שתף קטע נבחר
 

עסקת ענק לשטראוס - רוכשת את מניות TPG בחברת הקפה תמורת 257 מיליון אירו

דוחות החברה מגלים המשך צמיחה ושיפור רווחיות בחברת הקפה. פעילות הסלטים הבינלאומית רשמה ירידה של 4.6% במכירות בעקבות הריקול שעשתה החברה לחומוס סברה בארה"ב. בישראל: צמיחה חריגה של 11.8% בעוד שוק כולו סבל מירידה

שטראוס מסכמת את שנת 2016 צמיחה במכירות וברווח הנקי. מכירות החברה עמדו על 7.94 מיליארד שקל, עלייה של 3.9%. הרווח הנקי של הקבוצה עמד על 453 מיליון שקל, עלייה של 17.3%. הרווחיות הגולמית של החברה עלתה ל-37.6%, לעומת רווחיות גולמית של 37.7% בשנת 2015.

 

במקביל דיווחה החברה הבוקר (ג') על עסקת ענק - החברה תרכוש את כל מניותיה של שותפתה קרן TPG בחברת הקפה תמורת 257 מיליון אירו. מדובר על רכישת 25.1% מחברת הקפה הבינלאומית של שטראוס - שבבעלותה עשרות מותגי קפה בעולם.

 

החברה דיווחה כי "התמורה נקבעה בין היתר בהתבסס על הרווחיות של שטראוס קפה, שווי פעילותה ונכסיה, והערכות לגבי מגמות השוק והצמיחה העולמית הצפויים בתחום הקפה". התמורה תשולם בשני תשלומים: 172 מיליון אירו שולמו אמש במועד החתימה והעברת המניות, ו-85 מיליון אירו ישולמו עד 15 באוגוסט. בנוסף תפדה שטראוס קפה אופציות שהוקצו למנהלים בשטראוס קפה בסך של כ-17 מיליון אירו , וכן ייפדו או יומרו לאופציות של שטראוס גרופ אופציות בשווי של כ-2 מיליון אירו.

 

העסקה שנחתמה שמה קץ לשותפות בת 8 השנים בין שטראוס לקרן ההשקעות TPG, אשר נקלעה למשבר והגיעה אף לערכאות. זאת נוכח רצונה של הקרן לצאת להנפקה, אשר לא עלתה בקנה אחד עם שאיפותיה של שטראוס.

 

בחינת המגזרים של החברה מעלה כי פעילות הקפה של החברה רשמה עליה של 7% בשנת 2016 ומכירותיה הסתכמו ב-3.67 מיליארד שקל. הרווח התפעולי של פעילות הקפה זינק ב-33.9%.

 

בשנת 2016 וברבעון הרביעי הסתכמה הצמיחה האורגנית של תחום הקפה ב-1.4% וב-13.9% בהתאמה בהוואה לתקופות המקבילות. הצמיחה במטבעות המקומיים שיקפה בעיקר גידול כמותי וכן העלאות מחיר שנעשו בחלק מהמדינות בהן פעילה החברה (למעט גרמניה וישראל).

 

חברת המטבלים והממרחים בעולם (בעיקר חברת החומוס סברה בארה"ב) סבלה מירידה של 4.6% במכירות שהסתכמו ב-717 מיליון שקל. זאת על רקע ריקול וולנטרי שביצעה החברה בחודש נובמבר בארה״ב ובקנדה משש לליסטריה. גם פעילות שטראוס מים ומקס ברנר המרוכזים תחת מגזר פעילות ״אחר״ סבלו מירידה קלה של

0.3%.

 

מכירות הקבוצה בישראל רשמו עליה של 11.8%, ל-4.13 מיליארד שקל בשנת 2016, בעוד שוק המזון המקומי סובל מהמשך ירידה בהיקפי הפעילות. העליה במכירות באה לידי ביטוי הן במגזר בריאות המרכז את פעילות המחלבה וחברת הסלטים והן בחטיבת תענוג והנאה המרכזת פעילות חטיפים, ממתקים ועוד.

עפרה שטראוס וגדי לסין (צילום: סיון פרג') (צילום: סיון פרג')
עפרה שטראוס וגדי לסין(צילום: סיון פרג')
 

 

העליה במכירות בישראל הושגה לצד עליה ברווח הגולמי שתורגמה לשיפור ברווחיות הגולמית מ-38.5% ל-40.1% את העליה ברווח הגולמי הסבירה החברה בהמשך תהליכי התייעלות בתהליכי ייצור ואריזה וירידת מחיר חלק מחומרי הגלם ובהם חלב, טחינה, אגוזים ושקדים.

 

עלות שכרם של 5 הבכירים בחברה: עופרה שטראוס, גדי לסין, גיורא בר דעה, ציון בלס ותומר הרפז, הסתכמה ב-2016 ב-21.1 מיליון שקל.

 

 

מפעל ממתקים של שטראוס המייצר ממתקים ללא גלוטן:

צילום : שמיר אלבז

צילום : שמיר אלבז

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים