פולקסוואגן חושפת את הארטאון - מחליפת הפאסאט CC
קונצרן הרכב הגדול בעולם מציג את מחליפת הגרסה היוקרתית לפאסאט, שתשווק באירופה כבר השנה. לא ברור מתי היא צפויה לנחות בישראל
הארטאון צפויה לאפשר לפולקסוואגן להתחרות טוב מקודמתה בדגמי פרמיום גרמניים כמו אודי A5 ספורטבק וב.מ.וו סדרה 4 גרנד-קופה .על כן היא נפרדת מהשם פאסאט וגם מאמצת קו עיצוב דינמי וייחודי, ודאי בהתחשב בקווים השמרניים בדרך כלל שמאפיינים את מוצרי וולפסבורג. בתמונות ניתן לזהות סבכת פסים קדמית גדולה המשתלבת ביחידות תאורת לד צרות, בתי גלגלים מודגשים ושמשה אחורית משתפלת בחדות לאחור עם מסיט אוויר בקצה תא המטען.
עיצוב הפנים מוכר מהפאסאט עם פסים דמויי מתכת לרוחב הקונסולה הקדמית שמשתלבים בפתחי האוורור, עם שעון זמן אנלוגי, לוח מחוונים דיגיטאלי ("12) ומסך מגע גדול ("9.2) בקונסולה המרכזית עם מערכת מצלמות היקפית, ו-Apple CarPlay או Android Auto. הארטאון תצויד בכל ארסנל מערכות הבטיחות המתקדמות של פולקסוואגן בהן בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות לנהיגה אוטונומית עד 60 קמ"ש, אזהרה אקטיבית לעירנות נהג ועל שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור.
כמו הפאסאט הנוכחית, גם הארטאון מתבססת על פלטפורמת MQB. בהשוואה לקודמתה היא ארוכה ב-6 ס"מ (486.2 ס"מ), רחבה ב-1.6 ס"מ (187.1 ס"מ) גבוהה ב-0.6 ס"מ (142.7 ס"מ). בסיס גלגלים צמח ב-13.1 ס"מ משמעותיים (284.1 ס"מ) האמורים לתרום לשיפור המרווח לנוסעים. גם תא המטען - בנפח 563 ליטר - גדול ב-33 ליטרים מבעבר ומאפשר כעת בניגוד ל-CC קיפול של המושב על מנת להגדיל את הנפח ל-1557 ליטר.
היצע מנועי הטורבו בנזין כולל 1.5 ליטר עם 150 כ"ס ו-2.0 ליטר בשתי רמות הספק - 190 כ"ס או 280 כ"ס. מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר יוצע בשלוש רמות הספק - 150, 190 או 240 כ"ס בגרסה הבכירה. כל המנועים ישודכו לתיבה כפולת-מצמד עם 7 הילוכים והנעה קדמית או כפולה-קבועה בגרסאות החזקות.