שתף קטע נבחר

לקראת כניסת אייר אינדיה לארץ: "גידול דרמטי בנוסעים להודו"

ניתוח כלכלי של רשות שדות התעופה שהוגש להנהלת חברת התעופה ההודית לקראת הגעתה לארץ חושף: רק 27% טסים בטיסות ישירות (עם אל על) בין ישראל להודו. ב-2016 חל גידול של 23% בתעבורה בין המדינות

השמיים נפתחים להודו. עבודת מחקר שנעשתה לקראת הגעת נשיא חברת התעופה ההודית אייר אינדיה, אשוואני לוהאני - לישראל, מלמדת כי יש מקום לחברת תעופה נוספת בקו. ב-2016 טסו להודו כ-160 אלף נוסעים -  גידול של 23% בהשוואה ל-2015.

הניתוח הכלכלי שנעשה ברשות שדות התעופה לקראת הגעת נשיא ומנכ"ל חברת התעופה אייר אינדיה לארץ, מלמד כי רק 27% מכלל הטסים להודו עושים זאת בטיסות ישירות (של אל על) ואילו שאר הנוסעים טסים בחברות תעופה זרות דרך יעדי ביניים. המובילה בטיסות בין ישראל להודו עם קונקשן היא חברת התעופה אירופלוט, עמה טסים כ-30% מהנוסעים להודו. חברות תעופה אחרות המטיסות נוסעים מישראל להודו הן טורקיש איירליינס, אוזבקיסטן, אתיופיאן ואחרות.

מנכ"ל חברת התעופה ההודית, אשוואני לוהאני (צילום: אייר אינדיה) (צילום: אייר אינדיה)
מנכ"ל חברת התעופה ההודית, אשוואני לוהאני(צילום: אייר אינדיה)

הניתוח הכלכלי שנעשה על פי הנחיית שר התחבורה, ישראל כץ, מלמד כי היעדים העיקריים בהודו אליהם טסים הישראלים הם מומביי (יותר מ-62 אלף), דלהי (כ-57 אלף) והשאר נחלקים בין בנגלור, גואה ויעדים אחרים.

 

"טיסה ליעד נוסף בהודו תגדיל את השוק"

על פי הנתונים שהפיק ראש אגף הכלכלה ברש"ת, עידן מימון, כניסת חברת תעופה נוספת להפעלת קו טיסות ישיר או מתחרה לעיר אחרת במדינה, יש בה כדי להגדיל את נתח שוק הטיסות בין שתי המדינות. כזכור, נשיא חברת אייר אינדיה לוהאני הודיע לא מכבר על תכניות לפתיחת קווים חדשים, ובכלל זה קו תעופה בין הודו לישראל.

אייר אינדיה ()
אייר אינדיה

שר התחבורה כץ אמר אתמול כי הגדלת מספר חברות התעופה שיגיעו לישראל תרחיב את התחרות על הצרכן הישראלי ותמשיך להוריד את מחירי כרטיסי הטיסה. "אנחנו ממשיכים במהפכה צרכנית שתגיע לכל בית והציבור הישראלי יהיה המרוויח העיקרי מכך“, אמר.

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים