35 אלף מכוניות מדגם טויוטה קורולה יוזמנו למוסך בישראל
חברת טויוטה מרחיבה עוד יותר את קריאת התיקון הענקית להחלפת כריות האוויר המסוכנות של חברת טאקאטה. היבואנית המקומית תזמין בהתאם עשרות אלפי מכוניות נוספות
טויווטה מרחיבה שוב את קריאת התיקון הענקית במסגרתה מוחלפות כריות האוויר המסוכנות של חברת טאקאטה. חברת יוניון מוטורס, יבואנית מותג טויוטה לישראל, תזמין בימים הקרובים 35,393 מכוניות להחלפת יחידת הניפוח של כרית האוויר אותה ייצרה חברת טאקאטה, האחראית לריקול הבטיחותי הגדול בהיסטוריה של עולם הרכב - יותר מ-100 מיליון מכוניות ממותגים שונים, בעיקר יפנים. טויוטה לבדה הזמינה עד היום למעלה מ-25 מיליון כלי רכב מתוצרתה שצוידו ביחידת כרית אוויר דומה.
כיצד פועלת כרית האוויר
ריקול כריות האוויר הענק של טויוטה בישראל:
טויוטה ולקסוס בריקול ענק בישראל - כ-80 אלף כלי רכב
מגה-ריקול בטיחותי בישראל: 48 אלף מכוניות טויוטה למוסך
טויוטה מזמינה 34 אלף מכוניות למוסך בגלל כרית אוויר
לפי יוניון מוטורס, במסגרת הרחבת הריקול הנוכחי יוזמנו 34,484 מכוניות מדגם קורולה שיוצרו בין החודשים ינואר 2010 ודצמבר 2012, ובנוסף להן יתבקשו להגיע גם 909 בעלי אוריס אשר יוצרו בין חודש ספטמבר 2010 לספטמבר 2012. ביוניון אומרים כי הסיבה לקריאת התיקון, כמו במקרים קודמים בהם הייתה מעורבת הכרית האמורה, היא חשש מפני חדירת לחות ליחידת הניפוח במשך השנים, העלולה להשפיע על פעולתה של הכרית במקרה תאונה. לפי טויוטה ישראל, הטיפול שיתבצע במכוני הרשת המורשים צפוי להמשך כשעה.
כריות האוויר המסוכנות של טאקאטה חוללו סערה בתעשיית הרכב העולמית בשנים האחרונות. עד עתה הודיעו לא פחות מ-12 יצרניות רכב גדולות על קריאות לתיקון מכוניות מתוצרתן, בחלק מהמקרים מיליוני כלי רכב מכל יצרנית. הסיבה המדויקת לתקלה בכריות האוויר אינה ברורה גם עתה, אך חברת טאקאטה הודתה זה מכבר בכשל. לפי גרסת החברה, עקב חדירת לחות למנגנון ניפוח כרית האוויר עלולה להיווצר קורוזיה אשר תגרום להטחת חלקי מתכת בעת פתיחת הכרית לכיוון הנהג והנוסע מלפנים. עד עתה נהרגו לפי הערכות 16 בני אדם כתוצאה מהכשל.
ביוניון אומרים כי הודעה ללקוחות כלי הרכב שיוזמנו למוסך צפויה להישלח בקרוב, וכי בימים הקרובים ניתן יהיה לברר האם כלי רכב נתון צפוי לקבל הזמנה באזור קריאות השירות באתר האינטרנט של יוניון מוטורס. יש להזכיר כי תקנות הרכב בישראל קובעות כי בעל הרכב לא יישא בכל הוצאה הקשורה לקריאה חוזרת לתיקון. עוד קובעת התקנה כי חובה לבצע את התיקון תוך שישה חודשים, וכי מי שלא יעשה זאת לא יורשה לחדש את רישיון הרכב או להעביר עליו בעלות.