נשיא אפסון: "הטכנולוגיה שלנו ידידותית לסביבה"
בראיון ל-ynet אמר נשיא ענקית הטכנולוגיה מיפן כי הוחלט בחברה לשים דגש על איכות הסביבה. "אנחנו יוצרים מדפסות בטכנולוגיה של הזרקת דיו שהיא ידידותית מאוד לסביבה, מכיוון שהיא לא צורכת הרבה חשמל, וככה אנחנו מאפשרים להדפיס בעלות נמוכה יחסית", אמר
בין החידושים הבולטים שהוצגו בתערוכת CeBIT הנערכת השבוע בהאנובר שבגרמניה בלטה מערכת PaperLab של חברת אפסון, שמטרתה להפוך נייר משומש לנייר חדש. בראיון מיוחד ל-ynet אמר נשיא אפסון, מינורו אוסואי, כי בחברה החליטו להמעיט את הפגישה בסביבה.
במהלך הראיון הוציא נשיא אפסון כרטיס ביקור. "זה מנייר ממוחזר", הוא אמר כשחיוך על פניו. ואכן החברה שמה בשנים האחרונות דגש על איכות הסביבה. "לאפסון יש חזון תאגידי שנקרא אפסון 25 - חזון לעשר שנים, וחלק חשוב ממנו זה חדשנות בנושא של הזרקת דיו", אמר אוסואי. "אנחנו יוצרים מדפסות בטכנולוגיה של הזרקת דיו שהיא ידידותית מאוד לסביבה, מכיוון שהיא לא צורכת הרבה חשמל, וככה אנחנו מאפשרים להדפיס בעלות נמוכה יחסית. בכל זאת, להזרקת דיו ולהדפסה בכלל יש דימוי שלילי בגלל הנושא של בזבוז נייר, ולכן רצינו לפתור את בעיית הדימוי סביב הנייר, אז יצרנו את PaperLab -מעבדת הנייר, שמאפשרת לאנשים להדפיס כמה שהם רוצים מבלי לדאוג לסביבה. רצינו ליצור סביבת הדפסה מושלמת שהיא גם טובה לסביבה וגם מאפשרת לאנשים להדפיס במחיר נמוך".
אוסואי סיפר על המוצר החדש, שיימכר בעוד כמה חודשים. "PaperLab זו מכונת מחזור משרדית, מכניסים מצד אחד נייר משרדי משומש, וכעבור שלוש דקות יוצא מהצד השני נייר חדש וממוחזר. המכשיר הורס לחלוטין את הנייר הישן כך שלא נשאר עליו שום דבר. זה טוב במיוחד עבור מדינה כמו ישראל שאין בה הרבה מים, כי מדובר בתהליך יבש שלא צורך מים. המכשיר יכול ליצור 720 דפי נייר בשעה".
בשלב זה הציג אוסואי את העניבה שלו ואמר כי הודפסה באמצעות מדפסת. "אנחנו גם יכולים להדפיס תוויות בשביל אריזות, כך שהכוונה שלנו היא להעביר את כל תהליך ההדפסה לתהליך דיגיטלי - כך שזה גם יעזור לסביבה וגם יסייע לאנשים להיות יצירתיים", הוא אמר.
לשאלה אם תחום הדפוס נמצא בירידה, בשל הסמארטפונים והטאבלטים, אמר נשיא חברת אפסון: "אנשים מדברים על משרדים נטולי נייר כל הזמן, אבל כשאנחנו מדברים איתם כולם אומרים שנייר הוא הרבה יותר נוח ושנייר מסייע ליצירתיות. אם מסתכלים על סמארטפון זה בסדר כדי סתם לבדוק מידע, אבל אם רוצים להיות חדשניים ויצירתיים מוכרחים להשתמש בנייר, ואנשים מספרים שנייר עוזר להם להיות יותר פרודוקטיביים. אבל יש להם חששות בנוגע לסביבה ובנוגע למחיר. למשל, רוצים להדפיס בצבע, אבל זה יקר מדי - אז מדפיסים בשחור לבן, אז אנחנו רוצים לפתור את הבעיות האלה ולעזור לאנשים כי אנשים רוצים נייר. ועם חדשנות כמו הזרקת דיו ו-PaperLab אפשר לתת לאנשים מה שהם רוצים".
אוסואי אמר כי הוא מעודכן במה שנעשה בתחום הטכנולוגי בישראל. "השוק הישראלי מאוד מכוונן לטכנולוגיות חדשות ויש שם הרבה חדשנות. אני מאוד אשמח לבקר בישראל".
מנכ"ל אפסון ישראל, אורן פליישר, התייחס גם הוא לחידושים של החברה בתחום השמירה על הסביבה ועל החיסכון בעלויות. "המהפכה הצרכנית שלנו הביאה לכך שלא צריך לחשוב יותר לפני שלוחצים על ה-Print במדפסת", הוא אמר. לדבריו, נקודת המפנה הייתה באוגוסט 2013 אז הגיעו לישראל דגמי מדפסות חדשים, שבהן החליפו מערכות מיכלי דיו בקיבולת גבוהה הניתנות למילוי חוזר את מחסניות הדיו.
"כשמדברים על חדשנות אצלנו, הכוונה לא תמיד היא רק לחדשנות טכנולוגית", הוסיף פליישר. "המהלך שביצענו שורשיו אמנם בשלל פיתוחים טכנולוגיים ייחודיים, אבל, מאחוריו יש חדשנות צרכנית. הצלחנו להנגיש את ההדפסה הביתית והעסקית והפכנו אותה לזמינה יותר מאי פעם".
הוא התייחס גם לתחום המקרנים, שבו אפסון שולטת בשוק הישראלי. "נהדר לראות שהמקרנים שלנו ממשיכים להשיג את ההכרה ואת נתח המכירות הגבוה ביותר בשוק", הוא אמר והזכיר כי כמעט בכל כיתה בבית ספר יש מקרן. "לחברת אפסון יש מגוון רחב של מקרנים, הכוללים מקרנים נייחים, נישאים, להקרנה ממרחק קצר במיוחד, אינטראקטיביים, עסקיים ולקולנוע ביתי. בליבם של כל מקרני אפסון נמצאת טכנולוגיית ה- 3LCD, המסייעת למקרנים לספק את התמונות הבהירות ביותר, מלאות החיים ביותר והמציאותיות ביותר בשוק".
הכותב היה אורח חברת אפסון בתערוכת CeBIT