שתף קטע נבחר

נוסעת עיוורת הורדה ממטוס בגלל כלב נחייה

סו מרטין רק רצתה לעלות לטיסת אמריקן איירליינס עם כלב הנחייה שלה, אך בשל גודלו - לא נמצא לו מקום. בניגוד לחוק, החברה לא אישרה לנוסעת לעבור למחלקה הראשונה עם הכלב - וכשפנו לטייס, זה החליט לזרוק את הנוסעת ואת הכלב מהמטוס לפני ההמראה. למה? "כי אני יכול", לדבריו. החברה התנצלה

אישה עיוורת התלוננה על כך שהיא וכלב הנחייה שלה הורדו בתחילת החודש מטיסת חברת אמריקן איירליינס, עוד לפני שעלו עליה. סו מרטין (61), התכוונה לטוס מוושינגטון הבירה לדאלאס שבמדינת טקסס ב-1 במרס. לאחר שהבחינה בטרם עלתה למטוס כי מקום הישיבה שקיבלה אינו מתאים לה ולכלב - רועה גרמני בשם קוואן השוקל 34 ק"ג, היא ביקשה למצוא לה מקום חלופי. "לא היה מקום בשורה שכזו לשלושה בני אדם וכלב", אמרה לתקשורת האמריקאית.

סו מרטין והכלב
סו מרטין והכלב

לדבריה היא ביקשה להעביר אותה, כאמור עוד לפני הטיסה, לשורה מרווחת יותר, אך דיילי הקרקע אמרו לה שהיא צריכה לדבר עם סוכן הנסיעות שלה. מרטין יצרה קשר עם הסוכן שאמר לה כי הדבר בלתי אפשרי. כשביקשה לבדוק אם ניתן להעבירה למחלקה הראשונה והמרווחת במטוס, נאמר לה שאין אפשרות להטיס בעלי חיים במחלקה הראשונה. כשבכל זאת עלתה למטוס, אחד הנוסעים האחרים הציע לה את מקומו במחלקה הראשונה, אז ניגש אליה אחד מעובדי אמריקן איירליינס, וביקש שהיא תעזוב את המטוס.

 

עדכונים נוספים כל הזמן גם בפייסבוק של ynet חופש

 

העובד לא הסתפק בכך ולדבריה אמר לה, בזמן שהיא נמצאת בשרוול המטוס, "נוכחותך במטוס אינה בטוחה", סיפרה, "או משהו מטומטם אחר". בעלה של מרטין ניגש לטייס וביקש הסברים להורדתה, ולמעשה הורדתם של השניים מהמטוס. תשובתו המתחכמת של הטייס הייתה לא פחות ולא יותר "כי אני יכול".

 

הזוג נאלץ לרדת מהמטוס ולהזמין טיסה אחרת. מרטין סיכמה את התקרית כאירוע שכמותו לא חוותה בעברה ."זה הרס לנו את החופשה, מעולם לא הושפלתי כך, נשארתי עם טראומה", סיפרה לכלי התקשורת בארצות הברית.

 

אמריקה זועמת על אמריקן

הסיפור עשה כותרות בימים האחרונים בארצות הברית, ולאחר פרסומו החברה אישרה את פרטי האירוע כפי שתוארו על ידי מרטין, והתנצלה עמוקות, מה שלא עזר במיוחד לגל תגובות של צופים וקוראים נזעמים כלפי חברת התעופה. "אנחנו לוקחים ברצינות את האשמותיה של הנוסעת וחוקרים את המקרה", אמרו באמריקן איירליינס. "כמו כן, אנחנו בקשר עם גברת מרטין על מנת לקבל פרטים נוספים על התגלגלות האירועים בנסיעתה עמנו".

מטוס אמריקן איירליינס (צילום: American Airlines) (צילום: American Airlines)
מטוס אמריקן איירליינס(צילום: American Airlines)

על פי אתר החברה, חיות-עזר כדוגמת כלבי נחייה, או לתמיכה רגשית במקרים המוכרים בחוק, מותרות להעלאה למטוסי אמריקן איירליינס. עם זאת, על החיות להיות בגודל המותאם לתצורת ההושבה במטוס, מבלי לחסום את המעברים. עם זאת, מתברר כי לחיות מסוג זה אין כל מניעה להיכנס למחלקות היוקרה - מחלקת העסקים והמחלקה הראשונה.

 

בהודעת ההתנצלות המפורטת שלה לנוסעת, חברת התעופה אכן אישרה שחיות-עזר מורשות להיכנס למחלקות היוקרה. אבל אין לראות בכך מחווה של רצון טוב של החברה לנוסעיה. בחוקי התעופה של ארצות הברית קיימת התייחסות ספציפית למקרה בו לחיית העזר אין מקום לשבת ליד הנוסע. במקרה זה, על פי החוק, "החברה מחויבת למצוא לנוסע מקום ישיבה נוח יותר בו יוכל לטוס לצד בעל החיים".

 

כאמור, באמריקן איירליינס אומרים שעדיין "לומדים את המקרה" וטרם הוחלט אם ואיזה פיצוי תקבל הנוסעת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים