשה, מאז הוצג ימאהה T-Max בתחילת המאה הנוכחית, קטנוע מעולה שזכה לאינספור חיקויים שלא אתגרו אותו במיוחד, לא קרה בקטגוריה דבר. אף אחד מהמתחרים לא יצר מוביל דרך חדש, אף אחד לא קבע רף איכות והנאה שינער את הקטגוריה הפורחת והסופר-רווחית. אבל כעת מציגה הונדה קטנוע חדש שמעורר שאלות וסקרנות כבר בעת העמידה לצדו. שכן ה-X-ADV מנסה ומצליח לבלבל, באופן שאף כלי לא הצליח לפניו.
עוד באוברדרייב
טוב: התנהגות, ביצועים, נוחות, מראה
בסדר: מקום (רק) לקסדה מלאה מתחת למושב
טעון שיפור: מדרסי רגליים קדמיים צפופים, אחוריים בתשלום
מתחרים: לא ממש. אולי ימאהה T-Max
מתי כאן: אפריל 2017
מחיר: 78 אלף שקלים
הבסיס המכאני נסמך על שלדה מרכזית ויחידת הנעה המוכרות של הונדה NC750 - עוד כלי מעט מבלבל בזהותו. זה אומר מנוע עם שני צילינדרים בנפח 749 סמ"ק ו-54 כ"ס, המעביר את הכוח לגלגל האחורי באמצעות שרשרת דרך תיבה רובוטית כפולת-מצמד. אכן, שרשרת ואכן, לא ואריאטור.
מעבר לכך זהו כלי חדש לחלוטין. מלפנים יש מזלג הפוך עם 154 מ"מ של מהלך ומאחור זרוע אלומיניום אליה משודך בולם עם מהלך של 150 מ"מ. שני אלו חובקים חישוקי "שפיצים" וצמיגי טיובלס במידה "17 מלפנים ו-"15 מאחור. וזה קטנוע גדול שאורכו 224 ס"מ עם מושב בגובה 820 מ"מ ומרווח גחון של יותר מ-16 ס"מ. על המראה אין מה לפרט - הביטו בעצמכם. ההתרשמות פנים אל פלסטיק ומתכת? מרשים, טכנולוגי, שונה.
יתרונות: נתחיל בהפתעה הגדולה מכל. הונדה X-ADV קובע לא פחות מרף חדש ומאד גבוה של יכולת דינאמית. ובהתחשב ברף שהציב מוביל הקטגוריה המעולה מבית ימאהה, זו לא פחות מסנסציה. היכולת שלו לספוג, לבלום ולפנות גבוהה מכל מה שהכרתם בעולם קטנועי. למעשה, לא מעט אופנועים יתקנאו ביכולת כזו.
ספיגת המיתלים ארוכי המהלך גם על כבישים משובשים, טובה למדי. הוא מכויל אמנם נוקשה יחסית כדי להעניק לו התנהגות בטוחה ונינוחה בעומס גבוה, אך גם על אספלט לא סלול היטב הוא מסתדר. היציבות גבוהה, ההיגוי טבעי, קל ולינארי, ופעולת הבלמים חזקה כש-ABS מצוינת מלפנים ומעט מוקדמת בכניסה לפעולה מאחור. תנוחת הרכיבה גבוהה, מרווחת ומזכירה יותר אופנוע בכל הקשור לנוף הנשקף לעיניו של הרוכב.
יחידת ההנעה מרשימה עם ביצועים מצוינים, אפשרות שליטה מלאה על תיבת ההילוכים ופעולה חלקה במצב אוטומטי. כדאי להזכיר כי באירוע ההשקה ירד גשם, ואלו בדרך כלל חדשות לא טובות עבור הכבישים הרחוקים מלהיות מושלמים של סרדיניה. תנאים אלה העמידו את יכולת ה-ADV באור חיובי עוד יותר, שכן הם לא השפיעו על יכולתו לייצר גם קצב גבוה בביטחון מלא, תוך הגנה טובה על הרוכב עם מיגון רוח מצוין וחמישה מצבי גובה-משקף מתכווננים ידנית.
הסופר-קטנוע מגיע גם עם הנעה ללא מפתח, לוח מחוונים ייעודי ועיצוב כללי של אופנוע תיור-הרפתקאה לכל דבר ועניין. מרשים מאד.
חסרונות: התאמת גובה המשקף אפשרית ביד אחת, אבל הוא דורש למעשה שתי ידיים פנויות כך שניתן לכוון אותו מעשית רק בעמידה. יש אפשרות הנחת רגליים רגילה על מדרס "קטנועי" מוכר, אך גם למתוח אותן לפנים אל מדרסים קדמיים קטנים מדי לטעמי. אפשרות אחרת היא להתקין רגליות אחוריות שהרגישו מצוין על כלי המבחן וחיזקה את תחושת "האופנוע". אסור לוותר עליהן, אלא שהן מגיעות רק בתוספת תשלום. חבל. ראוי לציון גם תפקוד לא חלק של התיבה הרובוטית במהירות זחילה.
סיכום: הונדה X-ADV מצליח לשלב בין יתרונות השימוש של קטנוע ליכולת הדינמית וההנאה מרכיבה על אפנוע. ואפילו, האמינו או לא, יכולת שטח סבירה. הוא נראה מעולה, ושונה, איכותי ומרגש. סופר-קטנוע שקובע אמת מידה ועל הדרך גם מייצר תת-קטגוריה חדשה. הצליח להם.
הונדה X-ADV
מנוע: טווין מקבילי, 749 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, קירור נוזל
הספק מרבי: 54 כ"ס ב-6,250 סל"ד
מומנט מרבי: 6.9 קג"מ ב-4,750 סל"ד
הינע: שרשרת
תיבת הילוכים: שישה הילוכים כפולת-מצמד עם אפשרות לידני
בסיס גלגלים (ס"מ): 159
משקל (ק"ג): 238
מיתלים (קדמי-אחורי): הפוך 41 מ"מ, מונושוק
בלמים (קדמי-אחורי): דיסק (296 מ"מ) - דיסק (240 מ"מ). ABS
צריכת דלק (בהשקה): 21.7 ק"מ לליטר
מחיר: 78 אלף שקלים