שתף קטע נבחר
 

פיז'ו 5008 דור ראשון (2010-2017)

אחיו התאום של סיטרואן C4 פיקאסו, שזכה בלידתו ליתרון אחד משמעותי - תיבת הילוכים אוטומטית אמיתית, ולא הגיר הרובוטי החד-מצמדי המטלטל בגרסת סיטרואן. דו"ח רכישת רכב משומש

קבוצה: מיני-ואן 7 מושבים

דגמים: 5 דלתות, 5 מקומות ישיבה

טווח מחירים: מ-48 אלף שקל לאחד מ-2010, ועד 125 אלף שקל ל-2016 (מחירון לוי יצחק)

 

 (יצרנית) (יצרנית)
(יצרנית)

 

תעודת זהות: אחיו התאום של סיטרואן C4 פיקאסו, שזכה בלידתו ליתרון אחד משמעותי - תיבת הילוכים אוטומטית אמיתית, ולא הגיר הרובוטי החד-מצמדי המטלטל בגרסת סיטרואן. עבר מתיחת פנים משמעותית ב-2014.

נתונים טכניים: מנוע 1,600 סמ"ק טורבו-בנזין. 156 במקור, 165 כ"ס מאמצע 2014. גיר אוטומטי, 6 הילוכים, טיפטרוניק. הנעה קדמית.

זיהום אוויר: 163-140 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 14 מ-15. חייב להפסיק עם הז'יטאן.

בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. 6 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות (ESC). ללא בלימה אוטונומית ואביזרי בטיחות מתקדמים אחרים, אבל טוב מאוד לזמנו.

שמירת ערך: נקודה כאובה. ירידה של כ-15% לשנה לפי לוי יצחק, גבוהה עבור רכבי 7 מקומות המבוקשים בדרך כלל. והוא עוד נמכר בכ-20-25% פחות ממחיר המחירון.

מה לבדוק לפני הקנייה: המנוע המקורי עם 156 כ"ס, מפיתוח וייצור משותף עם ב.מ.וו, לא התגלה כשיא האמינות, עם ראשי מנוע ומגדשי טורבו שהחזירו את נשמתם לבורא בטרם עת. פיז'ו החליפה אותו במהלך 2014 במנוע חדש שפיתחה, עם 165 כ"ס, שמתגלה בינתיים כאמין בהרבה.

למי הוא מיועד: למי שמחפש 7 מקומות זול שלא מרגיש כמו מיני-ואן.

למה כן: שימושי, זריז, נוח ומהנה לנהיגה הרבה יותר מהמקובל בקטגוריה. דגם הפרימיום, המאובזר יותר והנפוץ פחות, הגיע עם תצוגה עילית נדירה לתקופתו.

למה לא: על הביצועים משלמים בתחנת הדלק, ועל התשלום למוסך כבר דיברנו. נוחות הנסיעה לא מספיק צרפתית, שורת המושבים השלישית מתאימה לילדים בלבד וכאשר כל המושבים בשימוש נשאר נפח הטענה זעיר למשפחה (רק 210 ליטר).

למחפשי מציאות: טויוטה ורסו יהיה חסכוני ואמין יותר, אבל מחירי השוק שלו יקרים משמעותית.

השורה התחתונה: מפתה לאור מחירי השוק הנמוכים, אבל תשאירו בצד כסף לאוברול.

ציון: 3 כוכבים

 

הכתבה התפרסמה ב"ידיעות אחרונות"

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים