התערוכה בברצלונה: הקסדות מתנתקות מהכבלים
הכבל המחבר בין הקסדה למחשב מגביל את המשתמש ופוגע בחוויית ה-VR. אינטל מאפשרת להחליפו בטכנולוגיית הקישוריות האלחוטית WiGig
באינטל הסבירו כי ככל שתחום ה-VR צובר תאוצה, מוציאות היצרניות השונות לשוק התקנים הכוללים בעיקר משקפיים ומספר מועט של רכיבי חומרה ותוכנה כדי לשמור על משקל נמוך ככל הניתן. עיקר עבודת עיבוד התמונה והנתונים מתבצעת במחשב - מה שמחייב חיבור פיזי בכבל. אלא שהכבל מגביל את התנועה של המשתמש ופוגע בחוויית ה-VR.
כעת חושפת אינטל לראשונה את האפשרות לנתק את הכבל ולהחליף אותו בטכנולוגיית העברת הנתונים המהירה WiGig. באינטל אמרו כי טכנולוגיה זו עושה שימוש בתדר 60GHz, בניגוד לרוב המחשבים והסמארטפונים שעושים שימוש בתחומי תדרים של בין 2.4 ל-50 גיגה-הרץ. זאת, לצד שימוש בתקן קישוריות 802.11ad מאפשרים העברת נתונים במהירויות מסחררות וקיבולת המתאימה להזרמת וידאו באיכות גבוהה.
בעזרת שילוב טכנולוגיית WiGig בהתקני מציאות מדומה מתווה אינטל את הדרך לחידושים ופיתוחים עתידיים בתחום זה, שיאפשרו משקפיים/קסדה קלילים ואלחוטיים תוך שמירה על עוצמת עיבוד גבוהה, קצבי העברת נתונים מהירה שיעניקו חוויית VR עשירה וחלקה.
בהדגמה בביתן אינטל בברצלונה מולבשת קופסת WiGig על קסדת Vive של חברת HTC ומתאם אלחוטי נוסף נמצא ליד המחשב אולם בעתיד יכללו קסדות ה-VR את טכנולוגיית WiGig באופן מובנה. היישום של הטכנולוגיה החדשה נמצא כעת בהמשך שלבי הפיתוח ובשלב זה אינטל אינה מפרטת האם תקדם ייצור של מוצרים מסחריים המבוססים על הדגמה זאת.
מנכ"ל אינטל ישראל, יניב גרטי, אמר: "טכנולוגיית WiGig היא פרי פיתוח של מהנדסים מקבוצת ה-connectivity של אינטל ישראל. כיום מערכות ה-VR מחוברות למחשב בכבל די עבה שהכרחי להעברת תמונת ה-VR שנוצרת במחשב לקסדה - ומידע חוזר מהקסדה למחשב. אך הכבל מפריע לחוויית ה-VR ומגביל את המשתמש וכעת אנו 'חותכים' אותו ומאפשרים לייצר קשר אלחוטי בין הקסדה למחשב במינימום השהייה (Latency) ובאיכות זהה לחיבור קווי".